کیانوش رستمی بدون مربی، رکوردهای جهان را درهم شکست

غوغای رکورد در تالار آزادی

تالار وزنه‌برداری آزادی بعد از سال‌ها با هیاهوی جمعیت عجین شد؛ فریادهایی از سر خوشحالی برای شکستن رکورد دنیا. کیانوش رستمی با مهار وزنه 220 کیلوگرمی در حرکت دوضرب غوغایی به پا کرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۶
غوغای رکورد در تالار آزادی

تا پیش از آن که کیانوش رستمی برای مهار وزنه 220 کیلویی روی تخته بیاید، رکورد دوضرب دسته 85 کیلوگرم دنیا با 218 کیلوگرم در اختیار یانگ ژانگ چینی بود؛ رکوردی که 18 سال دست نخورده باقی مانده بود. اما کیانوش مصمم‌تر از آن بود که اجازه بدهد فرصت طلایی رکوردشکنی برای او از دست برود.

چند روز پیش وقتی در سالن تمرین، وزنه 220 کیلویی را بالای سر برد نشان داد زورش به رکورد دنیا می‌رسد و حالا وقت تکرار آن رکورد بود در حضور تاماش آیان، علی مرادی و حسین رضازاده. کیانوش وزنه را کشید و با قدرت آن را پرتاب کرد. پاها که فیکس شد صدای تشویق جمعیت به هوا رفت. رکورد دنیا شکسته شد؛ هم رکورد دوضرب، هم رکورد مجموع.

کیانوش با مهار این وزنه در مجموع نیز به حدنصاب 395 کیلوگرم رسید تا یک کیلوگرم رکورد مجموع دنیا را هم ارتقا بدهد؛ رکوردی که تا پیش از این در اختیار اندری ریباکوف سرشناس بود و هشت سال پیش در المپیک 2008 پکن به ثبت رسید.

کیانوش رستمی پس از شکستن رکودهای جهان گفت: چند سال بود سخت تلاش می‌کردم تا این اتفاق بیفتد، اما چه جایی بهتر از ایران که توانستم هم رکود مجموع و هم دو ضرب جهان را بزنم. خوشحالم که توانستم پرچم ایران را به اهتزاز درآورم و نام ایران را بار دیگر در جهان ثبت کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در المپیک نیز به فکر رکوردزنی خواهد بود یا خیر گفت: تا المپیک دو ماه زمان داریم و با تمرینات سخت و حرفه‌ای که به صورت شخصی انجام می‌دهم،‌ ان‌شاءالله در المپیک بهترین نتیجه را به دست بیاورم و کیانوش واقعی را در المپیک خواهید دید. خدا را شکر با تجربه و مربیگری خودم توانستم رکورد دنیا را،هم در دو ضرب و هم مجموع بزنم. ان‌شاءالله این روند خوب تا المپیک ادامه پیدا کند.

رستمی در پاسخ به این که آیا وزنه‌هایش را دراین رقابت‌ها خودش انتخاب می‌کند یا مربیان و در المپیک چطور، گفت: در این مسابقات وزنه‌ها را خودم انتخاب کردم و بهتر است کار درست جلو برود تا این که به فکر چیزهای دیگر باشیم. همین که توانستم دل مردم را شاد کنم و اسم ایران را در جدول رکوردها ثبت کنم بسیار خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم. چنین اتفاقی شاید در دنیا نادر باشد و خیلی کم رخ بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود این رکورد را در المپیک می‌زد و فشاری به خود وارد نمی‌کرد، گفت: من اصلا فشاری به خودم وارد نکردم و خدا را شکر با تمرینات شخصی که داشتم توانستم این وزنه‌ها را بزنم.

رستمی در پاسخ به این پرسش که آیا با سرمربی تیم ملی هماهنگ است یا خیر گفت: بارها گفته‌ام شخصی تمرین می‌کنم و خودم مربی خودم هستم. البته با فدراسیون کاملا هماهنگم.

سومین رکورد شکن

با رکوردشکنی کیانوش رستمی، تعداد وزنه‌برداران ایرانی حاضر در فهرست رکوردداران بزرگسالان جهان به عدد سه رسید. پیش از این حسین رضازاده و بهداد سلیمی رکوردهای دسته 105+ را به نام خود به ثبت رساندند.

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها