سید محمد موسوی بازیکن تیم ملی والیبال در آستانه دیدار با تیم آرژانتین با مربی گری ولاسکو سرمربی پیشین ایران می گوید: امیدواریم که در برابر او نتیجه ای بگیریم که خودش هم غافلگیر شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۴۰
دیدار با ولاسکو هیجان انگیز است/  لیگ جهانی را فدای المپیک نمی کنیم

به گزارش جام جم ورزشی ، محمد موسوی که برترین مدافع روی تور انتخابی المپیک معرفی شد قطعا در برزیل نیز یکی از اصلی ترین برگ برنده های لوزانو خواهد بود. او که هم اکنون با تیم ملی در برزیل به سر می برد پیش از اعزام گفت و گویی انجام داد:

-شرایط تیم پیش از اعزام چطور بود؟

خستگی انتخابی المپیک هنوز در بدن ملی پوشان است که البته سعی کردیم در این چند روز آن را برطرف کنیم. رقابت های انتخابی المپیک واقعا سخت و نفسگیر بود و تاثیر زیادی روی قوای جسمانی ما داشت. ما خیلی تحلیل رفته بودیم اما اکنون اوضاع خیلی بهتر شده است.

اکنون که چیزی تا آغاز نخستین مسابقه باقی نمانده می توان به سرعت به شرایط خوب قبل از انتخابی المپیک برگشت؟

ما خسته هستیم اما ناآماده نیستیم. مسلما حریفان ما در لیگ جهانی همانند ما هفته های سختی را پشت سر نگذاشته اند اما قرار نیست که با ترکیبی کاملا خسته و ناآماده مقابل آنها قرار بگیریم. به اندازه کافی تمرین کرده ایم و به اندازه کافی تجربه داریم که بخواهیم در برابر حریفان خوب ظاهر شویم.

پیش بینی می کنید نتیجه گیری در لیگ جهانی چگونه باشد؟

ما همیشه سعی خود کرده ایم که بهترین والیبال را ارائه بدهیم و اینبار هم چنین خواهد بود. حریفان بسیار قدرتمندی در لیگ جهانی داریم اما بسیار اتفاق افتاده که در برابر همین حریفان قدرتمند بهتر نتیجه گرفته ایم. گاهی اوقات هم برعکس شده و در برابر تیم های متوسط بد نتیجه گرفته ایم که البته به ندرت اتفاق افتاده.

یعنی به نظر شما پیروزی مقابل تیم هایی همچون برزیل، آمریکا و آرژانتین امکان پذیر است؟

هیچ چیز غیر ممکن نیست. البته انتظارها هم نباید خیلی غیر معقول باشد. ما قرار است مقابل برترین های والیبال جهان قرار بگیریم و حریفانمان آسیایی نیستند. چیزی نمی توانم بگویم به جز اینکه تمام سعی و تلاش خود را می کنیم.

تقابل با ولاسکو (سرمربی آرژانتین) چگونه است؟

دیدار با ولاسکو خیلی هیجان انگیز است. از اینکه در برابر او قرار می گیریم هم خوشحال هستم و هم هیجان زده. او کسی بود که تحول والیبال ما با او آغاز شد و اکنون هم لوزانو این راه را ادامه می دهد. امیدواریم که در برابر او نتیجه ای بگیریم که خودش هم غافلگیر شود.

با توجه به خستگی ناشی از لیگ جهانی برخی پیشنهاد می کردند به جای تیم اصلی تیم ذخیره ها به لیگ جهانی برود، نظر شما چیست؟

موافق نیستم. ما که نمی توانیم یک تیم کاملا جوان و بی تجربه را به میدان بفرستیم. تصمیمی هم وجود ندارد که به خاطر المپیک ، لیگ جهانی قربانی شود. ما باید به بهترین شکل ممکن در برابر رقبایمان ظاهر شویم.

بحث دیگر بر سر این است که فاصله ذخیره ها با تیم اصلی خیلی زیاد است. نظر شما در اینباره چیست؟

این را هم قبول ندارم. کیفیت فنی بعضی از جوان ترهای تیم ملی با با تجربه ها برابری می کند. اما چیزی که مهم است به تجربه برمی گردد. تجربه گاهی اوقات نتیجه را تعیین می کند. با اینکه میگویند ذخیره ها با تیم اصلی فاصله دارند اصلا موافق نیستم. شاید تجربه معیار فاصله گذاری باشد اما در معیارهای دیگر خیر.

به حضور در المپیک و نتایجی که قرار است آنجا بگیرید چقدر فکر می کنید؟

مسلما خیلی زیاد اما اکنون تنها چیزی که اهمیت دارد لیگ جهانی است نه چیز دیگری. همانطور که گفتم ما قرار نیست که لیگ جهانی را فدای المپیک کنیم. المپیک جای خود ولیگ جهانی هم جای خود. همه چیز باید بر اساس برنامه باشد. البته حضور موفقیت آمیز در المپیک چیزی است که مدام در ذهن ما جریان دارد اما این قرار نیست که تمرکز ما را برای لیگ جهانی به هم بزند.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها