برنامه دور یک میز رادیو ورزش با حضور کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی و گرزی، نائب رئیس فدراسیون دو و میدانی به بررسی فعالیت های آکادمی ملی دو و میدانی در ایران پرداخت.
کد خبر: ۹۵۹۶۳۱
پوست اندازی ورزش دو و میدانی در ایران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش، کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی پیرامون فعالیت های آکادمی ملی دو و میدانی گفت: ضرورت توجه به بحث پایه در دو و میدانی، توسعه دانش مربیان و موضوع مهم استعدادیابی از جمله مسائلی بود که موجب شکلگیری آکادمی ملی دو و میدانی شد. در طی جلسات مختلف نهایتا اساسنامه آکادمی تدوین و وظیفه اصلی آکادمی در قالب طرح ملی استعدادیابی تعریف شد. خوشبختانه اکنون با گذشت ده ماه از اقدامات اولیه طرح ملی استعدادیابی به پایان رسیده و قرار است اواخر آبانماه مرحله دوم شناسایی و جذب نفرات مستعد و نخبه بخش پایه انجام شود تا بحث توسعه پایدار در ورزش اول المپیک محقق گردد.
وی یادآور شد: ما در تمامی برنامه هایی که در یکسال گذشته برگزار کردیم؛ حامی مالی داشتیم. در ضمن حامی مالی اختصاصی فدراسیون ما ۳۰۰ میلیون تومان به مدال آوران المپیک اهدا کرد.
گرزی، نائب رئیس فدراسیون دو و میدانی و رئیس آکادمی ملی دو و میدانی در زمینه ساختار اساسنامه آکادمی ملی دو و میدانی توضیح داد: توسعه پایدار در دو و میدانی مستلزم استعدادیابی است. بدین جهت ابتدا با حضور افراد صاحبنظر و کارشناس شورای آکادمی ملی دو و میدانی تشکیل و اساسنامه و شرح وظایف آکادمی مصوب گشت. سپس طرح ملی استعدادیابی نوشته شد و مورد تائید کمیته استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت. این آکادمی شامل کمیته آموزش و پژوهش، کمیته استعدادیابی و سنجش و کمیته فرهنگی و ارتباطات است. همچنین در مجموعه آفتاب انقلاب، پیست داخل سالن، پیست روباز، سالن بدنسازی و خوابگاه برای ورزشکاران مهیا شده است.
در فرایند استعدادیابی، پس از آزمونگیری، ۱۵۰۰ نفر در ۶ منطقه کشور مشخص و در مرحله بعد از میان آنها ۳۰۰ نفر انتخاب شدند. این تعداد تحت نظارت ریاست هیئت دو و میدانی استانی و توسط مربیان خود آموزش می بینند. سپس در جشنواره ای متمرکز که در تهران برگزار میگردد ؛ ۱۰۰ نفر شامل ۵۰ دختر و ۵۰ پسر ۱۲ تا ۱۶ سال برای حضور در تیم ملی نوجوانان تربیت می شوند.
برنامه دور یک میز، به تهیه کنندگی عباس حیدری، هر شب به جز جمعه ها، از ساعت ۲۱:۰۵ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها