هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانان قاره‌ها سال ۲۰۱۷ به میزبانی ژاپن و در دو گروه مردان و زنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۲۹۰
ژاپن میزبان رقابت های والیبال جام قهرمانان قاره‌ها شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، جام بزرگ قهرمانان قاره‌ها، یک تورنمنت والیبال در سطح بین المللی است که در سال ۱۹۹۳ برای نخستین بار به پیشنهاد ژاپن و با موافقت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برگزار شد.

این رقابت ها همواره یک سال بعد از بازی‌های المپیک در دو گروه مردان و زنان به میزبانی ژاپن برگزار می شود و به جام جهانی کوچک و جام بین قاره ای نیز معروف است.

این رویداد بعد از المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی و لیگ جهانی پنجمین تورنمنت معتبر والیبال در جهان محسوب می شود که با حضور قهرمانان پنج قاره جهان و تیم ژاپن به عنوان میزبان برگزار می شود.

هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانان قاره ها سال ۲۰۱۷ در گروه زنان از ۱۴ تا ۱۹ شهریورماه سال ۹۶ و در گروه مردان از ۲۱ تا ۲۶ شهریورماه سال ۱۳۹۶ به میزبانی ژاپن برگزار می شود.

فدراسیون والیبال ژاپن سه سالن «نیپونگایشی» در شهر ناگویا، «تربیت بدنی» شهر اساکا و «متروپولیتن» شهر توکیو را برای میزبانی این رقابت ها در نظر گرفته که سالن نیپونگایشی گنجایش هشت هزار تماشاگر را دارد. همچنین سالن تربیت بدنی هشت هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد.

سالن «متروپولیتن» توکیو که ظرفیت ۱۰ هزار نفری دارد، سومین سالن مسابقات والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان خواهد بود.

در رقابت های سال ۲۰۱۳ تیم های مردان و زنان برزیل عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست آوردند.

در مجموع شش دوره گذشته این رقابت ها برزیل پرافتخارترین کشور است که در گروه مردان چهار طلا و دو نقره و در گروه زنان دو طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورده است.

علاوه بر برزیل کشورهای دیگری نیز تاکنون در این رقابت ها مدال کسب کردند که در گروه مردان تیم های ایتالیا، هلند، روسیه، آمریکا، ژاپن و صربستان بر روی سکو رفته اند و در گروه زنان نیز تیم های چین، روسیه، کوبا، ایتالیا، آمریکا، ژاپن و جمهوری دومینینگن تا کنون مدال این رقابت ها را دریافت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها