برنامه "مجله ورزشهای رزمی" سه شنبه 26 مرداد، ضمن مرور نتایج کسب شده توسط جودوکاران المپیکی، با دکتر محمد علی رستگار، رئیس سابق فدراسیون جودو، در ارتباط با علل ناکامی ورزشکاران اعزامی گفتگو شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۴
دلایل ناکامی جودکاران المپیکی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ ما دو نماینده در چارچوب بازیهای المپیک 2016 داشتیم؛ سعید مولایی در وزن 81- کیلوگرم با کسب سه اخطار در مقابل حریف روسی، وداع زود هنگامی با رقابتهای المپیک داشت که در نهایت این ورزشکار روس توانست، طلای وزن 81- کیلوگرم را بدست بیاورد. مولایی پس از بازیها اعلام کرد که از دنیای قهرمانی و تیم ملی خداحافظی می کنم.
در وزن 100- کیلوگرم، جواد محجوب، در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد، اما در دور دوم به مصاف حریفی از بلژیک رفت که دارنده مدال برنز مسابقات 2015 جهانی بود؛ متأسفانه مولایی در ثانیه های پایانی مسابقه، توسط این حریف ضربه فنی شد.
دکتر محمد علی رستگار، رئیس اسبق فدراسیون جودو، در پاسخ به این سوال که به نظر شما مهمترین عامل ناکامی ما در بازیهای المپیک 2016 ریو چیست، اظهار کرد: واقعیت این است که اگر من بخواهم علت ناکامی را بگویم، یک عامل را نمی توانم بیان کنم. بحث عدم ثبات مدیریتی، 10 سال است که در فدراسیون جودو وجود دارد. من اعتقاد دارم که رؤسای فدراسیون ها را نباید قبل از اتمام دوره چهارساله شان تغییر داد؛ به خصوص برای ورزشی مثل جودو که نیاز به کار ریشه ای و پایه ای دارد و مهمترین نکته این است که نزدیک المپیک، نباید به هیچ عنوان این تغییرات اعمال شود. اگر در مدیریت رئیس فدراسیون ضعفی وجود دارد، قاعدتاً وزارت ورزش باید نقش حمایتی و مشورتی داشته باشد.
وی، افزود: بعد از بازیهای اینچئون، نقش حمایتی در جودو برعکس بود؛ حتی مداخلاتی از طرف وزارت بوجود آمد که این باعث تشدید اختلاف شد. نکته دوم، بحث تغییرات پی در پی کادر فنی در 3،4 ماه اخیر بود که این موضوع ضربه شدیدی به پیکره ی تیم ملی زد. هفتم اردیبهشت ماه در خبرگزاریهای ایرنا، فارس، مهر، برنا، بنده قول سه سهمیه داده بودم که حدود 70 درصد امتیازات این سه سهمیه توسط یک کادر فنی بدست آمد. بدون شک باید این ثبات ادامه پیدا می کرد.
وی، در مقابل این گفته مجری برنامه که کادر فنی با آمدن دکتر خدابخش کنار گذاشته شد و پس از آمدن گواری و در فاصله 10 روز مانده به اعزام ورزشکاران، اعلام شد که این افراد می توانند به کادر بازگردند؛ البته فکر نمی کنم این اتفاق هم افتاد، بیان کرد: وقتی ثبات مدیریتی وجود ندارد و تغییرات به نحوی صورت می گیرد که یک فردی که سابقه طولانی هم در مدیریت ورزش دارد ولی آشنا به جودو نیست، به مدیریت این بخش می پردازد، خود به خود این اتفاق هم می افتد؛ وی به عنوان یک مدیر، از یک سری افراد حرفهایی می شنود و در نهایت چنین تصمیماتی اتخاذ می شود.
وی، در انتها گفت: در بحث هدایت ورزشکاران در المپیک، باید شخصی مربیگری این تیم را برعهده می گرفت که با تجربه بود و با جودوکاران ارتباط نزدیکی داشت. سلسله اقدامات و تصمیمات اشتباهی که در این مدت گرفته شد، ناکامی تیم را به همراه داشت. اکنون هیچ کس این مسئولیت را نمی پذیرد و پاسخگو نیست. به اعتقاد من علت ریشه ای این ناکامی ها در درون خود خانواده جودو است. خانواده جودو نباید همدیگر را تخریب کنند و هر کس، در هر شرایطی در رأس کار قرار می گیرد، سایر اعضا به او فرصت دهند و او را حمایت کنند تا برنامه های خود را پیش ببرد.
برنامه "مجله ورزشهای رزمی" کاری از گروه مسابقات ورزشی، با کارشناسی فرید خطیری روزهای سه شنبه از ساعت 9:05 تا10:00، به مدت 55 دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها