فاطمه اعتدادی، دختر گلزن تیم ملی فوتسال بانوان عنوان کرد:

هدف؛ حضور در نیمه‌نهایی جام جهانی

نمی‌شود گفت خوش‌اخلاق‌ترین بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان است، اما بسیار خوش‌اخلاق و خونگرم است. حتی نمی‌شود گفت بهترین بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان است، اما آمار گل‌هایش در سال‌های اخیر برای این تیم بسیار قابل توجه است.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۷
هدف؛ حضور در نیمه‌نهایی جام جهانی

به گزارش جام جم ورزشی ، فاطمه اعتدادی از سال 87 بدون وقفه در تیم ملی فوتسال بانوان حضور دارد. دختر قزوینی تیم ملی فوتسال بانوان ایران که از روابط عمومی بالایی برخوردار است تقریبا با تمام بازیکنان تیم ملی فوتسال صمیمیتی عمیق دارد. او با توجه به امکانات فوتسال بانوان به افتخارات بزرگی همچون حضور در جام جهانی و قهرمانی در آسیا رسیده است، اما باز هم موفقیت‌های بیشتری را در فوتسال برای خودش مد نظر دارد. گفت‌وگوی جام بانوان با دختر گلزن تیم‌ملی فوتسال بانوان پیش روی شماست:

روند اردوهای تیم ملی فوتسال بانوان از ابتدای سال چگونه بود؟

همه چیز خیلی خوب پیش رفت. بعد از پشت سر گذاشتن تورنمنت روسیه استراحتی یک ماهه پیش روی ماست و فکر می‌کنم اواسط ماه مبارک رمضان استارت کار برای حضور در جام جهانی زده شود.

فعلا نیلوفر اردلان کنار تیم نیست. بدون حضور او اوضاع چگونه پیش می‌رود؟

اردلان بازیکن بسیار باتجربه‌ای است و متاسفانه اکنون به دلیل مشکلاتی در تیم ملی فوتسال بانوان حضور ندارد. او بازیکن تاثیر‌گذاری است که اکنون کنار ما نیست. البته ما به راهمان ادامه می‌دهیم هر چند خیلی ناراحتیم و دوست داشتیم او هم کنارمان باشد. تیم ملی فوتسال بانوان راهی در پیش رو دارد که بدون نیلوفر یا با او باید ادامه بدهد. از طرفی هم‌اکنون همه ما خسته حضور در لیگ هستیم. لیگ بتازگی تمام شده و برخی از بازیکنان خیلی خسته هستند. ما بعد از یک استراحت کوتاه به شرایط قبلی برمی‌گردیم. امیدوارم فدراسیون فوتبال برای ما دیدارهای تدارکاتی بیشتری مهیا کند چون با رفتن بازیکنانی مثل نیلوفر نیروهای جوانتری به تیم تزریق شده اند که باید بیشتر کسب تجربه کنند.

در تمام این سال‌ها گلزن اول تیم ملی شما بوده‌اید. این بیشتر به توانایی‌های خودتان برمی‌گردد یا همکاری دیگران؟

همه بازیکنان تیم ملی فوتسال خوب هستند و من هم همیشه در ترکیب تیم ملی تمام تلاشم را کرده‌ام تا جزو بهترین‌ها باشم. در کنار همکاری و اتحاد خوب بچه‌ها گل‌های زیادی زده‌ام.

می‌دانید چند گل برای تیم ملی فوتسال زده‌اید؟

راستش حسابش در دستم نیست. من همیشه برای تیم ملی فوتسال گل زده‌ام. سه بار جام جهانی رفته‌ام و همیشه جزو گلزنان تیم ملی بوده‌ام، اما درباره آمار گلزنی‌هایم چیزی نمی‌دانم.

حتی تعداد بازی‌های ملی هم از دستتان در رفته است؟

آن را هم نمی‌دانم. البته تعداد بازی‌های ملی خیلی مهم نیست، اما اگر بخواهم سر فرصت حساب کنم خیلی می‌شود. من از سال 87 عضو تیم ملی بوده‌ام و در تمام بازی‌های رسمی و دوستانه هم به میدان رفته‌ام.

این فصل هم که با دانشگاه آزاد قهرمان لیگ شدید. رقابت‌های این فصل از لحاظ سطح فنی راضی‌کننده بود؟

من درباره این لیگ واقعیت‌ها را می‌گویم. تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این لیگ باید کمتر شود تا کیفیت رقابت‌ها بالاتر برود. متاسفانه لیگ امسال اصلا کیفیت نداشت. گاهی اوقات ما مقابل برخی تیم‌ها با 24ـ 25 گل پیروز می‌شدیم. بعضی از تیم‌ها واقعا ضعیف بودند. چهار تیم خوب داشتیم ولی بقیه تیم‌ها بنیه‌ای ضعیف داشتند. لیگ باید هشت یا حداکثر ده تیمی شود ولی در مقابل کیفیت لیگ بالاتر برود. از طرفی باید تدبیری شود که بازیکنان خوب فوتسال بانوان ایران بین تیم‌ها عادلانه تقسیم شوند. رایزنی‌ها باید در این باره انجام شود تا کیفیت بالاتر برود. اصلا یک لیگ 20 تیمی داشته باشیم، اما وقتی همه چیز در همه ابعاد ضعیف است برگزاری این لیگ چه فایده‌ای دارد؟ قهرمانی ما تقریبا از دو ماه پیش در لیگ مسجل شده بود. این روند هیجان لیگ را پایین می‌آورد.

حالا حداقل این لیگ از لحاظ مالی پیشرفت کرده است؟

بدون اغراق شرایط تیم ما از لحاظ مالی خیلی خوب بود. الان باشگاه هزار تومان هم به ما بدهکار نیست. 60 درصد قراردادمان را ابتدای فصل گرفتیم و 40 درصد بقیه را نیز تاریخ مشخصی برای ما تعیین کردند و پرداخت شد. باید تشکری ویژه از آقای دادکان داشته باشیم که واقعا مدیری حرفه‌ای به‌شمار می‌آیند. ایشان از لحاظ مالی ما را اذیت نکردند و به راحتی پول ما را دادند. البته باید از مسئولان دانشگاه آزاد هم تشکری ویژه داشته باشم. به غیر از تیم ما فکر می‌کنم تیم‌های حفاری و آبادان هم بابت مسائل مالی مشکلی ندارند. این سه تیم (دانشگاه آزاد، حفاری ملی و آبادان) چون اسپانسر دارند مشکل مالی نداشتند، اما متاسفانه اوضاع بقیه تیم‌ها خوب نیست. برخی تیم‌ها حتی از فصل پیش هم به بازیکنان خود بدهکار هستند. البته بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا این مشکلات مالی کمتر شد اما هنوز به حامیان مالی بیشتری نیاز داریم.

با این اوصاف اگر پای یک پیشنهاد خوب خارجی در میان باشد حاضرید از شرایط کنونی که در لیگ برتر فوتسال دارید دست بکشید و برای فوتسال به خارج بروید؟

خیر. البته در سال‌های گذشته ما در دیدارهایی تدارکاتی در روسیه مورد توجه باشگاه‌های این کشور قرار گرفتیم، اما پیشنهادها رسمی نبود. برای ما پوشش اسلامی خیلی مهم است و نمی‌توانیم تحت هر شرایطی در کشورهای خارجی بازی کنیم. به‌نظر من در همین ایران با بهترین شرایط مالی و دیگر امکانات می‌توان بازی کرد.

شما هم در رده باشگاهی در ایران عنوان قهرمانی دارید و هم با تیم ملی قهرمان آسیا شده‌اید. در جام جهانی هم بازی کرده‌اید. دیگر چه آرزویی در فوتسال دارید؟

الان تنها هدفی که دارم این موفقیت‌های چند سال اخیر تداوم داشته باشد. ما امسال جام جهانی را در پیش رو داریم و سال دیگر باید در دومین دوره جام ملت‌های زنان آسیا شرکت کنیم. امسال می‌خواهیم در جام جهانی بین چهار تیم اصلی رقابت‌ها قرار بگیریم.

صحبت پایانی‌تان را می‌شنویم.

از مسئولان می‌خواهم به فوتسال بانوان توجه بیشتری کنند. حامیان مالی بیشتری باید جذب فوتسال بانوان شوند تا هم کیفیت لیگ بالاتر برود و هم تیم‌ها بیشتر دیده شوند.

هیلدا حسینی‌خواه/جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها