کمیته بین‌المللی المپیک تا دو ماه دیگر به صورت رسمی آخرین وضعیت مدالی و رده‌بندی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۹۷۱۶۴۸
اعطای گواهی رسمی مدال‌های طلای محمدپور و نقره رستمی تا ۲ ماه آینده

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از تسنیم ، کمیته بین‌المللی المپیک روز گذشته اسامی 12 ورزشکار دوپینگی در بازی‌های المپیک 2012 لندن را اعلام کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که چند ماه قبل نیز تعداد دیگری از دوپینگی‌‌ها مشخص شده بودند.

تعداد بالای ورزشکاران دوپینگی، باعث ایجاد تغییراتی در جایگاه سایر ورزشکاران و همچنین رده‌بندی کشورها می‌شود. دو ورزشکار کشورمان نیز با ارتقای رتبه مواجه شده‌اند. مدال برنز کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم وزنه‌برداری تبدیل به نقره و عنوان پنجمی سعید محمدپور در دسته 94 کیلوگرم نیز تبدیل به قهرمانی و مدال طلا می‌شود.

این تغییرات قطعی است، اما کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده است. بر همین اساس قرار است در ماه ژانویه 2017، کمیته بین‌المللی المپیک در نامه‌ای رسماً این تغییرات را به کشورمان اعلام کند. همچنین گواهی مدال‌های جدید محمدپور و رستمی را برای آنها ارسال خواهد شد.

پیش از این اعلام خبر این دوپینگی‌ها، کاروان ایران در رده هفدهم المپیک 2012 لندن قرار داشت، اما حالا می‌تواند به رده شانزدهم صعود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها