راننده آلمانی تیم مرسدس که در آخرین گرندپری فصل دوم شد، با همین رتبه قهرمانی‌اش در مسابقات فرمول یک سال ۲۰۱۶ را قطعی کرد.
کد خبر: ۹۷۲۹۸۴
قهرمانی نیکو رزبرگ در فصل ٢٠١٦ فرمول یک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، آخرین گرندپری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در فصل 2016، عصر امروز (یکشنبه) در پیست ابوظبی امارات برگزار شد که در پایان این مسابقه لوئیس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس با ثبت زمان یک ساعت و 38 ثانیه و 4.013 ثانیه به عنوان نفر نخست از خط پایان گذشت و نیکو رزبرگ، هم‌تیمی آلمانی وی هم با اختلاف 0.439 ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت و همین کافی بود تا رزبرگ با کسب پنج امتیاز بیشتر نسبت به همیلتون به عنوان قهرمانی این فصل رقابت‌های فرمول یک برسد.

رزبرگ از سال 2006 وارد دنیای فرمول یک شد و این اولین قهرمانی راننده آلمانی مرسدس در این رقابت‌هاست. همچنین سباستین فتل آلمانی از تیم فراری در این گرندپری سوم شد.

جنسون باتون، قهرمان بریتانیایی فرمول یک در فصل 2009 هم امروز آخرین مسابقه خود را انجام داد و اعلام بازنشستگی کرد، هرچند آخرین مسابقه دوران حرفه‌ای‌اش برای وی خوشایند نبود و نتوانست به پایان پیست برسد.

با پایان یافتن فصل 2016 فرمول یک، نیکو رزبرگ از تیم مرسدس با کسب 385 امتیاز اول شد، لویس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس با 380 امتیاز رده دوم را از آن خود کرد و دنیل ریکایاردوی استرالیایی از تیم ردبول هم با 256 امتیاز به عنوان سومی دست یافت.

در جدول تیمی هم مرسدس که پیش از این قهرمانی‌اش را مسجل کرده بود با 765 امتیاز به عنوان تیم نخست به کارش پایان داد و تیم‌های ردبول و فراری هم به ترتیب با کسب 468 امتیاز و 398 امتیاز دوم و سوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها