لیگ تنیس روی میز ایران بعد از معرفی سه نماینده به المپیک پایان خوشی داشت

بازگشت قهرمان جنوبی

تنیس روی میز قهرمانی باشگاه‌های ایران دو تیم دارد که هر سال فینال را برگزار می‌کنند؛ پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۱
بازگشت قهرمان جنوبی

فصل گذشته که دانشگاه آزاد بعد از پنج قهرمانی پی‌در‌پی تیم پتروشیمی توانسته بود مقام نخست بازی‌ها را مال خود کند، مسئولان تیم جنوبی برای تقویت قوا دست به کار شدند که تلاش‌های آنها در این دوره به بار نشست. پتروشیمی بندر امام این بار تلافی کرد و با اقتدار به قهرمانی بازگشت.

در دور برگشت فینال لیگ برتر تنیس روی میز، تیم پتروشیمی بندرامام همانند دیدار رفت شکست سنگینی به حریف تحمیل کرد. پتروشیمی مانند بازی قبلی، اما این بار در بندر امام با نتیجه شش بر یک دانشگاه آزاد را شکست داد و قهرمان شد.

لیگ برتر تنیس روی میز امسال به خاطر رقابت‌های مختلف ملی پوشان و انتخابات مجمع فدراسیون تنیس روی میز طولانی شد، اما شیرینی کسب ورودی سه نماینده ایران در تنیس روی میز بازی‌های المپیک تلخی مشکلات لیگ امسال را از بین برد.

مجید احتشام‌زاده، کارشناس تنیس روی میز درباره مسابقه‌های این دوره می‌گوید: ما باید تعداد تیم‌های لیگ برتر را بیشتر کنیم تا رقابت‌های تنیس روی میز در سطح وسیع‌تری برگزار شود. شش تیم برای لیگ برتر کم است، هر چند فدراسیون جدید لیگ برتر را در اولویت قرار داده است و به نظرم دوره بعد باید بازی‌های بهتری را شاهد باشیم.

ملی‌‌پوش سابق تنیس روی میز ادامه می‌دهد: تلویزیون باید به یاری فدراسیون بشتابد. امسال مسابقه فینال پخش زنده داشت که این نکته می‌تواند حامیان مالی را برای کمک به تنیس روی میز تشویق کند.

این کارشناس تنیس روی میز می‌گوید: باید بازیکنان خارجی بیشتری در لیگ برتر جذب شوند. احتشام‌زاده رویارویی بازیکنان داخلی با خارجی را برای ارتقای تنیس روی میز ارزنده توصیف می‌کند و می‌گوید: نباید همه دارایی ما به نوشاد و نیما عالمیان معدود شود. امسال تیم آینده‌سازان زیر نظر فدراسیون بود و با دارستانی، حیدری، بشیری، شمس، هدایی و لطف‌اله نسبی که پینگ‌پنگ بازان زیر 18 سال بودند پدیده‌های خوبی در تنیس روی میز مطرح شده‌اند.

هدایت فرهادی که امسال سرمربی تیم پتروشیمی بندر امام بود و با اقتدار قهرمان لیگ برتر شد درباره قهرمانی تیمش می‌گوید: این قهرمانی فقط به نام من نباید نوشته شود زیرا مدیرعامل باشگاه، کادر فنی و بازیکنان در این قهرمانی مقتدرانه نقش داشتند.

تیم پتروشیمی بندر امام چهره‌های شاخص تنیس روی میز ایران مانند نیما عالمیان، احدی، نوروزی، احمدی‌فر، لطفی و باشت باوی را جذب کرده بود که فرهادی درباره آنها می‌گوید: این بازیکنان از چهره‌های شاخص تیم ملی هستند و حضور آنها قهرمانی مقتدرانه‌ای به بار آورد. باید بگویم ما خیلی برای رسیدن به این جایگاه تلاش کردیم. تمرینات زیادی را پشت‌سر گذاشتیم و در واقع قهرمانی براحتی به دست نیامد.

مراسم اهدای کاپ و مدال‌ها در پایان مسابقه با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد، اما فدراسیون تنیس روی میز قصد دارد بار دیگر در 9 خرداد از بهترین‌های لیگ (تیم‌های اول تا سوم) قدردانی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها