برنامه "صبح و ورزش" چهارشنبه 3 شهریور، با شهریان، معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفتگویی را انجام داد.
کد خبر: ۹۳۶۹۱۱
نگاه حمایتی دولت به ورزش زنان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ شهریان، معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، در پاسخ به این سوال که آیا شما پیش بینی کرده بودید که بانوان ایرانی در چه رشته هایی و چه تعداد مدال المپیکی می توانند کسب کنند، بیان کرد: بله، با توجه به نتایجی که بانوان ما در رویدادهای قبل از ریو بدست آورده بودند، این پیش بینی برای تیراندازی و تکواندو شده بود که خداروشکر در رشته تکواندو، این پیش بینی تحقق پیدا کرد. در تیراندازی هم به مدال آوری نزدیک بودیم، اما متأسفانه شرایط فراهم نشد.
وی، اضافه کرد: سهمیه ای که ما در المپیک ریو داشتیم، 9 سهمیه بود. خوشبختانه تک تک ورزشکاران اعزامی مان در مسابقات همه شرایط بسیار خوبی داشتند. احمدی و خدمتی، امید کسب مدال ما در رشته تیراندازی بودند. احمدی توانست مقام ششم المپیک را کسب کند. با توجه به اینکه 206 کشور در المپیک شرکت می کنند، کسب 3 مدال، شرایط بسیار سختی را دارد.
وی، در پاسخ به این سوال که در راه توسعه و رشد ورزش بانوان کشور، چه مسائل و مشکلاتی وجود دارد، عنوان کرد: خوشبختانه با تدابیری که دولت برای توسعه ورزش بانوان داشته است، ما شاهد افتخارات چشمگیر در بخش بانوان هستیم. خداروشکر این روند رو به افزایش است و نگاه حمایتی دولت برای ما بسیار ارزش دارد. مهمترین موضوعی که ما در بخش ورزش کشور دنبال می کنیم، بحث مشارکت و حضور زنان در فعالیت های ورزشی است و اینکه بتوانیم ورزش را با نقش سلامت محوری آن در موضوع زنان و خانواده دنبال کنیم؛ ما نیز به دنبال این هستیم که در بخش بانوان و آقایان فرصت های برابری برای دستیابی به افتخارات فراهم کنیم.
شهریان، در پایان گفت: یکی از شعارهایی که در ورزش کشو دنبال می کنیم، ورزش پاک و اخلاق محوری است که به خوبی در حال تحقق آن هستیم. از جمله چالش هایی که در بخش ورزش کشور وجود داشت، استلزامات قانونی اساسنامه ها، آیین نامه ها و نظام نامه ها بود. نظام نامه فرهنگی در ورزش کشور، شاید بیش از 10 سال می گذشت که محقق نشده بود و باید حتماً تهیه می شد. وزارت ورزش برای تحقق نظام نامه، از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت هایی را انجام داد که در آن بخش های بسیار مهمی به موضوع ورزش بانوان اختصاص داده شده است.
برنامه "صبح و ورزش" کاری از گروه علوم ورزشی، جنگ صبحگاهی نشاط انگیزی است که با پیگیری رویدادهای ورزشی و ارتباط با مسئولین ورزش، مخاطبین و شنوندگان همه روزه به جز جمعه ها ساعت 7:15 به مدت 110 دقیقه پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها