در این سال‌ها تیم‌های ایران و فیلیپین، بازی‌های هیجان‌انگیزی را در بسکتبال آسیا برگزار کرده‌اند. تیم ایران، سال گذشته در جریان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به فیلیپین باخت که همان باخت، زمینه رویارویی تیم‌های قدرتمند ایران و چین را در نیمه نهایی فراهم کرد.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۳
دوئل «بائرمن» و «بالدوین» در مانیل

تیم ملی با دومین باخت خود، شانس فینالیست شدن و صعود مستقیم به المپیک را از دست داد. از طرفی، نایب‌قهرمانی فیلیپین هم سبب شد تا این تیم به همراه تیم ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کند. فیلیپینی‌ها توانستند میزبان یکی از سه گروه برگزاری این بازی‌ها شوند، اما تیم ایران باید به تورین ایتالیا برود تا برای کسب سهمیه بازی کند.

درست است که تیم‌های ایران و فیلیپین در گروه‌های جداگانه بازی می‌کنند، اما حساسیت بین این دو تیم همچنان پابرجاست زیرا برنامه‌های تدارکاتی آنها تا بازی‌های انتخابی المپیک به هم مربوط است.

تیم بسکتبال فیلیپین، میزبان تیم ملی بسکتبال ایران است و بعد از برگزاری دو بازی دوستانه برابر این حریف، راهی یک تور هفده روزه اروپا می‌شود و در قاره سبز اردو می‌زند.

ایران و فیلیپین در شهر مانیل، دو بازی دوستانه برگزار می‌کنند که نخستین مسابقه با درخواست میزبان پشت درهای بسته برگزار می‌شود. تب بالدوین، سرمربی تیم فیلیپین و درک بائرمن، سرمربی تیم ایران بخوبی از تیم‌های یکدیگر شناخت دارند. تب بالدوین که چهار سال پیش هم با تیم اردن مانع حضور ایران در المپیک 2012 لندن شده بود، قرار است تیمش را بعد از بازی با ایران به تورنمنتی در ایتالیا بفرستد و با ایتالیا، کانادا و چین بازی کند.

زمانی که تیم ملی به تورین می‌رود، فیلیپین میزبان تیم‌های ترکیه، فرانسه، نیوزلند، سنگال و کاناداست و برای کسب سهمیه المپیک با این تیم‌ها رقابت می‌کند؛ سهمیه‌ای که به دست آوردن آن با حضور فرانسه دشوار است.

بازی‌های دوستانه ایران و فیلیپین در مانیل، دوئل سرمربیان خارجی دو تیم است، با این تفاوت که تیم ایران به نسبت بازی قبلی تعدادی از ستارگانش را کنار گذاشته است، اما فیلیپین با تمام قدرت در مانیل بازی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها