هفته هفدهم لیگ دسته اول

مایلی کهن خوشبخت می‌شود؟

لیگ دسته اول کشور به هفته پایانی نیم فصل خود رسید و این در حالی است که تیم بی ادعای سپیدرود در آستانه قهرمانی نیم فصل این مسابقات قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۸۸۰۹
مایلی کهن خوشبخت می‌شود؟

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، هفته هفدهم رقابت های لیگ دسته اول کشور با برگزاری ۹ بازی و تقریبا به صورت همزمان بعدازظهر امروز انجام خواهد شد که در حساسترین بازی این هفته تیم سپید رود در قائمشهر به مصاف تیم نساجی خواهد رفت.

نکته جالب توجه در خصوص این مسابقات که در جدول رده بندی آن به چشم می خورد این است که در پایان هفته شانزدهم، سه تیم شمالی سپیدرود، ملوان و خونه به خونه رده های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند و چهارمین تیم شمالی حاضر در این مسابقات که نساجی باشد هم در رده ششم جدول جای گرفته است.

بادران - پارس جم؛ انگیزه های بالاتر میهمان

در اولین بازی هفته هفدهم، تیم بالا نشین پارس جم در تهران به مصاف بادران می رود. بادرانی که به تازگی اکبر میثاقیان را به دلیل کسب نتایج ضعیف از کار برکنار کرده تا ربیعی جانشین وی باشد.

جنوبی ها که شرایط ویژه ای در جدول دارند، می کوشند تا با پیروزی در این بازی در بهترین شرایط ممکن نیم فصل اول را به پایان رسانده تا با جذب چند بازیکن جدید در نیم فصل دوم شرایط متفاوتی داشته باشد.

نقطه قوت تیم پارس جم در خط دفاعی این تیم است که با دریافت تنها ۹ گل خورده بعد از سپید رود دومین خط دفاعی خوب این دوره از مسابقات را دارد. پارس جم در پایان هفته شانزدهم با ۲۷ امتیاز و با تفاضل گل کمتر نسبت به خونه به خونه در رده چهارم جدول قرار دارد و بادرانی ها با ۱۳ امتیاز در جایگاه نهم جدول حضور دارند.

خیبر - خونه به خونه؛ عزم جزم بابلی ها

بازی دو تیم خیبر و خونه به خونه آنقدر که برای تیم میهمان اهمیت دارد، برای خیبری ها که در خانه بازی می کنند اهمیت ندارد.

رقابت داغ و فشرده ای در بالای جدول در گرفته و خونه به خونه نیز در بین تیم هایی است که در این رقابت حضوری فعال دارد.

شاگردان علیرضا مرزبان که بعد از چند هفته ناکامی بار دیگر اوج گرفته اند، به هیچ وجه دوست ندارند جایگاه سومی خود را در جدول رده بندی از دست بدهند.

خونه به خونه در هفته شانزدهم با ۲۷ امتیاز بعد از سپیدرود و ملوان در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد و خیبر با ۱۶ امتیاز در رده پانزدهم جای دارد.

فجر سپاسی - آلومینیوم؛ روزگار شیرین شاغلام شیراز

به نظر می رسد دوران تیره روزی های فجر سپاسی به پایان رسیده است و شاغلام باز هم برای این تیم مفید واقع شده.

فجری ها با شاغلام اوج گرفته اند. آنها در دو بازی گذشته دو پیروزی پی در پی به دست آورده و بسیار امیدوارند با عبور از سد تیم داود مهابادی در خانه، به سومین پیروزی متوالی خود برسند.

فجری ها امیدوارند تا در صورت این پیروزی و شکست محتمل فولاد یزد، بعد از هفته ها از بین دو تیم انتهایی جدول جدا شده و به روزهای آتی و نیم فصل دوم امید بیشتری ببندند.

فجر سپاسی با ۱۱ امتیاز در رده هفدهم قرار دارد. آلومینیوم نیز با ۲۲ امتیاز در جایگاه دهم جدول حضور دارد.

گل گهر - فولاد؛ یزدی ها و فرار از منطقه خطر

فولاد یزد در سیرجان به دیدار گل گهر می رود به این امید که بتواند امتیاز لازم را برای فرار از منطقه خطر در هفته پایانی نیم فصل اول کسب کند.

گل گهر که در بین تیم های بالای جدول قرار دارد با توجه به فشردگی امتیازات می داند در صورت از دست دادن امتیاز از کورس بالانشین ها در جدول فاصله می گیرد.

تیم میزبان با ۲۶ امتیاز مکان پنجم جدول را در هفته شانزدهم به خود اختصاص داده و فولاد یزد ۱۳ امتیازی است و در صورت لغزش در این بازی حتی می تواند جایش را به فجر سپاسی در بین دو تیم پایین جدول بدهد.

نساجی - سپیدرود؛ یک امتیاز برای قهرمانی نیم فصل

دربی تیم های شمالی در هفته های پایانی نیم فصل نخست رقابت های لیگ دسته اول همچنان ادامه دارد.

سپیدرودی که می توان آن را بهترین تیم نیم فصل اول رقابت ها دانست، در حالی در آستانه قهرمانی نیم فصل این رقابت ها قرار دارد که یک بازی هم نسبت به رقبای خود کمتر انجام داده است.

تیم میزبان نیز همچنان از سرمربی موقت استفاده می کند و کماکان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند.

این دیدار که بین نماینده های دو استان شمالی می باشد، حساسیت بالایی دارد.

سپید رود با ۸ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد و ساختار دفاعی‌اش را می توان نقطه قوت این تیم دانست.

در مقابل، قائمشهری ها با زدن ۲۳ گل بعد از گل گهر دومین خط حمله قوی این رقابت ها را در اختیار دارند.

تقابل یکی از قوی ترین خطوط حمله این مسابقات با بهترین خط دفاعی رقابت ها در نوع خود می تواند بسیار جالب توجه باشد.

سپید رود با ۱۵ بازی و یک بازی کمتر از سایر تیم ها با ۳۱ امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار دارد و تیم نساجی با ۲۵ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفته است.

ملوان - نفت مسجد سلیمان؛ نیم نگاه ملوان به قهرمانی نیم فصل

شاگردان محمد مایلی کهن در تیم ملوان تنها در یک صورت قهرمان نیم فصل خواهند شد. اینکه آنها بتوانند نفت مسجد سلیمان را ببرند و ۳۲ امتیازی شوند و سپید رود هم فردا مغلوب نساجی شود و هم در بازی عقب افتاده اش به اکسین ببازد.

انزلی چی ها دوست ندارند همین اندک شانس قهرمانی نیم فصل شان را با از دست دادن امتیاز در این بازی خانگی از دست بدهند.

اما از طرفی تیم نفت مسجد سلیمان هم با بختیاری زاده تیمی سخت کوش و سخت گیر نشان داده که به راحتی تسلیم هر حریفی نمی شود.

این بازی می تواند یکی از نزدیک ترین بازی ها در هفته هفدهم باشد. ملوان با ۲۹ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد و تیم نفت مسجد سلیمان ۱۷ امتیاز در جایگاه ۱۶ جدول حضور دارد.

مس - اکسین؛ پولدار های بحران زده

منصور ابراهیم زاده می تواند با کسب ۱۱ مساوی از ۱۶ بازی نام خودش و تیم مس کرمان را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

این تیم سعی می کند تا در بازی خانگی اش مقابل اکسین طلسم مساوی هایش را بشکند. مس و اکسین دو ویژگی کاملا مشترک دارند. اول این که هر دو پولدار هستند و دوم این که هر دو بحران زده اند.

در خصوص اکسین خبر تغییر سرمربی این تیم هم به گوش رسید که البته این خبر هرگز تایید نشد.

مس با ۲۰ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد و در بهترین حالت ممکن می تواند جای همین اکسین در جدول را بگیرد. رتبه هشتم که این تیم با ۲۳ امتیاز در آن قرار گرفته است.

استقلال اهواز- مس رفسنجان؛ میزبان به دنبال طلسم شکستن

استقلال اهواز تنها تیم در جدول رده بندی است که خط تیره در ستون پیروزی های این تیم ثبت شده و تاکنون به برد نرسیده اند.

آبی های اهواز بی میل نیستند در این بازی خانگی مقابل مس رفسنجان سنت شکنی کرده و به اولین پیروزی خود دست یابد.

مس رفسنجان هم البته یا نمی برد یا اگر ببرد خوب و پر گل می برد. هیچ بعید نیست بازی دو تیم، یک بازی پر گل از آب در بیاید. استقلال اهواز همانطور که ذکر کردیم با تنها ۵ امتیاز در آخرین رتبه از جدول رده بندی قرار گرفته و رفسنجانی ها ۱۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم حضور دارند.

ایرنجوان – راه آهن؛ سفر زمینی بدون لوکوموتیوران

ایرانجوانی که در دو هفته اخیر دو پیروزی با ارزش به دست آورده است، می تواند ساده ترین پیروزی اش را در این هفته به دست آورد.

آن هم در دیدار با تیمی که نه تیم است و نه مربی دارد. سفر عجیب تیم راه آهن با بازیکنان امید و بدون سرمربی می تواند این موقعیت را به شاگردان خرمزی بدهد تا ساده ترین پیروزی شان را در آخرین بازی نیم فصل به دست آورند.

راه آهن علیرغم همه مشکلات مالی که داشته، با ۲۵ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار دارد که آن را می توان یک اتفاق قابل تحسین برای این تیم دانست. بوشهری ها نیز ۱۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول حضور دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها