تیم ملی والیبال ایران از ساعت یازده و ده دقیقه به وقت تهران در شهر توکیو و در ششمین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیک به مصف تیم ملی والیبال لهستان رفت و این تیم را شکست داد. تیم ایران با این پیروزی پس از نیم قرن به المپیک رسید.
کد خبر: ۹۱۰۳۵۱
ایران 3- لهستان 1/ والیبال ایران پس از نیم قرن به المپیک رسید

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم های ملی والیبال ایران و لهستان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان با پیروزی بزرگ ملی پوشان ایران همراه بود.

تیم ملی که با لباس‌های سورمه ای به میدان رفت بازی را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی،مهدی مرندی،میلاد عبادی پور و عادل غلامی آغاز کرد.

ست نخست: ایران 25 - لهستان 20

در این ست تیم ملی والیبال ایران برتری محسوسی نسبت به لهستان داشت. سرویس ها و پرش های به موقع و دفاع روی تور عالی باعث شد تا فاصله امتیازی ایران با لهستان زیاد شود.

در نهایت این برتری تا پایان ست ادامه یافت و تیم ملی والیبال ایران موفق شد با نتیجه 25 بر 22 این ست را با پیروزی خود به پایان ببرد.

ست دوم: ایران 25 - لهستان 18

این ست هم مانند ست اول با برتری قابل توجه بازیکنان تیم ایران آغاز شد.

سرویس قائمی امتیاز 8 را به ایران داد و بازی به وقت استراحت فنی نخست رفت.

بعد از استراحت فنی هم برتری امتیازی ایران ادامه یافت. سرویس های خوب، دفاع خوب و حمله های خوب فاصله امتیازی ایران با لهستان را حفظ کرد.

پس از استراحت فنی امتیاز شانزدهم هم برتری ایران هم ادامه یافت.

در امتیاز 14-19 معروف و محمودی از زمین بیرون رفتند و میرزاجانپور و مهدوی به میدان آمدند.

این ست با برتری 25 بر 18 ایران به پایان رسید.

ست سوم: ایران 20 - لهستان 25

بر خلاف دو ست نخست این تیم لهستان بود که در ابتدای ست از لحاظ امتیازی جلو افتاد اما ایران بلافاصله جبران کرد و یک امتیاز جلو افتاد. در ست سوم کار برای ملی پوشان ایرانی سخت تر شده بود چرا که لهستانی ها تلاش بیشتری برای کسب امتیاز داشتند و با دفاع خوب روی تور امتیاز گرفتند. ماراتن امتیازی لهستان و ایران در این ست به اوج رسید.

در امتیاز 11 لهستان از ایران جلو افتاد اما این عقب افتادگی بلافاصله از سوی ایران جبران شد اما باز هم یک سرویس خوب از لهستانی ها باعث شد تا آنها جلو بیفتد و امتیازها 14 بر 13 شود که البته این هم بلافاصله جبران شد هر چند یک اسپک فوق العاده باز هم باعث پیش افتادن تیم اروپایی شد.

در ادامه این مسابقه ماراتن امتیازگیری ادامه یافت.

در امتیاز فنی 16 هنگامی بازیکنان به وقت استراحت فنی رفتند که ایران از لحاظ امتیازی عقب بود. در نهایت این ست نیز با برتری 25 بر 20 لهستان پایان یافت.

ست چهارم: ایران

این ست با برتری ایران آغاز شد. در حالی که ایران چهار امتیاز جلو بود بالاخره لهستان امتیاز نخست را گرفت. در ادامه نیز آبشار شهرام محمودی بازی را در ست چهارم 6-2 به نفع ایران کرد.در این ست دو تیم فاصله بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند. به گونه ای که دو تیم مدام از یکدیگر جلو می افتادند. ماراتن دو تیم به خصوص در اواخر ست ادامه یافت.

تیم ملی ایران در انتهای این ست با نتیجه 34-32 برابر حریف به برتری رسید تا با پیروزی برابر یکی از مهم‌ترین حریفان خود برای نخستین بار راهی المپیک شود. صعود به المپیک پس از 52 سال... المپیک پس از نیم قرن به تیم ملی والیبال ایران خوشامد می گوید....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حانیه
-
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
۰
۰
مرسی از گزارش لحظه به لحظه تون...من به تلویزیون دسترسی ندارم و از طریق شما این بازی رو دنبال میكنم....خداكنه پیروز شیم و رویایی52ساله به حقیقت بپیونده...

نیازمندی ها