رئیس فدراسیون بسکتبال درباره حاشیه‌های فعلی بسکتبال ایران به گفت‌وگو پرداخت.
کد خبر: ۹۲۹۲۶۱
مشحون: داشتن گرین‌کارت جرم نیست

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از میزان، هفته گذشته بود که تیم بسکتبال جوانان کشورمان توانست قهرمان آسیا شود. این قهرمانی از جهات بسیاری برای فدراسیون بسکتبال دارای اهمیت بود. زیرا در این چند سال اخیر بسکتبال ایران نتوانسته بود نتایج خوبی در میادین بین‌المللی کسب کند و همین مسئله انتقادهای زیادی را نسبت به عملکرد مشحون در پی داشت. در کنار این مسائل، بحث‌های حاشیه‌ای پیرامون رئیس فدراسیون بسکتبال باعث شد این انتقادها به بالاترین حد خود برسد. در گفت‌وگویی مفصل با محمود مشحون، نظر او را درباره انتقادهای صورت گرفته جویا شویم که در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.

*تیم جوانان بسکتبال ایران توانست قهرمان آسیا شود. این مسابقات تا چه حد برای فدراسیون بسکتبال مهم بود؟

مسابقات بسکتبال جوانان آسیا اهمیت زیادی برای ما داشت و خوشبختانه در سطح بسیار بالایی برگزار شد. در این مسابقات 12 کشور شرکت کرده بودند که تنها 4 کشور از این کشورها ادعای قهرمانی نداشتند. خوشبختانه بچه‌های ما ثابت کردند که سطح بالایی داند اما کم‌تجربگی آنها باعث شد در چند دیدار نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند که هر چه از مسابقات گذشت این مسئله هم رفع شد.

*هزینه میزبانی مسابقات جوانان آسیا چقدر بود؟

در مجموع مبلغی در حدود 3 میلیارد تومان برای این مسابقات هزینه کردیم و خوشحالم که این هزینه‌ها در نهایت با قهرمانی تیم کشورمان به هدر نرفت. چون مطمئن بودیم قهرمان می‌شویم، میزبانی مسابقات را قبول کردیم.

*کادرفنی تیم جوانان برای مسابقات جهانی حفظ خواهد شد؟

ما روز چهارشنبه هفته جاری، جلسه‌ای با کادر فنی تیم جوانان و سرمربی تیم ملی برگزار و درباره چگونگی‌ آماده‌سازی تیم جوانان برای مسابقات جهانی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. در این جلسه بائرمن هم حضور دارد و قرار است برنامه تمرینی تیم جوانان را مشخص کند.

*درک بائرمن چه نقشی در تیم‌های پایه بسکتبال ایران دارد؟

بائرمن مسئولیت همه تیم‌های پایه بسکتبال ایران را بر عهده دارد و این اختیار را دارد درباره این تیم‌ها تصمیم‌گیری کند.

*پس به همین دلیل بود که بائرمن همراه با تیم ملی به مسابقات «ویلیام جونز» اعزام نشد!

دقیقاً، با توجه به همزمانی مسابقات بسکتبال جوانان آسیا با مسابقات ویلیام جونز، بائرمن در ایران ماند تا عملکرد تیم جوانان را زیر نظر بگیرد و به مربیان این تیم مشاوره بدهد. زیرا مسابقات جوانان آسیا اهمیت بیشتری نسبت به مسابقات ویلیام جونز داشت.

*چندی پیش در خبرها آمده بود که بائرمن به دنبال جدایی از تیم ملی بسکتبال ایران و پذیرفتن سرمربیگری یکی از تیم‌های باشگاهی ایتالیا است. این مسئله تا چه حد واقعیت دارد؟

بدون شک بائرمن در ایران ماندنی است و مثل لُنگ حمام نیست که هر روز از جایی سر در بیاورد. این مربی به قدری با شخصیت است که به تعهدش نسبت به بسکتبال ایران پایبند خواهد بود. اگر یک روزی هم بخواهد از ایران برود ما با او همکاری خواهیم کرد.

*چرا تیم ملی بسکتبال عملکرد خوبی در تورنمنت ویلیام جونز نداشت؟

تیمی که به مسابقات ویلیام جونز اعزام شده بود، تیم اصلی ایران نبود و چندین بازیکن جوان در آن حضور داشتند. هدف ما از اعزام تیم به این مسابقات، کسب قهرمانی نبود بلکه می‌خواستیم بازیکنان جوان تیم ملی، تجربه بیشتری کسب کنند و آبدیده‌تر شوند.

*اما مقام چهارم تیم بسکتبال ایران در مسابقات ویلیام جونز، انتقادهای بسیاری را در پی داشت.

این منتقدانی که شما می‌گویید چیزی از قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نگفتند اما مقام چهارمی ما را در یک تورنمنت تدارکاتی در بوق‌ و کرنا کرده‌اند. این افراد بیشتر از هر چیزی به دنبال منافع خودشان هستند و زمانی که می‌بینند نمی‌توانند در فدراسیون بسکتبال به اهدافشان دست پیدا کنند، برای تخریب من هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند.

*بعضی از انتقادهای این منتقدین قابل تأمل است، مثل داستان گرین‌کارت شما که سروصدای زیادی به پا کرد. شما واقعاً گرین‌کارت دارید؟

داشتن گرین‌کارت جرم نیست و زمانی که تشکیلات اطلاعاتی کشور در این زمینه ایرادی وارد نکرده، عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و تصور می‌کنند با استناد به این مسئله از من «آتو» دارند.

*شما با وجود اینکه بازنشسته محسوب می‌شوید اما همچنان به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال مشغول به کار هستید. در این باره چه نظری دارید؟

برای ریاست فدراسیون بسکتبال از من دعوت شد. تا زمانی که بخواهند در این پست حضور خواهم داشت. من الان نمی‌دانم هدف شما از طرح این سؤالات چیست. به نظر می‌رسد این سؤالات به شما داده شده تا از من بپرسید.

*این سؤالات را کسی به من نداده، پاسخ شما به این سؤالات می‌تواند ابهاماتی که این‌روزها در بسکتبال ایران وجود دارد را از بین ببرد.

به هر حال مردم من را می شناسند و می‌دانند تا الان هم با خلوص نیت برای بسکتبال ایران تلاش کرده‌ام و احتیاجی نیست برای این که خودم را ثابت کنم به هر ابهامی جواب بدهم.

*یکی از نزدیکانتان در مصاحبه‌ای عنوان کرده شما چندین گاوداری در شهرهای مختلف دارید و از اختیاراتتان در فدراسیون بسکتبال برای توسعه گاوداری‌هایتان استفاده می‌کنید. این مسئله تا چه حد واقعیت دارد؟

کسی که این حرف را زده یک ضدانقلاب و مخالف نظام است. او تلاش می‌کند به هر نحوی که شده من و برادرم، رضا مشحون را تخریب کند و به زودی نتیجه این کارهایش را هم می‌بیند. مگر فدراسیون بسکتبال چه رانتی دارد که من از آن برای توسعه گاوداری‌هایم استفاده کنم؟ ضمن اینکه داشتن گاوداری جرم نیست و نمی‌توان از فدراسیونی که هشتش گرو نُهش است برای گاوداری استفاده کرد. این حرف‌ها را کسی عنوان کرده که آدم‌فروش است و هدفش این است که تخریب کند اما من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم. شما هم بهتر است به این سؤالات حاشیه‌ای پایان دهید.

*این سوالات حاشیه‌ای به متن بسکتبال ایران تبدیل شده و شما با پاسخگویی به این سؤالات باعث شدید تا حد زیادی ابهامات برطرف شود. سؤال بعدی من درباره اردوی تیم ملی بزرگسالان است. این اردو چه زمانی آغاز می شود؟

اردوی تیم ملی بسکتبال از روز سه‌شنبه (19 مرداد) با حضور 20 بسکتبالیست آغاز می شود. ما مسابقات «چلنج کاپ» را با حضور تیم‌های آسیایی در تهران برگزار خواهیم کرد که در این مسابقات 10 تیم آسیایی خضور خواهند داشت.

*و صحبت پایانی.

امیدوارم تعداد منتقدان من زیادتر شود، چون منتقدان فعلی تا به اینجای کار نتوانسته‌اند کاری انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها