پس از لغو ۲ ساله مسابقات قهرمانی کشور پاراگلایدر طی نظرسنجی که از ۲۰ خلبان برتر این رشته انجام شد، تصمیم به انتقال این مسابقات به ترکیه گرفته شد.
کد خبر: ۹۷۴۸۸۸
برگزاری رقابت های قهرمانی پاراگلایدر ایران در ترکیه!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا ، از جمله دلایل این تصمیم حفظ سهمیه خلبانان در جام جهانی پاراگلایدر بود، اما این در حالی است که بیش از ۴۰ سایت پروازی فعال و با کیفیت در کشور وجود دارد.

طی ۲ سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور پاراگلایدر ایران از سوی فدراسیون انجمن های ورزشی لغو می‌شود برای پی بردن به اهیمت این مسابقات که نقش پررنگی در گرفتن سهمیه جام جهانی پاراگلایدر دارد، ابتدا باید به سیستم جهانی برای پذیرفتن خلبانان در مسابقات جام جهانی توجه کرد.

هر خلبان در سیستم انتخابی جام جهانی دارای ۲ لتر برتر است که بهترین لتر، آ است و همین امتیازات مبنای انتخاب خلبانان برای مسابقات جهانی است.. پس از پایان سال میلادی خلبان، بهترین لتر هایی که در مسابقات کسب کرده است را به پی دبلیو سی که سازمان مربوط به رتبه‌بندی خلبانان پاراگلایدر است، معرفی می‌کند.

خلبانی که در طول سال میلادی علاوه بر مسابقه قهرمانی کشور در مسابقات دیگر نیز شرکت می‌کند، لتر های مختلفی کسب می‌کند و در پایان سال میلادی ۲ لتر برتر خود را به پی دبلیو سی معرفی می‌کند. با توجه به امکان نتیجه گیری بهتر در مسابقات داخلی نسبت به مسابقات بین المللی برای خلبانان ایرانی، قهرمان کشوری اهمیت زیادی دارد. عدم برگزاری ۲ ساله‌ی این مسابقات، علاوه بر حذف این لتر از امتیازات پرنده‌های ایرانی، باعث سقوط ۲ پله ای لیگ نیز شده است.

گویا امسال صبر پرنده‌های ایرانی لبریز شده و به خاطر تجربیات تلخ لغو ۲ ساله این مسابقات و همچنین بی اعتمادی به مسئولین و استقبال بیش از ۵۰ نفر از خلبانان برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در ترکیه، طی نظر سنجی که از ۲۰ خلبان برتر ایران انجام شده است، تصمیم بر آن شده که مسابقات قهرمانی کشور ایران در سال ۲۰۱۷ در یکی از کشور های همسایه برگزار شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها