کریم انصاری‌فرد: تازه راهم را در اروپا پیدا کرده‌ام

کجا برگردم؟

از سقوط تا اوج گرفتن کریم انصاری‌فرد در فوتبال اروپا؛ او که در تابستان گذشته قاعدتا باید به فوتبال ایران بازمی‌گشت، در اروپا ماند تا نشان دهد بازنده نیست. با انصاری‌فرد تمام این روزها را مرور کردیم و رسیدیم به هدف‌های بزرگش در فوتبال اروپا. انصاری‌فرد در این گفت‌وگو از پرسپولیس هم حرف زد...
کد خبر: ۹۰۹۰۸۷
کجا برگردم؟

برگشتم، یعنی مبارزه را باخته‌ام

برای من سال اول در یونان بسیار خوب بود. بعد از فصل سختی که در اوساسونا داشتم، می‌خواستم به‌جایی بروم و توانایی‌ام را نشان دهم. می‌شنیدم که بعضی‌ها می‌گفتند انصاری‌فرد نشان داد توانایی بازی در فوتبال اروپا را ندارد و به بن‌بست رسیده و باید به ایران برگردد. البته همان موقع بعضی باشگاه‌ها به من لطف داشتند و پیشنهاد دادند، ولی از روز اول گفتم دوست دارم در اروپا بمانم. خیلی‌ها این موضوع را نمی‌دانستند و فکر می‌کردند من مبارزه را به این راحتی باخته‌ام. اگر قرار بود به این سادگی ببازم، اصلا چرا باید به اروپا می‌رفتم؟ از روز اول می‌دانستم در اروپا کار بسادگی ایران نیست. همه چیز فرق دارد. باید دو برابر تلاش کنم. منتهی در اوساسونا واقعا شرایط مهیا نبود.

داستان‌های عجیب اوساسونا

درباره داستان‌های یک فصل حضور در اوساسونا هرچه بگویم، کم گفته‌ام. متاسفانه در حق من بی‌انصافی شد. نمی‌دانم چرا مربی اوساسونا این رفتارها را با من می‌کرد. در حالی که بدنم کاملا آماده بود، گفتند من باید بدنسازی کنم. هفته‌ها عقب ماندم. عجیب بود که وقتی هم حضور داشتم و در تمرین خوب کار می‌کردم، باز هم به من بازی نمی‌دادند. بازیکنان اوساسونا هم تعجب کرده بودند و چند نفرشان به من گفتند چرا مربی با تو این رفتارها را می‌کند؟ عجیب‌تر این که وقتی آن مربی رفت و مربی دیگری آمد، گفت من اصلا بازیکن ملی نمی‌خواهم! دلیلش این بود که چون ملی‌پوش‌ها به اردوی تیم ملی کشورشان می‌روند، در تمرینات نیستند و نمی‌توانند به تیم کمک کنند. این بود که 5-4 بازیکن ملی‌پوش کمتر فرصت بازی پیدا کردند. برای اولین بار در عمرم بود که چنین چیزی را می‌دیدم.

می گفتند توانایی‌اش را ندارم

پیشنهاد یونانی‌ها، یک اتفاق بسیار خوب بود. در حالی که می‌گفتند انصاری‌فرد نمی‌تواند در اروپا بماند و باید برگردد و توانایی‌اش را ندارد، از یونان با من تماس گرفتند. خیلی مصر هم من را می‌خواستند. شناخت نسبی خوبی از پانینیوس به دست آوردم. وقتی با اوزوندیس و مدیرعامل باشگاه دیدار کردم، شناختم بیشتر شد. فهمیدم این باشگاه استعداد زیادی در ترانسفر بازیکن دارد. وقتی من آمدم چند بازیکن به تیم‌های خوب یونان و البته دیگر لیگ‌ها دادند. با خودم فکر کردم این همان باشگاهی است که می‌تواند سکوی پرتاپ من باشد. باید از سرمربی تیم و همین‌طور همبازی‌‌هایم تشکر کنم که خیلی از من حمایت کردند. بعد از یک فصل سخت در اوساسونا، آنها به من کمک کردند و توانستم عملکرد خوبی در این تیم داشته باشم.

وقت سر خاراندن نداشتم

درباره آینده‌ام شایعات زیادی در رسانه‌های ایران مطرح شد. البته باشگاه AEK و پائوک هم رسما اعلام کردند که من را می‌خواهند. این خبر را سایت‌های یونانی نوشتند، ولی من اصلا وقت نداشتم به چیزی جز تمرین و بازی فکر کنم. علاقه‌ای هم نداشتم حرفی درباره این پیشنهادها بزنم تا نگویند من بازارگرمی می‌کنم. پس از آن وقتی لیگ تمام شد، بازی‌های پلی‌آف حضور در اروپا را شروع کردیم. تیم‌های دوم تا پنجم لیگ در این پلی‌آف شرکت می‌کنند تا تکلیف تیم‌هایی که قرار است به پلی‌آف لیگ قهرمانان یا یورو لیگ بروند، مشخص شود. من حتی وقت سرخاراندن نداشتم. چون بازی‌ها سنگین بود و البته فرسایشی، تلاش کردم تا استراحتم را بیشتر کنم و در عین حال سخت تمرین کنم. واقعا وقتی نبود به این پیشنهادها فکر کنم. بعد از آن هم به اردوی تیم ملی آمدم و اینجا هم تمام تمرکزم روی تمرینات و بازی‌های پیش‌روی تیم ملی است.

در اروپا الکی یک بازیکن را بالا نمی‌برند

مگر می‌شود دوست نداشته باشم به تیم‌های بزرگ اروپا بروم؟ اصلا با این هدف به اروپا آمدم. فکر نمی‌کنم دور از دسترس هم باشد. همه چیز دست خودم است. باید خیلی تمرین کنم، استراحت خوبی داشته باشم و روی تغذیه‌ام حساس باشم. شما مطمئن باشید در فوتبال اروپا این‌طور نیست که الکی بازیکنی را بالا یا پایین ببرند. هدف من بازی در تیم‌های بزرگ اروپاست، ولی عجله‌ای ندارم. استارت خوبی در پانینیوس زده‌ام. آمده‌ام که حالا حالاها در اروپا بمانم.

تا به خانه می‌رسم، می‌خوابم

خیلی از هواداران لطف دارند و از من می‌خواهند به ایران برگردم، ولی من تازه راهم را پیدا کرده‌ام. در دو سال گذشته خیلی در اروپا سختی کشیدم. باورتان نمی‌شود. برخی شب‌ها وقتی به خانه می‌رسم، فقط روی تخت می‌افتم و می‌خوابم. اینجا فشار تمرینات خیلی زیاد است. فوتبالیست‌ها در اروپا مثل کارمند هستند. باید در تایم مشخصی در باشگاه باشند و کارشان هم فقط تمرین کردن است. به قول معروف تازه بدنم به این وضعیت عادت کرده(خنده). دوست دارم حالا حالاها در اروپا بمانم.

شانس زیادی برای جام جهانی داریم

خدا را شکر کارلوس کی‌روش در تیم ملی ماند. با او شانس زیادی برای رسیدن به جام جهانی داریم. اگر او می‌رفت شک نکنید کره‌ای‌ها اولین کسانی بودند که خوشحال می‌شدند. آنها از کی‌روش و ایران می‌ترسند. همین‌طور از هواداران ایرانی. امیدوارم حمایت‌های لازم از تیم ملی صورت بگیرد. کار سختی در مرحله نهایی داریم ولی صعودمان نشدنی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها