المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۵
86 روز تا المپیک

مرد مدال‌های ژیمناستیک المپیک

نیکولای یفیموویچ آندریانف از مشاهیر و مفاخر ژیمناستیک شوروی سابق و روسیه است. آندریانف رکوردار کسب مدال بین ورزشکاران مرد ژیمناستیک المپیک است و تا پیش از رکوردشکنی مایکل فلپس آمریکایی، رکورددار بیشترین مدال تاریخ المپیک در بخش مردان بود. این ورزشکار برجسته در سه دوره بازی‌های المپیک، 15 بار روی سکو رفته است که هفت بار آن مدال طلا بوده و پنج نقره و سه برنز نیز کسب کرده است.

آندریانف سومین ورزشکار در تاریخ المپیک از نظر تعداد مدال پس از مایکل فلپس و لاریسا لاتینیناست. آندریانف در المپیک 1976 مونترال بیشترین تعداد مدال را با شش مدال فردی و یک مدال تیمی کسب کرد. وی رکورددار بیشترین مدال کسب شده در رقابت‌های انفرادی با 12 مدال در بین ورزشکاران ژیمناستیک است.

پس از گذراندن دوران حرفه‌ای و اعلام بازنشستگی در سال 1980 در کشور خود به مربیگری پرداخت و 12 سال مربی تیم جوانان کشورش بود. در سال 1994 و به دعوت رقیب و دوست قدیمی خود، میتسو تسوکاهارا، مربیگری تیم ملی ژاپن را پذیرفت و این تیم را به مدال طلای تیمی المپیک 2004 آتن رساند. پس از آن، آندریانف به زادگاهش شهر ولادیمیر بازگشت و به عنوان مربی ژیمناستیک در مدرسه‌ای که خود از آنجا فعالیت حرفه‌ای را آغاز کرده بود، مشغول به کار شد.

آندریانف در 58 سالگی و پس از سال‌ها مبارزه با یک بیماری عصبی و در حالی که در روزهای پایانی عمر خود قادر به حرکت و تکلم نبود، درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها