انتقاد ادامه دار کی روش از AFC

خرداد 96 ؛ باز دعوا در راه است؟

کی روش از هم اکنون نگران خرداد 96 است زیرا زمان برگزاری مرحله حذفی لیگ قهرمانان را مناسب نمی داند
کد خبر: ۹۰۶۱۵۵
خرداد 96 ؛ باز دعوا در راه است؟

به گزارش جام جم ورزشی ، کنفدراسیون فوتبال آسیا، با برگزاری بازی های مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در خرداد هر سال، یعنی بعد از پایان لیگ های کشورهای مختلف، شرایط را برای تیم های ملی سخت تر می کند. معمولا رقابت های حساس در خردادماه هر سال برگزار می شود و تیم های ملی شرایط حساسی دارند. به عنوان مثال در خرداد ماه سال 96 بازی های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به اوج هیجان می رسد و درست در شرایطی که تیم های ملی خود را برای رقابت های سنگین آماده می کنند، مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم برگزار می شود. این یک پوئن منفی برای فوتبال آسیا به حساب می آید.

ایران در راه جام جهانی 2014 برزیل هم دقیقا چنین مشکلاتی داشت. قبل از سه بازی آخر مرحله مقدماتی مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی، مرحله حذفی لیگ قهرمانان برگزار شد که پایان آن، خط خوردن چند بازیکن کلیدی سپاهان از جمله امید ابراهیمی بود. این بازیکن تنها به دلیل اختلافاتی که بین کرانچار مربی وقت سپاهان و کیروش سرمربی تیم ملی پیش آمد، جام به این مهمی را از دست داد. البته در بازی آرژانتین هم ایران چوب همین اتفاق را خورد چون کیروش مجبور شد رضا حقیقی را وارد زمین کند و او در مقابل هافبک های آرژانتین بازی ضعیفی انجام داد و دقیقا گلی که مسی زد، از جناح او بود. اگر امید ابراهیمی کنار تیم ملی بود، قطعا این بازیکن مقابل آرژانتین به میدان می رفت.

کی روش از همین حالا نگران خرداد 96 است و می گوید اگر کنار تیم ملی ایران بماند، دوباره مرحله حذفی لیگ قهرمانان برای تیم ملی ایران و دیگر تیم ها دردسرساز می شود. سرمربی تیم ملی اخیرا در جلسه توسعه فوتبال آسیا در مالزی هم شرکت کرده بود که در همان جلسه، به این برنامه ریزی نادرست اشاره کرد. کارلوس می گوید بهترین راه این است که بازی های حذفی لیگ قهرمانان هم مثل مراحل یک هشتم، نیمه نهایی و فینال، زمانی برگزار شود که فصل جدید لیگ های کشورها شروع شده باشد. مرحله حذفی معمولا حد فاصل دو لیگ و یا در زمان برگزاری لیگ بعضی از کشورهای آسیایی از جمله چین و ژاپن و کره جنوبی برگزار می شود که این تقویم به نفع کشورهای شرقی است و به ضرر کشورهای غربی آسیا. یکی از مسایلی که کی روش با فدراسیون مطرح کرده رفع همین مشکل است، مشکلی که اگر حل نشود مثل گذشته، این بار در خرداد 96 یک دعوای بزرگ را راه می اندازد؛ مشابه دعوایی که سپاهان و استقلال با در راه جام جهانی 2014 داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها