یک گفت و گوی استثنایی با سرمربی تیم ملی ایران

پشت پرده زندگی خصوصی کارلوس کی‌روش

فوتبال بانوان، خاله بازی شده است

تاج: کدام آدم عاقلی کی‌روش را حذف می‌کند؟

رییس فدراسیون فوتبال ایران با تاکید بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در تصمیم‌گیری‌هایش ایران را ببیند گفت که به نظر ما مشکل AFC ندانستن نیست، نخواستن است.
کد خبر: ۹۶۹۹۴۷
تاج: کدام آدم عاقلی کی‌روش را حذف می‌کند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، مهدی تاج با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره عملکرد شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال موفقیت‌های فوتبال ایران و اینکه چرا با وجود موفقیت‌های ایران در بخش‌های متعدد، هیچ نامزدی را از ایران برای مراسم برتری‌های آسیا انتخاب نکرده‌اند گفت: فضای فوتبال بسیار خوب است و عنوان‌هایی که در فوتبال هر کشور است، یکی جوانان و نوجوانان است که ما در مسابقات آسیای، سوم و دوم شدیم. ما در جوانان به مدت ۱۶ سال به جام جهانی نرفته بودیم. در فوتسال افتخار آسیا شدیم و مقام سوم جهان را کسب کردیم.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین افزود: در موضوع داوری، بهترین عملکرد را داشتیم و قبل از اینکه آن نامه اعتراضی را بنویسم، هیچ اثری از ایران نبود. در فوتبال ساحلی هم دوم دنیا شدیم. از برزیل شکست خوردیم. به هر جهت هیچ کدام از این ها در مطالعات AFC نیامد. ما فکر کردیم شاید مشکل AFC ندانستن نیست، بلکه نخواستن است. اعتراض‌های این گونه پیش از این مرسوم نبود. ما اعتراض جدی نوشتیم. AFC در جواب نامه ما، پاسخی را داد که به گونه‌ای بعضی‌ها آن را دلجویی گذاشتند. من نامه ترجمه شده را دارم. در لیست ابتدایی برترین‌های آسیا نوشتند که این لیست نهایی است اما در نامه به ما نوشتند که نامزدهای چهار بخش دیگر باقی مانده و هر طور است شما در مراسم شرکت کنید. با این که مکتوب نوشتند، من هنوز شک دارم. این احتمال وجود دارد که در بخش فوتسال، فوتبال ساحلی جایزه‌ای را به ما در داخل کشور می‌دهند که این یک بی توجهی است. بعضی‌ها گفتند چرا زودتر اعتراض نشد.

او گفت: بعضی‌ها گفتند که ما در نامه به AFC تعجیل کردیم. فوتبال ایران بسیار خوب است و فوتبال آسیا عقب‌تر از ما قرار دارد. با این وجود هیچ اثری از نام ما وجود نداشت. نظریه مردم و افکار عمومی این بود که ما باید اعتراض کنیم. اخیرا آقای فغانی را به عنوان ۵ داور برتر جهان نامزد شده است.

تاج تاکید کرد: بازی با سوریه هم از دیگر اعتراضات ما است. ما برای بازی با سوریه، ۶ اکتبر یعنی ۴۰ روز قبل از مسابقه نامه زدیم که ورزشگاه تانکو عبدالرحمان مناسب برگزاری بازی نیست و میزان بارندگی بسیار بالاست و اگر می‌خواهند بازی را مالزی برگزار کنند، میزبان شهر کوالالامپور باشد. ما برای همین به فیفا نامه زدیم و گفتیم که ورزشگاه شرایط مناسبی ندارد. فیفا هم به دنبال بازی جوانمردانه است و نامه را به AFC ارجاع داد. باز هم ما یکم نوامبر به AFC نامه زدیم. از فدراسیون مالزی هم درخواست کردیم که ورزشگاه را تغییر دهند. دو امتیاز ما از بین رفت. الان هیچ کاری نمی توان کرد. خدای نکرده بخواهیم در این دو امتیاز گیر کنیم، آنوقت خیلی‌ها روی این بخش بحث می‌کنند.

او گفت: برای جشن برترین‌ها به فیفا نامه نزدیم اما برای بازی های انتخابی جام جهانی از فیفا درخواست کردیم. فیفا جواب ما را داد و گفت که دو نامه را به AFC ارجاع دادیم. اتفاقات بدی در بازی با سوریه افتاد. داور می توانست بازی را برگزار نکند. داور بازی هم عراقی بود. ما در لیگ خودمان می‌دانیم که محسن ترکی داور خوبی است اما او را برای باز تیم‌های مشهدی انتخاب نمی‌کنیم. اعتراض ما با ادبیات خوب بوده و فقط اعتراض کرده‌ایم. AFC باید عادت کند و ما را در معادلات خودش بیاورد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت فوتبال بانون گفت: تیم فوتبال بانوان استقلال به جایی رسید که دست به انحلال این تیم زدند. سازمان لیگ ۵ درصد از همه قراردادهای باشگاه‌ها را دریافت می‌کند اما ما به باشگاه‌های سراسر کشور نامه زدیم که اگر تیم بانوان راه اندازی کنند، از آن‌ها سه درصد دریافت می‌شود و عملا هزینه تیم‌های بانوان رایگان خواهد بود. سامانه فوتبال بانوان چندان قوی نیست. در فوتبال بانوان مثل خاله‌بازی بازیکنان می‌گویند فلان مربی را نمی‌خواهیم. این چندان خوب نیست. سه، چهار باشگاه، تیم بانوان را با این سیستم راه اندازی کردند اما گفتند ما مشکلات بیشتری با وجود این تیم‌ها داریم.

او درباره تیم‌ملی فوتبال امید گفت: به آقای کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک گفتیم اگر این تیم را تمام و کمال به ما می‌دهید، تمام و کمال هم از ما بگیرید. یکی از دلایل عدم موفقیت تیم ملی فوتبال امید، کش و مکش‌های کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال است. من در فوتبال بودم و این مناقشه را دیده‌ام. ما گفتیم یا بکش، یا دانه ده یا از قفس آزاد کن. خوشبختانه بعد از جلسه با آقای هاشمی به یک تصمیم خوب رسیدیم. ما تیم ملی بزرگسالان را اداره می کنیم. آیا کسی به ما کمک می‌کند؟ کمک کردن بعد به دخالت منجر می‌شود. شنیده‌ام که کمیته ملی المپیک پذیرفته که تیم را به طور صد در صد به ما می‌دهند. چه فوتسال باشد چه تیم ملی امید، ما به طور صد در صد می‌خواهیم یا به طور صد در صد می‌دهیم. هر اتفاقی می‌افتد آن را مکتوب کنند.

رییس فدراسیون فوتبال ایران درباره اینکه در سال ۲۰۱۲ و در دوره نایب رییسی او در این فدارسیون، AFC ایران را به عنوان برترین فدراسیون فوتبال آسیا برگزید، خاطرنشان کرد:باید خوشحال باشیم که این اتفاق در آن سال افتاده است. چرا الان این اتفاق نمی‌افتد و آن زمان انتخاب شدیم، برای ما سوال است. ما یک اعتراض و پیشنهاد را به دبیرکل آسیا انجام دادیم. تیم‌های ملی، میزان قدرت همه کشورهای دنیا است و باشگاه‌ها را حساب نمی‌کنند. معنی این چیست. شاید کشورهای ملی عربستان، قطر، امارات رشد نکنند اما هر کسی پول داشته باشد می‌تواند ۵ بازیکن خوب جذب کند و قهرمان آسیا هم شود. به آن ها گفتیم تیم‌های ملی را مدنظر قرار دهید. رنکیگ‌ کشورها در فیفا هم بر اساس عملکرد ملی است. شاید ما در فوتبال ساحلی دوم جهان باشیم اما فیفا چند مورد مختلف را جمع‌بندی می‌کند و در نهایت امتیاز تیم‌ها مشخص می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال درباره سهمیه فوتبال ایران در فوتبال آسیا گفت: قبلا سهمیه ما ۳+۱ بود اما با نتایجی که گرفتیم ۲+۲ شد. یعنی هم استقلال و هم پرسپولیس باید به پلی‌آف می‌رفتند اما با نتایجی که دیروز اعلام شد، پرسپولیس به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا اضافه شد و فقط استقلال در پلی‌آف حضور خواهد داشت و استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا می‌روند. ایران، امارات، قطر و عربستان چهار کشوری هستند که سهمیه ۳+۱ دارند.

او درباره خروج کی‌روش از ایران گفت: کی‌روش روز گذشته به مدت یک ماه به مرخصی رفت. اتفاقی که راجع به آقای کی‌روش می‌افتد را ما می‌پذیرفتیم. ما در فروردین مسابقه داریم و لیگ‌برتر ما هم تکه‌وپاره شد. باید از همه باشگاه‌ها تشکر کنیم. در دور برگشت انتخابی جام‌جهانی سه بازی در داخل ایران داریم. با سوریه، چین و ازبکستان در ایران بازی داریم که شانس بالایی هم داریم. سهم باشگاه‌ها در تیم ملی بسیار بالاست. سرمربی تیم ملی نشان داد که هر کسی قابلیت داشته باشد به تیم ملی می‌رود.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: واقعیت این است همه از بازی تیم ملی راضی هستد و بدون دلهره کره‌جنوبی را بردیم. برای بازی با سوریه هم ما درخواست دادیم اما این اتفاقا افتاد. اگر این زمین خوب بود، بهترین امتیاز را می‌گرفتیم. کدام آدم عاقلی کی‌روش را حذف می‌کند و به سراغ گزینه دیگر می‌رود؟ کی‌روش نتایج خوبی را برای ما به دست آورده است.

تاج درباره اعتراضاتی که درباره بازی‌های تیم ملی انجام می‌شود گفت: آقای کی‌روش می‌داند که زمین بهتری نداریم و همین‌ها بضاعت ما است. من که نمی‌توانم زمین فراهم کنم. کار ما این بود که زمین شماره دو کمپ تیم‌های ملی را که در حال آماده‌سازی فراهم کنیم و جای تشکر از شهرداری تهران هم دارد. این زمین یکی از بهترین زمین‌های ایران می‌شود. در سرما و گرما به کار می‌آید. مانند ورزشگاه آزادی آن را آماده می‌کنیم. ما هتل داریم. ایفمارک را حل کردیم. حدود ۳۰ روز دیگر هم اتوبوس تیم ملی می آید که در خارج از کشور آماده می‌شود. پرواز چارتر فراهم شده است. مشکل پیراهن را حل کردیم. بقیه اعضای کادرفنی هم خوب هستند.

رییس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: بنده به عنوان مسئول می‌گویم که یک قرارداد بسیار بد با جیووا بسته شده است. هر جایی هم تحویل دادیم، ترمیم شده است. در فوتسال آن را اصلاح کردیم. فیفا ایراد گرفت. آن را کوچک کردیم و با سوزن و نخ آن را ترمیم کردیم. خود من در کلمبیا بودم و همه شهر را جستجو کردیم و هیچ کس جیووا را نمی شناخت. بالاخره کار خودمان را پیش بردیم. همین وضع را با جوانان و نوجوانان و بانوان انجام دادیم. الان شریک شیرازی‌ آن ها که در ایران حضور دارد، قرارداد خود را به هم زده است. خیلی ها نگران هستند که ما باید خسارت بدهیم اما ما معترض هستیم که آبروی ما را برده‌اند. آقای امیر عابدینی به دنبال یک مزائده است که یک برند خوب را انتخاب کنیم.

تاج درباره کمک های دولت به این فدراسیون خاطرنشان کرد: قرار بود ۱۵ میلیارد تومان از دولت دریافت کنیم. برای ما خیلی خوب بود که معاون اول رییس جمهور سر تمرین تیم ملی آمد و از بخش‌های مختلف مانند زمین تمرین، ایفمارک و ... دیدن کرد. وزارت ورزش هم ابتدای امسال ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تصویب می‌کند که حدود ۳ میلیارد از آن را دریافت کردیم. قرار است یک ملاقات با آقای رییس جمهور داشته باشیم. آقای سلطانی‌فر نامه خوبی برای آقای دژ پسند، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رییس جمهور نوشتند. ما اگر به جام جهانی برویم حدود ۱۶ میلیارد تومان از فیفا دریافت می‌کنیم که تا رسیدن به این پول زمان زیادی باقی مانده است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره جریمه ایران از سوی فیفا به خاطر برگزاری بازی در روز تاسوعا گفت: در همین برنامه گفتم که ما در روز تاسوعا از سوی فیفا جریمه می‌شویم اما آن را به خوبی برگزار می‌کنیم. جریمه بازی ایران و قطر را نمی‌توانستیم کاری کنیم. واقعا ناظر بازی گزارش خوبی را ارائه کرد و فیفا به خبر یکی از سایت ها استناد کرد.

او درباره تعطیلی آکادمی فوتبال ایران اظهار کرد: آکادمی ملی فوتبال تعطیل نشد، بلکه تغییر رویه داده است. جای آکادمی در باشگاه‌ها است و در فدراسیون فوتبال نیست. تشکر خیلی زیادی از آقای دکتر علیزاده و مجموعه آن ها انجام می دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها