المپیکی شدن کاراته شور و شوق خاصی در کاراته دنیا ایجاد کرده و این موضوع بخوبی در بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان قابل مشاهده بود. بیشتر تیم‌ها با اندک اختلاف، رقابتی جذاب و دیدنی را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۹۶۳۷۸۵
ایران محکوم به موفقیت بود

در این دوره شاهد پیشرفت کشورهایی بودیم که تا چند سال قبل نامی از آنها در کاراته دنیا نبود و این موضوع بدون شک با حضور کاراته در المپیک ارتباط مستقیم دارد. از سوی دیگر کشورهای صاحب نام با ورزشکاران طراز اول خود به لینز رفتند تا شاهد یک دوره رقابت جذاب و دیدنی در بالاترین سطح فنی باشیم.

در کومیته ورزشکاران شماره یک دنیا رقابتی دیدنی داشتند. از چهره‌ای همچون رافائل آقایف که در روزهای پایانی دوران قهرمانی خود یک طلای با ارزش کسب کرد، تا قهرمانان بنام آلمان، مصر، هلند، ترکیه، برزیل و تک‌ستاره‌های دیگر کشورها، ژاپنی‌های ابداع‌کننده کاراته و بخصوص دلاور مردان ایران که با توجه به جوانی، تجربه خوبی داشتند و گوی سبقت را از رقبا ربودند.

روی تاتامی لینز اتریش شاهد اشک‌ها و لبخندهای زیادی بودیم که مهم‌ترین آن به شادی مردان کشورمان برمی گردد که دو طلایی شدن امیر مهدیزاده در رقابت‌های جهانی، کسب نخستین طلای گنج‌زاده بعد از نقره دوره قبل و از همه مهم تر طلای کومیته تیمی از بهترین اتفاقات بود.

ایران در این دوره محکوم به موفقیت بود. بعد از چند ماه اردوی تمرینی منسجم و پرفشار، انتخاب‌های شفاف و بی‌حرف و حدیث، دوری از حاشیه‌ها، ورود جوان‌های مستعد و با‌انگیزه و عزم راسخ کادر فنی و عملکرد عالی کادر فنی بخصوص سید شهرام هروی، این کار بزرگ که سه مدال طلا و دو برنز مردان و کسب یک مدال با ارزش در بانوان توسط حمیده عباسعلی بود را به انجام رساند.

احمد صافی - کارشناس کاراته

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها