کاپیتان استقلال مدعی است این تیم تا نیم فصل به جمع مدعیان قهرمانی بازگشته و روی کسب هر دو جام داخلی حساب باز کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۴
ناگفته‌های رحمتی بعد از چند ماه سکوت

به گزارش جام جم آنلاین ، سیدمهدی رحمتی دروازه بان باتجربه استقلال که بازویند کاپیتانی را بر بازو می بندد در برنامه سرخ آبی پاسخگوی سئوالاتی بود که ممکن است در ذهن هر کدام از طرفدارانش وجود داشته باشد. بازیکن پرحاشیه استقلال که با شایعات زیادی دست و پنجه نرم می کند در این گفتگوی مفصل حرف های جالبی بر زبان آورد که گزیده ای از آن را می خوانید.


رحمتی سرباز کوچک استقلال است

من سرباز کوچک استقلال هستم و همیشه تلاشم این بوده که بتوانم نقش کوچکی در موفقیت ها و شادی های طرفداران استقلال داشته باشم. کاری هم به حرف و حدیث های اطراف خودم ندارم و همیشه با تمرکز بالا تنها یک هدف داشتم آن هم موفقیت استقلال و شادی طرفدارانش است.


امیدوارم سایه پدر از سر باشگاه استقلال کم نشود

چقدر خوب است تا وقتی این عزیزان هستند قدرشان را بدانیم نه این که با بی مهری های زیاد کاری کنیم که از بودن شان لذت نبرند و با دل شکسته از کنارمان بروند.همین طور که الان به یادشان هستیم به فکرشان باشیم. این به نوعی عادت فرهنگی و اجتماعی مردم ما شده است.بیایید برای سلامتی منصورخان دعا کنیم، پورحیدری پدر باشگاه استقلال است و امیدوارم سایه این پدر از روی سر باشگاه و طرفدارانش کم نشود.مطمئن باشید اگر منصورخان پورحیدری نبود الان باشگاهی مثل استقلال هم نبود.


از این همه بی احترامی واقعا خسته شدیم

آن کسی که لیزر می اندازد روی صورت من را نه دیدم نه می شناسم اما هیچ وقت هم برایم مهم نبوده که بدانم هدفش چیست؟! ببینید الان نه تنها من بلکه به همه مردم از ورزشکار، هنرمند، سیاستمدار و مردم عادی این بی احترامی ها و فحاشی ها در ورزشگاه ها و فضای مجازی انجام می شود و همه را زجر می دهد. به خودم آدم فحاشی کنند اشکالی ندارد اما این که به خانواده یک بازیکن، بازیگر، مربی و داور بی احترامی می شود خیلی سخت است آن هم در شرایطی که خانواده آن طرف از گیرنده تلویزیونی از نزدیک شاهد این فحاشی هاست.


طرفدار استقلال و پرسپولیس شدن سلیقه ای است

طرفدار استقلال و پرسپولیس شدن به نظرم بستگی به علایق شخصی انسان ها دارد. به طور مثال یکی از شخصیت ناصرخان حجازی، منصورخان پورحیدری و ... خوشش می آید یا این که از احمدرضا عابدزاده خوشش بیاید و سلایق او به سمت یک رنگ خاص برود.


بازیکنان باید بدانند در چه تیمی بازی می کنند

هر کسی نظر خاص خودش را دارد. از نظر فنی و فوتبالی بخواهیم نگاه کنیم باید بگویم اول فصل کادر فنی جدید آمد، تفکرات عوض شد، تیم پوست انداخت، بازیکنان جدید آمد بدون تجربه حضور در استقلال. مهمترین اصل این است که یک بازیکن بداند در چه تیمی بازی می کند. این لطف نصیب ما شده که در تایم 90 دقیقه بتوانیم 20 تا 30 میلیون را خوشحالم کنیم و بالعکس. این بازیکنان آمدند تا این موهبت الهی را تجربه کنند و بچه ها به زمان نیاز داشتند تا با جو استقلال آشنا شوند. این که می گویند تیم مشکل بدنی داشت و ... همه نظرات شخصی است و قابل احترام اما خود بچه ها از همه بیشتر دنبال این بودند که نتیجه بگیرند و خوشبختانه حالا به آمادگی لازم و روحیه مناسب رسیدند.


فولاد خوش شانس بود به استقلال نباخت

فولاد یکی از تیم های خوب این فصل است و نتیجه گرفتن مقابل آنها کار ساده ای نیست. ما در خانه فولاد بازی کردیم و می توانستیم ببریم شاید اگر موقعیت های مان را به گل تبدیل می کردیم باید با اختلاف 2 تا 3 گل می بردیم. چیزی که برای ما و کادر فنی مهم است این که استقلال به شخصیت تیمی خوب رسیده و همین که می تواند در خانه تیمی مثل فولاد 4 تا 5 موقعیت گل به دست بیاورد یعنی این که خوب کار کرده و می توانست برنده برگردد.ما روی اشتباه خودمان دو امتیاز را از دست دادیم و فولاد خوش شانس بود به استقلال نباخت.


چیزی از دست ندادیم که در حذفی جبران کنیم

جام حذفی برای ما یک هدف خاصی دارد. یک جام در میان است و باشگاه هم برای آن نقشه کشیده و این طور نیست که ما بخواهیم لیگ برتر را در جام حذفی جبران کنیم چون اتفاقی در لیگ برای ما رخ نداده که بخواهیم جبران کنیم. هنوز تا پایان فصل مدت زمان زیادی باقی مانده و من شک ندارم تا نیم فصل استقلال صاحب جایگاه خوبی در لیگ برتر خواهد بود و در جام حذفی هم دنبال قهرمانی هستیم.


در جام حذفی خیلی راحت به جام میرسی

در جام حذفی می توان در کوتاه مدت به قهرمانی رسید پس نباید این فرصت را از دست داد. ما تیمی هستیم که به لحاظ قدمت، هوادار و افتخاری که داریم بیشتر از همه در دید هستیم .جام حذفی تورنمنت آسانی نیست چون تیم های حریف وقتی جلوی ما به میدان می روند با توجه به پخش مستقیم با دو برابر توان همیشگی بازی می کنند و این کار را سخت می کند.

استقلال هر دو جام این فصل را می خواهد

ما از قهرمانی در لیگ برتر ناامید نیستیم و شک ندارم تا نیم فصل نه تنها به جمع مدعیان و بالانشینان جدول برمی گردیم بلکه در هفته های آخر یکی از مدعیان اصلی خواهیم بود.نه تنها یک جام بلکه برای هر دو جام نقشه داریم و از کسب قهرمانی در این دو جام داخلی ناامید نیستیم.


اهواز شهر استقلالی ها است

اهواز شهر استقلالی ها است و ما هیچ وقت در این شهر مشکلی نداشتیم جز حمایت پرشور طرفداران مان چیزی ندیدیم. فضای ورزشگاه غدیر فوق العاده بود و برخلاف بازی پرسپولیس ما مشکلی نداشتیم.


همیشه در ارتباط گرفتن با برزیلی ها مشکل داشتیم

پادووانی سال هاست در ایران بازی می کند و به خوبی می تواند ارتباط بگیرد. رابسون انگلیسی هم بلد نیست و تنها به لطف چند تا از بچه ها مثل برزای و ... چند کلمه فارسی صحبت می کند. من اصطلاحاتی که لازم بود را یاد گرفتم و با رابسون ارتباط می گیرم. البته من اولین بار نیست که با مدافعان برزیلی برای برقراری ارتباط به مشکل می خورم چون در پیکان هم یک بازیکن برزیلی داشتیم که به هیچ صراطی مستقیم نبود و سخت می شد با او ارتباط گرفت اما اینجا در استقلال راحت تر با زوج خط دفاع برزیلی ارتباط می گیرم.


در ایران پهلوان زنده را عشق است

طبیعتا در کشور ما پهلوان زنده را عشق است! تا زمانی که بازی می کنی در دید هستی بعد اگر مربی شوی باز هم در بورس می مانی و یک بار هم وقتی روزی بخواهند زیر تابوتت را بگیرند دیده می شوی! بقیه مواقع دیگر کسی سراغی از تو نمی گیرد. من، مهدی رحمتی از کسی توقع خاصی ندارم ،همیشه سعی کردم روراست باشم ، سعی کردم حرفی که در دلم بوده را بزنم و کاری که دلم خواسته انجام بدهم. هیچ وقت برای تیم هایی که پیراهنش را برتن داشتم کم نگذاشتم. چه در تیم ملی چه در باشگاه ها هر چه داشتم در طبق اخلاص گذاشتم. انسان جایزالخطاست و من هم ممکن است اشتباهاتی کرده باشم که بابت همه آنها از طرفداران عذرخواهی می کنم. تا روزی که بتوانم برای تیمم مفید باشم کار می کنم و اگر روزی به این نتیجه برسم که نمی توانم کمک کنم بدون هیچ حرف و حدیثی می روم. باز هم عذرخواهی می کنم از تمام طرفداران بابت ناراحتی هایی که برای شان رقم زدم چه خواسته چه ناخواسته. روزی هم که خداحافظی کنم و بروم برای تیم محبوبم با صداقت دعا می کنم تا بهترین نتایج را بگیرد.


چند بار پیشنهاد حضور در سینما را رد کردم


تا حالا چندین بار پیشنهاد بازی در فیلم های سینمایی را دریافت کردم اما زیر بار قبول آن نرفتم. چون اصلا دنبال دردسرهای این شغل نیستم. حتی تمایلی به حضور در کلیپ های تبلیغاتی هم ندارم.


گل بخورم در خانه هم کسی تحویلم نمی گیرد


خیلی سخت است. توقعات از من به قدری رفته بالا که از روی نقطه پنالتی هم نباید گل بخورم. روزهایی که اشتباه می کنم و گل می خورم حتی در خانه هم کسی به سراغم نمی آید به همین خاطر همیشه تلاش می کنم تا بهترین نمایشم را داشته باشم و اشتباهی نکنم.


ذکر گفتن من به خاطر گل نخوردن نیست


من دعا نمی خوانم و ذکر روز را می گویم. این عادت روزانه من است که بر می گردد به افکار و عقایدم. من ذکر نمی گویم که گل نخورم، وقتی ذکر می گویی و اسم خداوند را بر زبان می آوری یک نقطه قوتی می شود در دلت . این ذکر به من تمرکز می دهد تا در طول 90 دقیقه تمام حواسم را روی بازی بگذارم. نه من ذکر نمی گویم که گل نخورم.


تا الان 48 پنالتی در بازی های رسمی گرفتم


پنالتی گرفتن برای من شانسی نیست. من در طول دوران فوتبالم 48 ضربه پنالتی را گرفتم. من پنالتی گیر خوبی نیستم و در هنگام ضربات هم هیچ وقت 50-50 نمی کنم و تشخیص می دهم و شیرجه می روم.خیلی ها به من انتقاد می کنند که در ارسال ها و خروج هایم ضعف دارم در حالی که من برای هر سیوم دلایلی دارم. به عنوان مثال می گویند چرا توپ ها را مشت می کنی؟ پاسخ این سئوال برمی گردد به داوری های سلیقه ای در ایران چون هر داور شیوه خاص خود در سوت زدن را دارد و من نمی توانم در برخوردها با مهاجمان حریف ریسک کنم. یک بار در بازی با تراکتور آمدم ترک عادت کنم توپ از دستم در رفت آن هم در برخورد با مدافع حریف اما داور سلیقه ای سوت زد و خطا نگرفت.


دنبال راهکاری برای مبارزه با بی احترامی هستیم

از طرفداران استقلال و پرسپولیس یک خواهش هم دارم آن هم این است که بیایید کمپینی راه بیاندازیم در خصوص احترام گذاشتن به تیم رقیب جای بی احترامی. چند روز پیش با سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس تلفنی صحبت می کردیم راجع به این که راهکاری پیدا کنیم تا جلوی بی احترامی طرفداران در ورزشگاه ها را بگیریم و کاری کنیم که طرفداران هر تیمی فقط به فکر تشویق و حمایت از تیم خود باشند.شاید تصمیم بگیریم اگر لحظه ای بی احترامی صورت گرفت دیگر بازی نکنیم و بازی را قطع کنیم. البته این پیشنهاد است و هنوز تصمیمی گرفته نشده اما ای کاش به جای بی احترامی کاری کنیم که از فضای مهربانی و شادی ورزش و فوتبال نهایت بهره برده شود.


*در یک کلمه خودت را توصیف کن.


ساده


*بزرگ ترین نقطه ضعف


زود عصبانی شدن


*نقطه قوت


پشتکار


*از بیست چند به خودت میدهی


17

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بادبادك
-
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۰
حالا به آقای (بادا باد) باید گفت طرز مصاحبه رو یاد بگیره !!!!

نیازمندی ها