امروز لیگ شانزدهم آغاز می شود و مدعیانی که نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته اند تا چهره های جدید "رو" کنند، چهره هایی که قرار است تبدیل به ستاره شوند.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۴
همه ستاره های ادوار گذشته لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، اکنون که قطار لیگ شانزدهم در حال راه افتادن است بد نیست نگاهی به ستاره های دوره های پیشین لیگ برتر بیندازیم، البته ستاره هایی که در تیم های قهرمان بازی می کردند.

سال 1381 : این لیگ را با قهرمانی دراماتیک پرسپولیس به یاد می آوریم، یعنی زمانی که استقلال در هفته آخر به ملوان باخت و پرسپولیس هم فجر را برد تا سرخ ها به شکل غیر منتظره ای قهرمان شوند. ستاره آن فصل پرسپولیس حامد کاویانپور بود، یکی از بزرگ ترین استعدادهای فوتبال که البته استعدادهایش خیلی زود هدر رفت و محو شد.

سال 1382: قهرمانی سپاهان یک اتفاق بزرگ بود. برای نخستین بار بود که یک تیم شهرستانی قهرمان لیگ برتر می شد. محرم نویدکیا که بعدها به اسطوره زردپوشان اصفهانی تبدیل شد ستاره این تیم در آن فصل رویایی بود.

سال 1383: در حالی که در ابتدای لیگ همه چیز تحت تاثیر علی دایی و گلزنی هایش در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته بود در نهایت پاس به مقام قهرمانی رسید. خداداد عزیزی در آن زمان ستاره پاس و لیگ بود. او نقش مهمی در قهرمانی تیمش داشت.

سال 1384: اینبار نوبت به فولاد دیگر تیم شهرستانی بود تا قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد. با این قهرمانی غوغایی در جنوب کشور بر پا شد. ایمان مبعلی ستاره یکه تاز لیگ بود و ستاره بی چون و چرا لقب گرفت.

سال 1385: نوبت قهرمانی استقلال هم رسید. آنها که در نخستین دوره لیگ برتر به بدترین شکل ممکن قهرمانی را به رقیب همیشگی یعنی پرسپولیس واگذار کردند جام قهرمانی را در این فصل بالای سر بردند. مجتبی جباری که کم کم در حال تبدیل شدن به زیدان آسیا بود ستاره لیگ و البته تیمش استقلال لقب گرفت.

سال 1386: برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران یک بازیکن - مربی تیمش را قهرمان لیگ برتر کرد. این بازیکن - مربی کسی نبود جز علی دایی که پس از آن جام جهانی تلخ به تیم سایپا پیوست. درمیانه های راه ورنر لورانت کنار کشید تا علی دایی هدایتگر سایپا باشد. ستاره این تیم اما ابراهیم صادقی بود که هنوز هم برای این تیم بازی می کند.

سال 1387: قهرمانی حماسی دیگری از پرسپولیس. گل قهرمانی سپهر حیدری مقابل سپاهان از یاد هیچکدام از هواداران پرسپولیسی نمی رود. البته ستاره آن فصل کریم باقری بود که کم کم به آخر فوتبال خود نزدیک می شد.

سال 1388 : استقلال در این سال با 66 امتیاز از 34 بازی عنوان قهرمانی را به دست آورد! فابیو جان واریو یار برزیلی استقلال که بهترین بازیکن خارجی تاریخ فوتبال ایران هم معرفی می شود ستاره تیمش در فصل قهرمانی بود.

سال 1389: سپاهان در این دوره با کسب 67 امتیاز به ازای 34 بازی قهرمان مسابقات فوتبال لیگ برتر شد. ابراهیم توره ستاره سپاهان و لیگ بود.

سال 1390: یک بار دیگر سپاهان قهرمان لیگ برتر ایران شد این در حالی است که مهدی رحمتی دروازه بان این تیم بود. رحمتی البته ستاره لیگ هم لقب گرفت. این فصل ، فصل سیوهای رحمتی بود.

سال 1391: سپاهان در قهرمانی هت تریک کرد. اینبار ستاره این تیم در فصل قهرمانی سید جلال حسینی بود که بعدها به پرسپولیس پیوست. اصفهانی ها با این هت تریک در قهرمانی و احتساب آن قهرمانی در سال 82 رکوردار قهرمانی لیگ شد.

سال 1392: استقلال از همه سبقت گرفت و قهرمان شد. هواداران هرگز از یاد نمی برند کاپیتان تیمشان یعنی فرهاد مجیدی که ستاره شان هم محسوب می شد کاپ قهرمانی را بالای سر برد.

سال 1393: فولاد خوزستان از 30 بازی صاحب 57 امتیاز شده و میانگین 1.9 را به ازای هر بازی به دست آورد، میانگین فولاد در این دوره برابر با امتیاز و میانگین تیم فوتبال پرسپولیس در سال 1374 بود.بختیار رحمانی ستاره فولاد بود، بازیکنی که اکنون به استقلال پیوسته است.

سال 1394: سپاهان برای پنجمین بار قهرمان لیگ برتر شد تا رکوردش دست نیافتنی تر و عالی تر شود. احسان حاج صفی که آخرین فصل حضور خود را در این تیم سپری می کرد ستاره تیمش لقب گرفت. البته او اکنون در آستانه بازگشت به سپاهان قرار دارد.

سال 1395: در این دوره استقلال خوزستان با 57 امتیاز از 30 بازی وکسب میانگین 1.9 امتیاز به ازای هر بازی قهرمان شد. ستاره این تیم هم رحیم زهیوی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها