رئیس جمهور در بدرقه کاروان ایران:

چشم یک ملت به شما ورزشکاران است

رئیس جمهوری در مراسم بدرقه کاروان ایران برای حضور در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک گفت: چشم یک ملت به حرکات و نتایج ورزشکاران ایران در این رویداد بزرگ است که یک میدان سربازی است.
کد خبر: ۹۲۳۹۴۷
چشم یک ملت به شما ورزشکاران است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر حسن روحانی عصر امروز چهارشنبه در مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران ضمن اشاره به اهمیت نقش ورزش گفت: ورزش امروز جایگاه خاص و ویژه ای در جهان دارد. آنچه که در گذشته تاریخ از ورزش یاد می شد امروز کاملا متفاوت هست. ورزش یک نماد بزرگ است برای قدرت یک ملت، برای فعالیت و نشاط یک ملت. مخصوصا آنجا که ما در صحنه های بین المللی حضور پیدا می کنیم.

وی ادامه داد: دنیا امروز دنیای رقابتهاست. در رقابت هاست که جایگاه انسان ها مشخص می شود. حالا در اینجا شما به عنوان ملت ایران به این آوردگاه خواهید رفت. شما به نام کل ملت ایران در میدان های مسابقه در ریو حضور پیدا می کنید.

حسن روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: چشم همه مردم به حرکات شماست. به تلاش های شما، به فداکاری ها شما. در واقع این میدان به یک معنا میدان سربازی است. هر چه دارید باید به نمایش بگذارید. همه توان و تمریناتی که انجام شده و همه آنچه اموخته اید را در آنجا در معرض دید جهانی قرار خواهید داد.

رئیس جمهور در این مراسم افزود: ملت بزرگ ما در هر یک از میدان های مسابقه و رقابت، آنجا که پیروزی به دست می آورد؛ حالا در صحنه اقتصاد باشد که موفقیت بدست بیاوریم، در صحنه سیاست داخلی باشد در یک انتخاب سالم و خوب موفقیت بدست بیاریم، در صحنه سیاست خارجی باشد ما پیروزی و موفقیت بدست بیاوریم.، در قدرت نظامی باشد، در صحنه فرهنگی، جشنواره ها و هر جا در یک رقابت ها و در صحنه یک مقایسه با جهان وقتی حضور پیدا می کنیم آنجا به نام ملت بزرگ ایران ثبت می شود و در واقع شما وقتی در یک صحنه رکورد جدید می آفرینید ملت ایران صاحب یک رکورد جدید می شود.

دکتر روحانی در ادامه صحبت هایش خطاب به ورزشکاران و کاروان اعزامی ایران به المپیک و پارالمپیک گفت: شما وقتی روی سکو قرار می گیرید دیگر نام شما نیست، بلکه بالاتر از آن پرچم ایران است که به اهتزاز در می آید. بنابراین آنجا دیگر دیگر بحث فدراسیون مطرح نیست، بحث وزارت ورزش مطرح نیست و بحث دولت یازدهم و یا این جناح و آن جناح مطرح نیست بلکه بحث کل ملت ایران مطرح است. ورزش الان چنین جایگاهی را در جهان پیدا کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ورزش بحث میلیون ها نیست و بلکه یک صحنه را میلیاردها نفر تماشا می کنند. بنابراین خیلی مهم است که کاروان ایران در تمام صحنه ها با حرکاتش با تلاش هایش و نمایش اخلاق انسانی حضور داشته باشد.

دکتر حسن روحانی در ادامه به نقش حضور بانوان در بازیهای المپیک و رویدادهای بین المللی اشاره کرد و گفت: زنان ما با همه هویت ایرانی و اسلامی در صحنه های ورزش حضور پیدا می کنند. پس ما ورزش را با دید جایگاه بلند این ورزش و تاثیرات آن بر موفقیت های آن در دل ملت ایران و صحنه جهانی ببینیم و مشاهده کنیم.

وی افزود: ما ورزش را تک بعدی نمی بینیم و تنها به ورزش قهرمانی نگاه نمی کنیم. ورزش به عنوان یک ضرورت امروز برای سلامت و جسم و جان جامعه ماست. ورزش بزرگترین کمک به بهداشت، سلامت و روحیه جامعه ماست. هر کجا بخواهیم موفق باشیم به روحیه و شادمانی نیاز داریم. ورزش می تواند به همه آنهایی که ورزش می کنند یا صحنه قهرمانی را نگاه می کنند روحیه بدهد.

حسن روحانی با تاکید بر حضور ورزشکاران به عنوان نمایندگان ملت ایران خاطرنشان کرد: بنابراین امروز باید احساس کنیم یک رسالت ملی را در این سفر به دوش داریم. دعای مردم ما همواره بدرقه راه ورزشکاران خواهد بود.

روحانی به حمایت دولت از ورزش در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: دولت در طول این سه سال در حد توانش هر کاری توانسته برای ورزشکاران داشته است. می دانم که نقص هایی وجود دارد و باید کار بیشتری می کردیم اما در حد توان کمک کردیم و این راه را ادامه خواهیم داد. چه از ورزش قهرمانی و چه از ورزش همگانی.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ان شالله به سلامت به این سفر بروید و با دستاوردی بزرگ از این سفر برگردید و ان شالله روح بلند امام هشتم(ع) همراه شما در این سفر باشد.

ادامه دارد...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها