برنامه دور یک میز چهارشنبه 28 مهر، با حضور محمدرضا منصوریان و اکبر فیض، کارشناسان کشتی کشتی؛ حسن حمیدی، عضو شورای فنی کشتی آزاد؛ همچنین سید حسین مرعشیان، عضو شورای فنی کشتی فرنگی و رئیس هیئت کشتی خوزستان، به بحث جایگاه کشتی ایران در کرسی های بین المللی پرداخت.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۷
بررسی جایگاه کشتی ایران در کرسی های بین المللی

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو ورزش، اکبر فیض، کارشناس کشتی در خصوص تاریخچه حضور مسئولان کشتی ایران در عرصه بین المللی، گفت: کشتی ایران برای نخستین بار در سال 1947 پیشنهادی را به کمیته بین المللی المپیک داد مبنی بر اینکه عضو این کمیته شود که در همان سال با این پیشنهاد موافقت شد و ایران از سال 1947 به عنوان عضو جدید کمیته بین المللی المپیک انتخاب شد. از المپیک لندن به بعد ما دکتر توکل را در اتحادیه جهانی کشتی داشتیم؛ پس از او نیز افرادی به کمیته راه پیدا کردند؛ اما حضور قوی نداشتند. امسال رسول خادم با 76 رأی بالاترین آراء را در اتحادیه جهانی کسب کرد؛ حتی از دبیرکل اتحادیه جهانی هم رأی بیشتری را به خود اختصاص داد؛ این اتفاق فضایی را برای کشتی ایران ایجاد کرد.

وی، اثرات حضور یک ایرانی در کرسی اتحادیه جهانی کشتی را اینطور اظهار کرد: داوری که قضاوت مسابقه را برعهده دارد، می داند اگر بخواهد رأی ناحق دهد، تبعات کار خود را خواهد دید.

حمیدی، کارشناس کشتی، تصریح کرد: با عنایت به قدمت و سوابقی که در کشتی داریم، باید در تصمیم گیریها نقش اساسی داشته باشیم که متأسفانه در سالهای اخیر از آن محروم بوده ایم. حتی زمانی که دکتر توکل در اتحادیه جهانی بود، تأثیرگذاری آنچنانی را در تصمیم گیریها نداشت. با توجه به شخصیت خادم و شناختی که دنیای کشتی از او دارد، امیدوارم از این پس بتوانیم در تصمیم گیریهای اتحادیه جهانی کشتی نقش اصلی مان را ایفا کنیم.

مرعشیان، رئیس هیئت کشتی خوزستان، در پاسخ به این سوال که برای بقا و توسعه کرسی ها باید چه برنامه ای داشته باشیم، بیان کرد: ما با عملمان می توانیم بسیاری از اتفاقات نادر را رقم بزنیم. در المپیک قبل که حق عبدولی خورده شد، اگر رسول خادم هیئت رئیسه بود آیا باز این اتفاق می افتاد؟! مطمئناً چنین اتفاقی رخ نمی داد.

منصوریان، کارشناس کشتی، در ارتباط با موضوع برنامه گفت: مهمترین بخش انتخاب خادم به عنوان عضوی از اتحادیه جهانی، این بود که فرهنگ غلط ایجاد شده در ذهنمان پاک شد؛ ما تا قبل از این انتخاب فکر می کردیم که در فدراسیون جهانی، مافیا حضور دارند. رسول خادم با ریزبینی، دقت و با کار دیپلماتیک بسیار زیبا، از حدود 2 سال قبل شروع کرد و در روابط بین المللی خود کارهای زیربنایی درستی را انجام داد.

برنامه دور یک میز، به تهیه کنندگی عباس حیدری و با اجرای محسن ابوفاضلی، هر شب به جز جمعه ها، از ساعت 21:05 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها