مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

دردسر بزرگ بیرانوند/ منصوریان تکذیب کرد +تصاویر

المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۷
79 روز تا المپیک

سهمیه ورزش ایران در المپیک

هر روز که به بازی‌های المپیک 2016 نزدیک‌تر می‌شویم گمانه‌زنی‌ها درباره تعداد ورزشکاران ایران در این بازی‌ها بیشتر می‌شود. در حال حاضر 44 سهمیه المپیکی مشخص شده و چنانچه والیبال سهمیه المپیک بگیرد این تعداد افزایش می‌یابد. در مجموع پیش‌بینی می‌شود کاروان ایران با 150 نفر به سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک 2016 ریو رهسپار شود.

غیر از اعضای تیم ملی والیبال که همگان منتظر نتایج این تیم در بازی‌های انتخابی المپیک هستند در دوومیدانی هم هنوز بخت افزایش تعداد نفرات کاروان ایران وجود دارد. همچنین باید از بخت کسب سهمیه توسط بوکسورهای تیم ملی گفت که ماه آینده در جمهوری آذربایجان روی رینگ می‌روند. از دوومیدانی کاران نیز تا اواسط تیر انتظار می‌رود سه تا چهار سهمیه دیگر برای این رشته ورزشی در مواد مختلف کسب کنند.

اصغر رحیمی که سرپرست کاروان ایران در این دوره از بازی هاست می‌گوید: پزشکان تخصصی رشته‌های تکواندو، کشتی، وزنه برداری و والیبال در صورت کسب سهمیه اعزام می‌شوند و غیر از آن، دو تا سه پزشک و فیزیوتراپ نیز به این فهرست اضافه خواهند شد. اعزام روان‌شناس به المپیک ریو هنوز نهایی نشده است.

برای برخی رشته‌های ورزشی شرکت‌کننده در این دوره از بازی ها، ناظر هم برگزیده شده است؛ بویژه برای رشته‌های مدال‌آور، ناظر انتخاب شده است، اما بقیه رشته‌ها ناظر ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها