ویسی و شاگردان جوانش بدون قهرمانی هم تاریخ‌ساز هستند

شگفتی‌سازها در یک قدمی جام

فقط 7 سال از تاسیس باشگاه استقلال خوزستان می‌گذرد. با این حال آنها در آستانه فتح افتخاری هستند که استقلال اهواز با بیش از 67 سال قدمت، هرگز به آن دست پیدا نکرد. قهرمانی در لیگ برتر، رویایی بیش نبود، اما برای شاگردان عبدالله ویسی حالا به مرز واقعیت نزدیک شده‌اند. فقط کافی است ذوب‌آهن را در آخرین بازی فصل ببرند و امیدوار باشند اتفاق عجیب و غریبی در تهران رخ ندهد. این اتفاق برد پرگل پرسپولیس مقابل راه‌آهن خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۳
شگفتی‌سازها در یک قدمی جام

البته حتی نایب‌قهرمانی هم چیزی از ارزش‌های تیم خوب استقلال خوزستان کم نخواهد کرد؛ تیمی که از ابتدای فصل تا امروز کمترین نوسان را داشت و به واسطه همین تداوم حالا مدعی اول قهرمانی به شمار می‌رود.

در روزهای پیش فصل که استقلال خوزستان در حال بسته شدن بود، کسی فکر نمی‌کرد این تیم جوان و کم هزینه خیلی زود به خبرسازترین تیم لیگ بدل شود. با این حال مسیر برای عبدالله ویسی روشن بود. او تیمش را برای قهرمانی نبسته بود، اما می‌دانست با این بازیکنان مستعد می‌تواند مدعی کسب سهمیه باشد. سهمیه‌ای که حالا برای تیم جوان ویسی به دست آمده است. آنها فصل آینده می‌توانند نماینده شایسته فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشند.

شروع رویایی

شروع فصل برای استقلال خوزستان با شکست مقابل سپاهان همراه بود، اما سه برد متوالی مقابل پرسپولیس، فولاد و سایپا عیار این تیم را مشخص کرد. اولین تیمی که سه بازی متوالی را برد در ادامه نیم‌فصل به اولین تیمی بدل شد که در 4 بازی متوالی برنده از زمین بیرون آمد. آنها از هفته دوازدهم تا هفته پانزدهم، گسترش، راه‌آهن، پدیده و ذوب‌آهن را بردند تا به لطف همین 12 امتیاز قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر شوند.

9 پیروزی، پنج تساوی و تنها یک باخت که در همان بازی اول رقم خورده بود، برای استقلال خوزستان عملکردی فراتر از انتظار بود. آبی‌های خوزستان این 32 امتیاز را در حالی به دست آوردند که فولاد و استقلال اهواز به عنوان دیگر تیم‌های شهر اهواز در پایان دور رفت، انتهای جدول قرار داشتند و روی هم رفته فقط 16 امتیاز کسب کرده بودند؛ ده امتیاز برای فولاد و شش امتیاز هم برای استقلال اهواز!

با این حال باز هم کم نبودند کسانی که تیم ویسی را باور نداشتند. نمونه‌ای مثل برق شیراز که چند فصل پیش در قامت مدعی لیگ را شروع کرد، اما دست آخر به قعر جدول خزید برای این که همه بگویند این استقلال خوزستان هم تا پایان فصل دوام نمی‌آورد کافی بود، اما باز هم مسیر برای عبدالله ویسی روشن بود؛ حتی در روزهایی که استقلال خوزستان با یک تساوی و دو باخت متوالی بدترین شروع را در نیم‌فصل دوم داشت.

استقلال خوزستان در نیم‌فصل دوم به خوبی نیم‌فصل اول نبود، اما بعد از شکست مقابل پرسپولیس و فولاد در هفته‌های 17 و 18، دوباره به خودش آمد. این تیم 11 بازی متوالی را بدون باخت سپری کرد تا امروز دوباره در صدر جدول باشد. آبی‌ها اگرچه نسبت به نیم‌فصل اول، تا اینجا در 14 بازی دور برگشت، هفت امتیاز کمتر کسب کرده‌اند، اما به لطف برتری در گل آوراژ فعلا صدرنشین هستند و می‌توانند با عبور از ذوب‌آهن، به کسب عنوان قهرمانی لیگ امیدوار باشند.

پول همیشه حرف اول را نمی‌زند

لسترسیتی همین هفته گذشته ثابت کرد پول همیشه حرف اول را در فوتبال نمی‌زند. شما می‌توانید تیمی جوان و کم‌ستاره داشته باشید، اما در جنگ با قدرت‌هایی مثل منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، آرسنال و چلسی قهرمان شوید. این چیزی بود که کلودیو رانیری و شاگردانش با فتح لیگ برتر انگلیس به دنیا نشان دادند و حالا هزاران کیلومتر آن طرف‌تر، در لیگ برتر ایران می‌تواند توسط عبدالله ویسی و تیمش تکرار شود.

استقلال خوزستان تنها تیمی است که گران‌ترین قرارداد آن به سرمربی‌اش اختصاص دارد. آن هم با رقم 550 میلیون تومان که از اکثر ستاره‌های دو تیم پرسپولیس و استقلال کمتر است. همین یکشنبه گذشته میانگین قرارداد 12 بازیکنی که در مقابل پدیده به میدان رفتند و با پیروزی در این بازی صدرنشینی را برای استقلال خوزستان به ارمغان آوردند 230 میلیون تومان بود. در این تیم قرارداد بازیکنانی مثل کعبی، شیرزادی، جان افزا و بیت سعید زیر 150 میلیون تومان است و خسوس برزیلی به عنوان گران‌ترین بازیکن، فقط 500 میلیون تومان گرفته است. این ارقام را بگذارید کنار 60 میلیارد تومانی که استقلال و پرسپولیس برای بستن تیم‌های خود در فصل جاری هزینه کردند، اما تا هفته بیست و نهم به خوبی استقلال خوزستان نتیجه نگرفتند.

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
یه ایرانی
-
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
۰
۰
دمشون گرم
سعید
-
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
۰
۰
سلام.امیدوارم موفق بشوندتابه بعضی ازمسئولین فوتبال كشورماثابت شودپول وبازیكنان چندصدمیلیونی ویابعضامیلیاردی موفقیت نمیآوردبلكه برای موفقیت بیش ازهرچیز همت ،تلاش وایمان لازم است.
نرم افزار موبایل
-
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
۰
۰
.عالی است بسیار خوب چون نشان داد ند كه خواستن توانستند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها