به اعتقاد کارشناسان، تیم ملی والیبال توانایی المپیکی شدن را دارد

آرامش تیم لوزانو پیش از توکیو

گام‌های والیبال ایران در مسیر رقابت‌های انتخابی المپیک برداشته می‌شود؛ در تهران و هم‌اکنون چند گام بیشتر در پاریس. درست موقعی که بازیکنان از تمرینات سنگین و پرفشار تا اندازه‌ای خسته شده بودند این مسافرت اروپایی کمکشان کرد تا قوای خود را بازیابند. سرویس‌های هدفدار، پاس‌های دیدنی و اسپک‌های پرقدرت در آخرین جلسه تمرینی در تهران از انگیزه‌های مناسب بازیکنان خبر می‌داد و این گونه بود که تیم ملی والیبال برای انجام دو بازی دوستانه با فرانسه به پاریس رفت.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۶
آرامش تیم لوزانو پیش از توکیو

علیرضا معمری، کارشناس والیبال این مسافرت را در بهترین زمان ممکن می‌داند و می‌گوید: بازی با فرانسه که قهرمان لیگ جهانی است در بهترین زمان برگزار می‌شود. داشتن آمادگی پیش نیازهایی می‌خواهد. علاوه بر تمرین، مسابقه اهمیت زیادی دارد. بازیکنان ما باید در شرایط سخت و بحرانی قرار بگیرند تا لوزانو آنها را خارج از تمرین در این شرایط هم ببیند.

رائول لوزانو، سرمربی تیم ملی والیبال با 14 بازیکن در پاریس اردو زده است. تمرینات ملی‌پوشان ادامه دارد و بازی با فرانسه اردوی آنها را کامل کرد. بازی‌هایی که مربی و آنالیزور تیم ملی والیبال نشسته ایران می‌گوید برای ملی‌پوشان واجب بود. معمری ادامه می‌دهد: لوزانو، مربی بزرگی است. او می‌داند چه می‌خواهد. مراحل تمرینی ملی‌پوشان را بخوبی تنظیم کرده و اینک به دو بازی با فرانسه رسیده است. آنها دو بازی می‌کنند و بعد بازمی‌گردند که در مدت باقیمانده بتوانند ضعف‌های بازی با فرانسه را برطرف کنند. این نکات پیش از بازی‌های سنگین انتخابی المپیک در توکیوی ژاپن به ملی‌پوشان کمک می‌کند.

تیم ملی والیبال در دوران کواچ، روزهای خوبی را سپری کرده بود، اما این اواخر حوادثی در تیم رخ داد که سبب شد فدراسیون والیبال، این مربی صرب را تغییر دهد. بعد از رفتن کواچ و آمدن لوزانو چه اتفاقی افتاد؟ معمری این تغییر را چنین ارزیابی می‌کند: با آمدن لوزانو، بی‌سر و سامانی تیم ملی به پایان رسید. اواخر دوره کواچ، تیم رها شده بود و بازیکنان در اختیار نبودند. بازی‌های جهانی ژاپن شاهد این مدعاست. لوزانو، نظم را به تیم بازگرداند و آرامش را حاکم کرد.او بازیکنان توانمندی در اختیار دارد و با آغاز کارهای گروهی در پی شناخت ترکیب اصلی تیم است.

کارشناس والیبال مانند خیلی‌های دیگر که ایران را شانس المپیک می‌دانند، می‌گوید: ایران از رقابت‌های انتخابی به المپیک می‌رود و به آرزوی 52 ساله والیبال پایان می‌دهد. این تیم توانایی المپیکی دارد. غیر از دو تیم اروپایی (فرانسه و لهستان) که دیدار با آنها دشوارتر خواهد بود ایران برد برابر بقیه تیم‌ها را تجربه کرده است. من اصلا رقبا را به دو دسته آسیایی یا اروپایی و آمریکایی تقسیم نمی‌کنم، زیرا کلاس والیبال ایران در این چند سال به جهانی ارتقا پیدا کرده است و بازیکنان ما با توانایی‌های مختلف می‌توانند نتایج بسیار خوبی بگیرند.

استرالیا؛ این نام مانع رسیدن والیبال ایران به المپیک 2012 لندن بود،زمانی که ولاسکو با تیم ملی در اوج قدرتش نتوانست از سد این تیم عبور کند. معمری می‌گوید: استرالیا و ژاپن تیم‌های خوب این دوره هستند بویژه ژاپنی‌ها که میزبان هستند، اما نمی‌توانند تیم ایران را شکست دهند. فقط با توجه به سن بالای برخی بازیکنان باید مراقب بود آنها آسیب نبینند. ایران در تمامی پست‌ها، بازیکنان خبره دارد که با همدلی و مدیریت می‌توانند رقبا را از هر قاره‌ای مغلوب کنند.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها