تیم ملی بسکتبال ایران با کسب پیروزی برابر کره جنوبی قهرمان فیبا آسیا چلنج شد.
کد خبر: ۹۴۶۸۸۹
تیم ملی بسکتبال ایران قهرمان مسابقات فیبا آسیا شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دو تیم ملی ایران و کره جنوبی در فینال این رقابت ها به میدان رفتند که در پایان آسمانخراش های ایران با حمایت پرشور هواداران خود و با نتیجه ٧٧ بر ٤٧ به برتری رسیدند.

کوارتر اول این مسابقه با عملکرد دفاعی دو تیم و اشتباه های عجیب همراه بود. بعد از سه دقیقه بالاخره حامد حدادی کاپیتان تیم ملی اولین دو امتیاز را برای ایران کسب کرد و بعد از او نیز ملی پوشان امتیاز آوری کردند. تیم ملی در دفاع عملکرد بسیار خوبی داشت تا جایی که کره تا پنج دقیقه اول بازی امتیازی نگرفته بود. کوارتر اول مسابقه تا پایان کم امتیاز بود و در نهایت ١٣ بر ٩ به سود ایران تمام شد.

در کوارتر دوم ملی پوشان ایران شروع بهتری داشتند با اینکه در گل کردن شوت هایشان بد شانس بودند اما فاصله امتیازی را افزایش دادند و ٢٠ بر ١٣ از کره جنوبی پیش افتادند. کره در این کوارتر هم اسیر دفاع ایران بود و تا دو دقیقه به پایان این کوارتر تنها ٤ امتیاز گرفته بود. برتری ایران تا پایان نیمه نخست ادامه داشت و در نهایت کوارتر دوم با نتیجه ١٧ بر ١١ به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید و ایران در نیمه نخست ٣٠ بر ٢٠ به برتری رسید.

در نیمه دوم تعداد تماشاگران حاضر در سالن به سه هزار نفر رسیده بود و تیم ملی نیز به طور کامل سوار بر بازی بود. با اینکه برخی اشتباه های دفاعی فریادهای باوئرمان را بلند می کرد اما در نتیجه شاگردان او تیم برتر میدان بودند و در نهایت کوارتر سوم را ٢٣ بر ١٤ به سود خود تمام کردند. در دقایق پایانی این کوارتر ارسلان کاظمی دوباره از ناحیه زانو آسیب دید و دیگر به میدان نیامد.

در کوارتر پایانی هم ایران بهتر کار کرد و اجازه نمی داد تیم کره جنوبی برنامه هایش را عملی کند. ایران ٥٣ بر ٣٤ از حریفش پیش بود و این برتری ادامه داشت. کره ای ها هرچه می زدند به در بسته می خورد و برابر دفاع ایران نمی توانستند کاری انجام دهند. برتری ایران تا انتهای بازی ادامه داشت وکوارتر چهارم نیز با نتیجه ٢٤ بر ١٣ به سود ایران تمام شد. در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه ٧٧ بر ٤٧ کره جنوبی را شکست داد و قهرمان رقابت های فیبا آسیا چلنج شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها