تیم ملی فوتبال آلمان نخستین دیدار خود در جام ملت های اروپا را با برتری 2 بر صفر مقابل اوکراین پشت سرگذاشت تا آغاز قدرتمندانه ای در یورو 2016 داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۲۹۶۳
آلمان 2 اوکراین صفر، نمایش قدرت قهرمان جهان + عکس

به گزارش جام جم ورزشی ، این دیدار از گروه C در ورزشگاه پیره مائوری شهر لیل و با قضاوت «مارتین اتکینسون» از انگلستان برگزار شد و در پایان تیم ملی آلمان که قهرمان سال 2014 جهان محسوب می شود برابر حریف سختکوش خود به برتری 2 بر صفر رسید.

نخستین بخت گلزنی این دیدار در دقیقه دهم ایجاد شد و ضربه تماشایی «کونوپلاینکا» هافبک خوش تکنیک اوکراین از سوی «مانوئل نویر» مهار شد.

در دقیقه 19، ارسال خطرناک «تونی کروس» را «شوکدران مصطفی» مدافع پیش تاخته آلمان ها با ضربه سر به تور دروازه اوکراین دوخت و گل نخست این دیدار را به نام خود نوشت.

در ادامه اوکراینی ها که با انگیزه بالایی وارد میدان شده بودند برای جبران گل خورده حملات مختلفی را طراحی کردند.

در دقیقه 26، «مانوئل نویر» با واکنش استثنایی خود ضربه سر «یون کاچریدی» را مهار کرد تا دروازه آلمان ها بسته باقی بماند.

در دقیقه 36، کار تیمی زیبای اوکراینی ها این تیم را در آستانه گلزنی قرار داد که «ژروم بواتنگ» مدافع آلمان توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

دو دقیقه پس از آن، اوکراینی ها توسط «آندره یرمالنکو» به گل دست یافتند که این گل به تشخیص کمک داور اول در شرایط آفساید به ثمر رسید و پذیرفته نشد تا در نهایت نیمه نخست با برتری ژرمن ها به اتمام برسد.

در آغاز نیمه دوم تیم ملی آلمان با بهره گیری از تجربیات هافبک های توانمند خود به کنترل میدان پرداخت تا مانع از آغاز دوباره حملات اوکراینی ها شود.

در نیمه دوم نمایش کسل کننده ای از هر دو تیم در زمین به اجرا در آمد و اوکراینی ها توان رسیدن به دروازه حریف را نداشتند و بازیکنان آلمان هم به حفظ توپ پرداختند.

در دقیقه 92 و درحالیکه اوکراینی ها برای استفاده از ضربه کرنر همگی در زمین آلمان حضور داشتند، ژرمن ها در ضد حمله ای سریع توپ را به شواین اشتاینگر رساندند و این بازیکن که دو دقیقه از حضورش در زمین می گذشت گل دوم را به ثمر رساند و برتری تیمش را قطعی کرد.

در دیگر دیدار این گروه، یکشنبه شب تیم ملی لهستان با یک گل از سد ایرلندشمالی گذشت.

ترکیب تیم ملی آلمان:
مانوئل نویر، شوکدران مصطفی، یوناس هکتور، هوودس، سامی خدیرا، مسعوت اوزیل، ژولین دراکسلر(آندره شورله)، توماس مولر، ژروم بواتنگ، تونی کروس و ماریو گوتزه(شواین اشتاینگر).
سرمربی: یواخیم لو

ترکیب تیم ملی اوکراین:
آندره پیاتوف، یون کاچریدی، تراس استاپننکو، آندره یرمالنکو، رومان زوزولیا(سلزنیوف)، ویکتور کوالنکو(زینچنکو)، کونوپلاینکا، ویچسلاو شوچوک، شری شیدورچوک، آرتم ودسکی و یاروسلاو راکیتسکی.
سرمربی: میخایلو فومنکو

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها