المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۴
81 روز تا المپیک

پزشک قهرمان

ورزشکاری که در تمام دوران تحصیلی خود ورزش قهرمانی را فراموش نکرد به یکی از چهره های پر آوازه المپیک تبدیل شد. جنی تامپسون مدال های زیادی در مسابقه های دانشجویان به دست آورد اما اوج موفقیت هایش در المپیک بود.

سال‌های 1992 تا 2004 جنی تامپسون بیشترین مدال المپیک را بین تمام شناگران زن تاریخ المپیک کسب کرد؛ هشت طلا که همگی در مواد امدادی به دست آمده است.

بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده پزشکی در سال 2006، دکتر تامپسون به یک متخصص بیهوشی قابل احترام تبدیل شد. کسی که در حال حاضر نیز در یک مرکز پزشکی در پورتلند مشغول به کار است.

وی همچنین یکی از مشاهیر شنای المپیک است. پیش از تمرکز بر پزشکی تامپسون یکی از ارکان اصلی تیم ملی شنای ایالات متحده بود که در چهار دوره المپیک توانست 12 مدال کسب کند. در حقیقت، هیچ زن شناگر دیگری در ادوار المپیک به اندازه وی مدال نگرفته است.

در مسابقه‌های جهانی، تامپسون 31 مدال، شامل 16 طلا کسب کرده است اما هشت طلای او در المپیک‌ها در رقابت‌های امدادی به دست آمده است. رقابت‌های 100×4 و 200×4 آزاد و مختلط. وی همچنین در سال 92 در صد متر آزاد نقره گرفت، در سال 2000 در همین ماده به مدال برنز رسید و در 2004 نیز در 100×4 مختلط و 400×4 آزاد نیز به مدال نقره دست یافت.

در حالی که عناوین تامپسون در المپیک با تلاش‌های تیمی به دست آمد داستان او در مسابقه‌های جهانی کاملا متفاوت است. تامپسون در مواد انفرادی مانند صد متر آزاد و صد متر پروانه مدال‌های طلای زیاد کسب کرده و رکوردهای جدیدی را از خود برجا گذاشت.

جنی تامپسون خارج از استخر و بیمارستان، به عنوان یک سفیر در مراکز خیریه نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها