تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در لیگ جهانی سال 2016 موفق به شکست آرژانتین شد تا نخستین پیروزی خود را در این رقابت ها کسب کند.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۴
لیگ جهانی والیبال؛ نخستین برد ایران برابر شاگردان ولاسکو به دست آمد

به گزارش جام جم آنلاین ، سومین روز رقابت های گروه دوم هفته نخست لیگ جهانی، از ساعت 4 بامداد امروز به وقت ایران در شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار این گروه به مصاف آرژانتین رفت و سه بر دو برابر این تیم به پیروزی رسید.

ملی پوشان ایران در ست سوم و چهارم 25 بر 21 و 25 بر 13 مغلوب آرژانتین شدند اما در ست های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 20 و 15 بر 11 به پیروزی رسیدند تا نخستین برد خود در لیگ جهانی سال 2016 را به دست آورند.

پس از جدایی خولیو ولاسکو از تیم ملی والیبال ایران در سال 2013، دیدارهای والیبال ایران و آرژانتین همیشه همراه با حساسیت های خاص خود بوده است. این مسابقه نیز از این امر مستثنی نبود، به ویژه که هدایت تیم ایران را یک آرژانتینی دیگر به نام رائول لوزانو به عهده داشت.

ملی پوشان والیبال ایران در ست های اول و دوم این مسابقه نمایش خوبی داشتند و به خوبی از پس وظایف محول شده از سوی کادر فنی برآمدند، اما در ست های بعدی در حد و اندازه واقعی والیبال ایران ظاهر نشدند و تعویض های لوزانو نیز این مشکل را برطرف نکرد. تیم ملی والیبال ایران در اواخر ست پنجم دوباره به بازی برگشت و نمایش خوبی داشت و برنده این مسابقه سنگین شد.

تیم ملی والیبال ایران با شکست آرژانتین دو امتیاز کسب کرد و در رتبه سوم گروه دوم هفته نخست لیگ جهانی قرار گرفت.

داورانی از پرو و بحرین به عنوان داور اول و دوم، قضاوت نخستین دیدار ایران و آرژانتین در لیگ جهانی والیبال را بر عهده داشتند.

الکسیس گونزالس از تیم آرژانتین و مجتبی میرزاجانپور از ایران در ست سوم این مسابقه به دلیل درگیری لفظی با یکدیگر از داور نخست کارت زرد دریافت کردند. همچنین دو تیم در ست پنجم از داور مسابقه کارت قرمز دریافت کردند.

رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای دیدار با آرژانتین از شهرام محمودی، محمد جواد معنوی نژاد، میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی استفاده کرد.

خولیو ولاسکو نیز از کریستیان پوگلاخین، برونو لیما، نیکولاس اوریارته، سباستین سوله، نیکلاس برونو، لوسیانو دیچِکو (کاپیتان) و الکسیس گونزالس در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

این دیدار ششمین مسابقه دو تیم ملی والیبال آرژانتین و ایران در رقابت های بین المللی بود، در مسابقات قبلی سه بار آرژانتین فاتح میدان شده بود و دو بار ایران، که با نتیجه کسب شده در مسابقه امروز، دو تیم سه بر سه در تعداد برد برابر می شوند.

تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین در هفته سوم لیگ جهانی (13 تیرماه) و در سالن 12 هزار نفری تهران بار دیگر به مصاف یکدیگر می روند.

تیم ملی والیبال ایران در دو دیدار قبلی خود در هفته نخست لیگ جهانی مقابل برزیل و آمریکا مغلوب شده بود.

تیم های برزیل و آمریکا که دو برد در پرونده کاری خود دارند، دومین دیدار امروز این گروه را از دقایقی دیگر آغاز خواهند کرد.

ملی پوشان کشورمان در هفته دوم لیگ جهانی با تیم های صربستان، برزیل و بلغارستان همگروه هستند که این رقابت ها سوم تا پنجم تیرماه در سالن پی اونیر در شهر بلگرد برگزار می شود.
منبع:ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها