در کل ورزش ایران چهار چهره شاخص که از جمله هر چهار تا فوتبالی هستند بیشترین تعداد دنبال کننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام را دارند.
کد خبر: ۹۴۱۶۱۸
رمز گشایی اینستاگرام میلیونی ستاره های ورزش / 4 شگفت انگیز فوتبال ایران

به گزارش جام جم آنلاین ؛ میلیونی های فوتبال ایران در اینستاگرام این چهار نفر هستند: علی کریمی، علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون. جالب است بدانید هر چهار چهره در سال جاری به این تعداد بازدید کننده رسیدند. وقتی بدانیم تعداد فالوئرهای کریستیانو رونالدو و یا لیونل مسی در شبکه های اجتماعی به 80 میلیون نفر می رسد شاید یک میلیون فالوئر برای این چهار چهره اصلا به نظر نیاید اما به هر حال آنها در ورزش ایران رکورددارند. هیچ ورزشکار دیگری به غیر از این چهار فوتبالیست در اینستاگرام از مرز یک میلیون نگذشته است. راز محبوبیت آنها در اینستاگرام چیست؟ چرا فقط این چهار نفر از مرز یک میلیون فالوئر گذشته اند؟

علی کریمی (یک میلیون و 300 هزار فالوئر)

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران زودتر از هر ورزشکار دیگری از مرز یک میلیون فالوئر در اینستاگرام عبور کرد. کریمی محبوب است و در نظرسنجی برنامه نود هم در رقابت با دیگر هم تیمی های سابقش از جمله علی دایی عنوان محبوب ترین را به دست آورد.

یکی از ویژگی های علی کریمی این است که خوب می داند مخاطب از او چه میخواهد. جملات و پست هایی که او در اینستاگرام می گذارد کاملا مورد پسند مخاطب است. رفتارهای او نیز دلیل اصلی محبوبیتش در فوتبال ایران است. کریمی مورد پسند مخاطب رفتار می کند و حرف می زند. این ویژگی به پست های اینستاگرامی او هم سرایت کرده است. حالا به این کار نداریم که کریمی واقعا به آنچه که می گوید و انجام می دهد ایمان دارد و یا فقط برای خوشایند هواداران این کار را انجام می دهد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران یک میلیون و 300 هزار دنبال کننده دارد. جملاتی که او در اینستاگرام می گذارد بیشتر بار کنایی و طعنه دارد و مخاطبش معمولا دیگر چهره های شاخص ورزش ایران هستند. استفاده از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای کنایه زدن به عادت علی کریمی تبدیل شده است. بخش دیگری از پست های کریمی در اینستاگرام عکس های بدون توضیح هستند. مثلا آخرین پست بدون شرح او در اینستاگرام عکسی را نشان می داد که در غروب ساحل ثبت شده است. خوب یا بد او محبوب ترین فوتبالیست و اصلا ورزشکار ایرانی در اینستاگرام به شمار می رود.

علی دایی ( یک میلیون و 200 هزار فالوئر)

هنوز یک ماه از یک میلیون تایی شدن علی کریمی در اینستاگرام نگذشته بود که علی دایی هم وارد باشگاه میلیونی های اینستاگرام شد. او دومین ورزشکار ایرانی بود که تعداد دنبال کننده هایش از این رقم می گذشت.

نکته شگفت آوری که درباره علی دایی وجود دارد این است که با وجودی که وی پس از علی کریمی بیشتر از هر ورزشکار دیگری در اینستاگرام دنبال کننده دارد و یا اینکه در برنامه نود به عنوان یکی از محبوب ترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال ایران معرفی شد اما بسیاری اصرار دارند بگویند او محبوب نیست آن هم در حالی که او حداقل در شهر خودش یعنی اردبیل همانند یک بت پرستیده می شود.

به هر حال دایی از تمام هم دوره ای ها و حتی بازیکنان بعد از خودش بسیار محبوب تر است. او به فاصله 20 روز پس از یک میلیون تایی شدن علی کریمی به این رقیب همیشگی خود پیوست و وارد باشگاه میلیونی های اینستاگرام شد.

بر خلاف اینستاگرام علی کریمی ، پست های علی دایی فقط کنایی و طعنه آمیز نیست. پست های او موارد مختلفی را در برمی گیرد. از موضوعات اجتماعی گرفته تا شخصی. صفحه اجتماعی او مدتی دست نماینده تام الاختیارش یعنی بهمن دهقان بود اما اکنون خود آن را مدیریت می کند.

یکی از موارد محبوبیت علی دایی در اینستاگرام نه تنها شهرت وی در فوتبال که کارهای خ

یر اوست، ویژگی بارزی که علی کریمی هم دارد. در ضمن او به عنوان پرافتخارترین و مشهورترین فوتبالیست ایرانی باید هم دنبال کننده های زیادی در اینستاگرام داشته باشد. او و علی کریمی به عنوان پرسپولیسی های سابق سلطان ورزشی ها در اینستاگرام محسوب می شوند.

مهدی طارمی (یک میلیون و هفتاد هزار فالوئر)

عجیب است در میان چهار چهره ورزشی که در اینستاگرام میلیونی شدند نام مهدی طارمی را ببینیم به خصوص پس از آن انتقال عجیب و غریب به ریزه اسپور و برگشت خوردن به فوتبال ایران البته پرسپولیس. او پس از اینکه بر خلاف قول و قرارها به باشگاه ترکیه ای پیوست ریزش هوادار در اینستاگرام پیدا کرد و 30 هزار هوادار او را «آنفالو» کردند. اما بازگشت طارمی که توام با اصرار و حتی التماس برای ملحق شدن دوباره به پرسپولیس از سوی او همراه بود دوباره این افراد را به صفحه اینستاگرام او بازگرداند و حتی افزایش هم یافت.

برترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر از مرز میلیون نفر گذشت و تعداد دنبال کننده ای او اکنون هم در حال افزایش است.

طارمی بسیار سعی می کند طبق خواسته هواداران پست بگذارد. بیشتر عکس هایی که بارگذاری میکند مربوط به تمرینات پرسپولیس و تیم ملی هستند.

مهم ترین ویژگی ای که طارمی را وارد باشگاه میلیونی ها کرد پرسپولیسی بودن اوست. شاید او در هر باشگاه دیگری بازی می کرد حتی نیمی از این فالوئرها را نداشت.

سردار آزمون ( یک میلیون و هزار پانصد دنبال کننده)

سردار 20 ساله نه در استقلال بازی کرده و نه در پرسپولیس که بگوییم محبوبیتش در اینستاگرام به دلیل رنگی بودن اوست. او بدون پشتوانه بازی کردن در تیم های مطرح پایتخت به باشگاه میلیونی ها پیوسته است. این اتفاق هفته گذشته افتاد.

او حالا از خیلی چهره های ممتاز فوتبال ایران بالاتر است، از فرهاد مجیدی و عابدزاده گرفته تا مهدی رحمتی و اشکان دژاگه. البته که او خود هم یک چهره ممتاز فوتبال ایران است. فعلا تعداد دنبال کننده های سردار یک میلیون و هزار و پانصد است و این میزان افزایش هم خواهد یافت.

او بازیکنی بی حاشیه و اخلاق مدار است (حرکت او در دیدار با قطر را نادیده می گیریم!). علاوه بر آن از لحاظ فوتبالی در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده و در تیم ملی هم خوب می درخشد. همه اینها برای میلیونی شدن او در اینستاگرام کافی بود.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اشكان
-
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
این مطلب به طرز عجیب و غریبی هدف داره. نویسنده سعی كرده تو بخش اول علی كریمی رو آدمی منفی معرفی كنه كه فقط به دیگران كنایه میزنه. بعد اومده علی دایی را كلی تطهیر كرده. به این جمله كه داخل متن نوشته شده دقت كنید: « حالا به این كار نداریم كه كریمی واقعا به آنچه كه می گوید و انجام می دهد ایمان دارد و یا فقط برای خوشایند هواداران این كار را انجام می دهد.» یعنی به بهانه گزارش خیلی زیر پوستی علی كریمی رو تخریب كرده اما وقتی میاد علی دایی رو تطهیر می كنه خیلی تابلو بازی درمیاره. فقط كافیه به این جمله دقت كنید: « به هر حال دایی از تمام هم دوره ای ها و حتی بازیكنان بعد از خودش بسیار محبوب تر است.»!!!!!!

نیازمندی ها