تیم ملی کشتی آزاد در حالی اردوهای آماده‌سازی خود را برای شرکت در المپیک 2016 ریو پیگیری می‌کند که باوجود پیش‌بینی‌های مثبتی که درخصوص نتایج این تیم در المپیک وجود دارد امیر توکلیان، یکی از اعضای کادر فنی معتقد است با توجه به مصدومیت نفرات شاخصی چون رضا یزدانی و احمد محمدی تیم ملی ایران کار سختی در ریو دارد. با این حال او تاکید دارد تیم ایران بیش از هر تیم دیگری برای موفقیت تلاش می‌کند. گفت‌وگوی ما را با دارنده مدال نقره جهان و یکی از دستیاران رسول خادم می‌خوانید.
کد خبر: ۹۰۴۵۸۰
توکلیان: یزدانی از اول خرداد تمریناتش را آغاز می‌کند

روند آماده‌سازی تیم ملی به چه ترتیبی پیش می‌رود؟

خوشبختانه و با وجود تنگنای مالی فدراسیون کشتی همه دست به دست هم داده‌اند که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با کمترین دغدغه، برنامه‌های آماده‌سازی خود را دنبال کنند. در این راه کشتی‌گیران هم به سهم خود از جان مایه می‌گذارند و اوضاع خوب است.

اشاره به کشتی فرنگی داشتید. در روزهای گذشته سرانجام حمید سوریان هم سهمیه ورودی المپیک را گرفت.

واقعا نه‌تنها اهالی کشتی بلکه همه مردم از این موضوع خوشحال شدند. وقتی کسب سهمیه این قهرمان ارزشمند، چنین موجی از شور و نشاط در جامعه ایجاد می‌کند انتظار این است فدراسیون کشتی برای اجرای برنامه‌های خود بیشتر مورد حمایت قرار گیرد. به هر حال با کار ارزشمندی که سوریان عزیز انجام داد خوشبختانه تیم‌های آزاد و فرنگی ایران با ترکیب کامل راهی المپیک خواهند شد و امیدواریم بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم.

خیلی‌ها معتقدند آزادکاران، نتایج بهتری نسبت به فرنگی‌کاران در المپیک کسب خواهند کرد. شما چه فکر می‌کنید؟

به نظر من این طور نیست و هم ما و هم فرنگی‌کاران شرایط سختی در پیش داریم، چراکه میدان المپیک میدان آماده‌ترین‌هاست و هیچ قهرمانی براحتی از کنار مدال المپیک نمی‌گذرد. این در حالی است که ما با مشکل مصدومیت دو کشتی‌گیر عنوان دارمان یعنی رضا یزدانی و سیداحمد محمدی مواجه هستیم و نباید این گونه فکر کرد که در ریو کار راحتی در پیش داریم.

در حالی که در 97 کیلو رضا یزدانی فاصله زیادی با رقیبان داخلی‌اش دارد، آیا او به المپیک اعزام خواهد شد؟

متاسفانه رضا با بدشانسی مواجه شد و بد موقعی آسیب دید. با وجود این در روزهای گذشته بخوبی تمرینات بالاتنه را انجام داده و از اردوی بعدی که اول خرداد آغاز می‌شود روی تشک آماده است و تمریناتش را آغاز می‌کند. امیدواریم مصدومیت آشیل او بهبود یابد و بتواند خود را به شرایط مسابقه برساند و قبل از المپیک در جام سرکیسیان ارمنستان محک بخورد.

اما ممکن است دوباره مصدوم شود؟

در هر صورت او اگر می‌خواهد به المپیک اعزام شود، باید قبل از المپیک در جام سرکیسیان ارمنستان روی تشک برود و خودش را محک بزند تا اگر مشکلی نداشت با خیال راحت به المپیک برسد، در غیر این صورت تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

در 65 کیلو هم احمد محمدی چنین شرایطی دارد.

بله او هم از ناحیه رباط با آسیب‌دیدگی مواجه است. اگر بهبود نیابد المپیک را از دست خواهد داد.

در روزهای آینده، رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا را در پیش دارید. در این رقابت‌ها چه هدفی را دنبال می‌کنید؟

مطمئنا در برخی اوزان به دنبال محک زدن بچه‌ها و برای انتخاب نفر المپیکی خواهیم بود. هر چند به عنوان تیمی که چهار دوره پیاپی قهرمان جام جهانی شده‌ایم بازهم به دنبال قهرمانی این رقابت‌ها نیز خواهیم بود تا در نهایت روحیه تازه‌ای به تیم ملی در راه اعزام به المپیک تزریق شود.

ترکیب اعزامی به المپیک را چه زمانی اعلام می‌کنید؟

15 روز قبل از بازی‌ها اعلام خواهد شد.

و آخرین سوال. آیا خود شما به کسب نتایج درخشان در المپیک امیدوارید؟

چراکه نه. با این که کار سختی داریم معتقدم تیم ملی ایران می‌تواند بخوبی از اعتبار کشتی کشورمان دفاع کند. نمی‌توان هیچ پیش‌بینی‌ای کرد، اما قاطعانه می‌گویم بیش از تمامی رقیبانمان برای کسب موفقیت تلاش کرده‌ایم و این تلاشمان را ادامه می‌دهیم. امیدوارم با بدبیاری مواجه نشویم تا بتوانیم بخوبی از اعتبار کشتی ایران دفاع کنیم.

امید توفیقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها