تیم ملی والیبال ایران در پایان روز نخست رقابت های والیبال انتخابی المپیک بالاتر از فرانسه، قهرمان لیگ جهانی در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت. در بین چهار نماینده آسیا، ژاپن دیگر تیم پیروز روز نخست بود.
کد خبر: ۹۰۸۶۱۴
نتایج و جدول روز نخست والیبال انتخابی المپیک/صدرنشینی ایران در جمع مدعیان

به گزارش جام جم آنلاین، رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک از روز شنبه 8 خرداد با حضور 8 تیم به میزبانی شهر توکیو ژاپن آغاز شد. تیم‌های استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، ایران، ژاپن، لهستان و ونزوئلا هشت کشوری هستند که برای کسب آخرین سهمیه‌های المپیک 2016 ریو به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

سه تیم نخست این رقابت‌ها به همراه بهترین تیم آسیایی راهی المپیک می‌شوند.

پیش از این برزیل به عنوان میزبان بازی‌ها و آمریکا نیز به عنوان قهرمان جام جهانی 2015 راهی المپیک شده بودند. ایتالیا، آرژانتین، روسیه، مصر و کوبا نیز دیگر تیم‌هایی هستند که سهمیه المپیک 2016 ریو را به دست آورده‌اند.

تیم ایران که برگزار کننده دیدار افتتاحیه مقابل استرالیا بود، با ارایه یک بازی هماهنگ حریف خود را در سه ست متوالی مغلوب کرد. امیر غفور، بازیکن پشت خط زن تیم ایران امتیاز آورترین بازیکن میدان بود. ضمن اینکه سایت برگزاری مسابقات عملکرد سعید معروف را در این دیدار جادویی دانست.

تیم فرانسه، قهرمان لیگ جهانی اگرچه شروعی خوب برابر چین داشت اما در ست‌های بعدی با سر سختی حریف مواجه شد تا جایی که چین یک ست از خروس ها گرفت و در ست چهارم نیز تا امتیاز ۱۸ از حریف قدرتمند خود پیش بود که تجربه شاگردان تیلیه به داد این تیم رسید و فرانسه توانست با نتیجه 3 بر یک حریف آسیایی خود را شکست بدهد. سرمربی فرانسه اعتراف کرد از عملکرد چین شگفت زده شد.

لهستان، قهرمان جهان و یکی از مدعیان همیشگی رقابتهای والیبال برابر کانادا به دردسر افتاد ولی با نتیجه ۳ بر ۲ این تیم را شکست داد. کانادا نشان داد نسبت به جام جهانی ۲۰۱۵ آماده تر است و می تواند برای هر تیمی دردسر ایجاد کند. این تیم حریف روز یکشنبه ایران است و باید دید لوزانو سرمربی ایران چه برنامه ای برای شکست این تیم سختکوش در سر دارد.

آخرین بازی روز نخست را تیم های ژاپن و ونزوئلا برگزار کردند. پیش بینی ها بر این بود که ژاپن با حمایت هواداران پرشمارش به راحتی از سد حریف خود عبور کند. اگر چه ونزوئلا ست نخست را برد و در ست دوم هم بازی خوبی ارایه کرد اما در نهایت سه ست متوالی را به میزبان واگذار کرد تا ژاپن که از احمد مساجدی در کادر فنی خود بهره می گیرد دومین تیم آسیایی باشد که در روز نخست پیروز شده است.

بدین ترتیب ایران تنها تیمی بود که دیدار خود را در روز نخست با حساب ۳ بر صفر شکست داد و در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. فرانسه، قهرمان لیگ جهانی و ژاپن میزبان مسابقات در رده های بعدی قرار گرفتند.

نتایج دیدارهای روز نخست

* ایران ۳ - استرالیا صفر (۲۵ - ۱۹، ۲۵ - ۱۷ و ۲۵ - ۱۸)
* چین یک - فرانسه ۳ (۱۳ - ۲۵، ۲۵ - ۲۲، ۲۳ - ۲۵ و ۲۱ - ۲۵)
* لهستان ۳ - کانادا ۲ (۲۵ - ۱۸، ۱۷ - ۲۵، ۲۵ - ۲۱، ۲۱ - ۱۸ و ۱۵ - ۹)
* ژاپن ۳ - ونزوئلا یک (۲۶ - ۲۸، ۲۵ - ۲۰، ۲۵ - ۱۹ و ۲۵ - ۱۹)

رده‌بندی تیم‌ها در پایان روز نخست:

۱- ایران ۳ امتیاز (معدل ست: MAX، معدل امتیاز: ۱.۳۸۸)
۲- فرانسه ۳ امتیاز ( معدل ست: ۳.۰۰۰، معدل امتیاز: ۱.۱۸۲)
۳- ژاپن ۳ امتیاز (معدل ست: ۳.۰۰۰، معدل امتیاز: ۱.۱۷۴)
۴- لهستان ۲ امتیاز (معدل ست: ۱.۵۰۰، معدل امتیاز ۱.۰۲۰)
۵- کانادا یک امتیاز (معدل ست: ۰.۶۶۶، معدل امتیاز: ۰.۹۸۰)
۶- ونزوئلا بدون امتیاز (معدل ست: ۰.۳۳۳، معدل امتیاز ۰.۸۵۱)
۷- چین بدون امتیاز (معدل ست: ۰.۳۳۳، معدل امتیاز: ۰.۸۴۵)
۸- استرالیا: بدون امتیاز (معدل ست: ۰.۰۰۰۰، معدل امتیاز: ۰.۷۲۰)

برنامه دیدارهای روز یکشنبه:

* ایران - کانادا، ساعت ۵:۴۰
* ونزوئلا - استرالیا، ساعت ۸:۲۵
* فرانسه - لهستان، ساعت ۱۱:۱۰
* ژاپن - چین، ساعت: ۱۴:۴۵

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
-
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
۰
۰
نتایج دیدارهای روز نخست
ایران 3 - استرلیا 0
لطفاً اصلاح كنید
باتشكر
اصغری
-
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
۰
۰
نتایج ایران كانادا اشتباهه---ایران استرالیا درسته
reza shokohi
-
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
۰
۰
استرالیا نه كانادا

نیازمندی ها