ناپولی و رم، امشب برای بردن به میدان می‌روند

کورس داغ نایب قهرمانی در ایتالیا

پرونده فصل صد و دوازدهم سری A ایتالیا با دیدارهایی که امشب و فردا شب برگزار خواهد شد بسته می‌شود. یوونتوس دو هفته پیش قهرمانی خود را مسجل کرد تا با خیالی آسوده از هم‌اکنون به فکر فینال جام حذفی ایتالیا باشد؛ جایی که میلان دیگر تیم حاضر در آن مسابقه است.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۴
کورس داغ نایب قهرمانی در ایتالیا

اما برای نایب‌قهرمانی در سری A رقابت همچنان باقی است. ناپولی که این فصل با نتایج خوبش در نیم‌فصل اول، یاد و خاطر تیم رویایی ناپولی با دیگه مارادونا را زنده کرد، اگرچه در ادامه نتوانست با یوونتوس رقابت کند، اما حالا به دنبال نایب‌قهرمانی است؛ عنوانی که طی 70 فصل حضور در سطح اول فوتبال ایتالیا، فقط پنج بار برای آنها به دست آمده است.

در حال حاضر، ناپولی با 79 امتیاز در مکان دوم است و رم با 77 امتیاز در تعقیب این تیم. با توجه به این‌که تیم دوم سری A مستقیما به لیگ قهرمانان صعود می‌کند و تیم سوم باید با پیروزی در پلی‌آف، راهی مرحله گروهی این رقابت‌ها شود، رقابت ناپولی و رم در هفته پایانی هم، جذاب و تماشایی خواهد بود.

در ایتالیا در صورت تساوی دو تیم در امتیاز، بازی مستقیم تعیین‌کننده است. با توجه به این‌که رم در مجموع دو بازی رفت و برگشت یک بر صفر ناپولی را شکست داده است، اگر آنها بتوانند امشب در سن‌سیرو میلان را شکست بدهند، ناپولی برای نایب‌قهرمانی باید فروزینون را در ناپل از پیش رو بردارد.

البته توقف رم مقابل میلان به منزله نایب‌قهرمانی ناپولی خواهد بود و این تیم دیگر نیازی به امتیازات بازی امشب پیدا نخواهد کرد. بعد از 3 تیم یوونتوس، ناپولی و رم که جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورده‌اند، 2 تیم اینتر و فیورنتینا هم مجوز حضور در لیگ اروپا را برای خود قطعی کرده‌اند و بازی‌های امشب، تاثیری بر سرنوشت آنها نخواهد داشت، اما در پایین جدول هنوز یک علامت سوال باقی است؛ این‌که پالرمو سقوط می‌کند یا کارپی تازه وارد.

فروزینون و ورونا، پیش از این به سری B سقوط کرده اند و از میان کارپی 35 امتیازی و پالرموی 36 امتیازی یک تیم دیگر هم باید بیفتد. کارپی فردا شب باید در خانه اودینزه به میدان برود. پالرمو هم در بازی همزمان میزبان تیم وروناست.

برنامه هفته پایانی سری A

شنبه 25 اردیبهشت: یوونتوس ـ سامپدوریا (19:30)، میلان ـ رم، ناپولی ـ فروزینون، ساسولو ـ اینتر (23:15)

یکشنبه 26 اردیبهشت: کیه‌وو ـ بولونیا، امپولی ـ تورینو، جنوا ـ آتالانتا (20:30)، لاتزیو ـ فیورنتینا، پالرمو ـ ورونا، اودینزه ـ کارپی (23:15)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها