دو تیم ولز و ایرلندشمالی در دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی در یورو 2016 به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر ولز به پایان رسید.ولز با این پیروزی به جمع 8 تیم برتر اروپا راه یافت.
کد خبر: ۹۱۶۷۸۶
ولز 1 ایرلند شمالی صفر / ولزی ها تاریخ ساز شدند + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، تیم های ملی فوتبال ولز و ایرلند شمالی در جدالی تمام بریتانیایی از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم ولز با حساب یک بر صفر برنده شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

بازی همان طور که پیش بینی می شد با برتری نسبی ولز آغاز شد اما دو تیم هیچ برتری محسوسی به یکدیگر نداشتند. تاکتیک اولیه دو تیم حفظ دروازه خودی بود و همین مسئله باعث شد تا در حملات بسیار دست به عصا ظاهر شوند. با این حال ولزی ها روی چند صحنه خطرات نصفه و نیمه ای را روی دروازه ایرلند شمالی ایجاد کردند.

در دقیقه 18 آرون رمزی موفق شد دروازه ایرلند را باز کند اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت. هافبک آرسنال در دهانه دروازه در شرایط آفساید توانست دروازه حریف را باز کند.

بازی در ادامه نیمه اول نیز متعادل دنبال شد. ایرلندی ها که بیشتر دل به ضربات ایستگاهی بسته بودند روی چند صحنه از طریق همین ضربات خطرناک نشان دادند که البته مدافعان ولز عملکرد بسیار خوبی داشتند.

گرت بیل در نیمه اول روز آرامی را سپری کرد و به خوبی توسط مدافعان ایرلند از جمله جای اوانز تحت کنترل قرار داشت.

در نهایت نیمه اول دیدار کم حادثه دو تیم با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم با برتری ولزی ها آغاز شد و آن ها نشان دادند که انگیزه زیادی برای تمام کردن کار در 90 دقیقه دارند. در دقیقه 52، ووکس می توانست در دهانه دروازه با ضربه سر خود دروازه ایرلند را باز کند اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 58 فرصت بار دیگر نصیب بیل روی یک ضربه آزاد شد. مهاجم ولز این بار نیز ضربه خوبی را روانه دروازه کرد اما دروازه بان ایرلند در آخرین لحظه با شیرجه تماشایی خود توانست توپ را راهی کرنر کند.

در ادامه بازی نیز ولزی ها توپ و میدان را در اختیار داشتند و سرانجام در دقیقه 75 دروازه حریف را باز کردند. حرکت خوب بیل از سمت چپ با ارسال سریع او به دهانه دروازه همراه شد تا مک آلی، مدافع ایرلند شمالی، به اشتباه دروازه خودی را باز کند.

پس از این گل ایرلندی ها حملات خود را آغاز کردند اما قدرت لازم برای ایجاد خطرات جدی روی دروازه ولز را نداشتند.

در نهایت تلاش ایرلندی ها در دقایق پایانی به جایی نرسید تا ولز با همان یک گل برتری راهی مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 شود.


منبع: ورزش سه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
۰
۰
عالیه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها