المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۲
87 روز تا المپیک

مشعل المپیک 2016 چگونه طراحی شده است؟

در سال 1936 تیمی از 4000 دونده، نخستین مشعل بازی‌های مدرن المپیک را از المپیا به محل برگزاری المپیک یعنی شهر برلین انتقال دادند.

هنرمند آلمانی Walter Lemcke مشعل فولادی ضد‌زنگ و براقی را طراحی کرده بود که شاید ناخواسته یک دمبل چند کیلوگرمی را در ذهن تداعی می‌کرد. هشت سال بعد این مشعل در اشکال متفاوت آن به‌عنوان سمبلیک‌ترین طراحی حاضر در مسابقه‌ها باقی ماند. در هر سری از بازی‌های المپیک از طراحی سفارشی به سبک کشور میزبان برای بازی‌ها استفاده می‌‌شود.

مشعل بازی‌های تابستانی المپیک 2016 را حدود 12 هزار نفر از میان شهرها، روستاها، جنگل‌ها و سواحل برزیل به عنوان یک نماد عبور خواهند داد.

طراحی متحرک استفاده شده در این مشعل به گونه‌ای است که هنگام دست به دست شدن این مشعل میان افراد حمل‌کننده آن، پس از روشن شدن، مشعل با حالتی بازشونده از پنج رنگ مختلف در قسمت‌های مختلف خود رونمایی می‌کند و در کنار شعله که در بالا قرار گرفته است طراحی به نحوی انجام شده که شاهد نمادهایی از زمین، آسمان، کوه‌ها، ابرها و آفتاب به عنوان رنگ‌های رسمی پرچم برزیل باشیم.

ایجاد یک مشعل تغییر شکل‌دهنده به‌ نظر راه‌حلی هوشمندانه می‌رسید. در حالت بسته، این مشعل نشان‌دهنده برابری میان انسان‌هاست و بعد از بازشدن نیز تنوع نژادها را در برزیل نشان می‌دهد. نوارهای رنگی نیز در واقع رزین‌های پوشیده شده در لایه‌های نازک فلزی هستند تا حس حرکت و پویایی را تداعی کنند.

مشعل بازی‌های المپیک 2016 از اردیبهشت حرکت خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود مسافت هوایی 16 هزار کیلومتری و مسافت جاده‌ای 19 هزار کیلومتری را در قالب سفر از یونان و سپس حرکت در شهرهای مختلف برزیل تا رسیدن به ریو بپیماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها