دور اول تمرینات تیم ملی بسکتبال که از 12 اردیبهشت در سالن آزادی تهران با 20 بازیکن آغاز شده بود،‌ عصرچهارشنبه 15 اردیبهشت با تمرینی پرفشار پایان یافت و ملی‌پوشان از بائرمن، سرمربی تیم ملی دو روز استراحت گرفتند. تمرینات تیم ملی دوباره از شنبه آغاز شد که باز هم حامد حدادی، سنتر تیم ملی در این تمرینات غایب است.حدادی برای انجام کارهای شخصی خود، اواخر هفته قبل به آمریکا سفر کرده و هنوز زمان پیوستن وی به تمرینات تیم ملی مشخص نیست.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۰
چرا حدادی به اردوی تیم ملی بسکتبال نمی‌آید؟

این بازیکن که چند فصل در چین بازی می‌کند و امسال با سیچوان و پتروشیمی بندرامام در لیگ‌های چین و ایران قهرمان شده است، دوست دارد برای یک فصل دیگر هم در لیگ NBA به میدان برود.

از طرفی گفته می‌شود در پی کنارگذاشته شدن صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی و حامد آفاق از تمرینات تیم ملی بسکتبال، این بازیکن برای همراهی تیم ایران در رقابت‌های غرب آسیا که اواسط خرداد در اردن برگزار می‌شود، تمایلی ندارد. حدادی در یکی از مصاحبه‌های خود پیش از سفر به آمریکا اعلام کرده بود، در حال حاضر به تیم ملی فکر نمی‌کند.

همچنین هفته گذشته، مصاحبه صمد نیکخواه بهرامی با رادیو ورزش بر ابهامات دعوت از بازیکنان تیم ملی بسکتبال افزود. نیکخواه بهرامی در برنامه جهان بسکتبال گفت، صحبت‌هایی که با درک بائرمن سرمربی آلمانی تیم ملی انجام داده است،‌ برخلاف آن بود که در رسانه‌ها منتشر شده است.

صمد نیکخواه بهرامی از سوی فدراسیون بسکتبال و البته شخص بائرمن به مرحله جدید تیم ملی بسکتبال دعوت نشده تا حرف و حدیث‌های زیادی درباره دعوت نشدن او به گوش برسد، اما در نهایت جوانگرایی در تیم ملی دلیل دعوت نشدن او، آفاق و کامرانی عنوان شده است؛‌ نکته‌ای که کاپیتان تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌های 2015 آسیا به آن واکنش نشان داد و گفت: نباید به خاطر لفظ جوانگرایی، نتایج تیم ملی را در نظر نگیریم. من چندین و چند سال است که پیشنهاد تشکیل تیم ملی ب و تیم ملی سایه را به بزرگان فدراسیون می‌دهم تا به مسابقات اعزام شوند و بازیکنان در این مسابقات کسب تجربه کنند؛ اما در تیم ملی بزرگسالان، نتیجه اهمیت دارد. با وجود واکنش‌های بازیکنان باتجربه تیم ملی، پرسش‌هایی هم درباره برخی بازیکنان جوان مطرح است که اصلا دعوت نشدند؛ مانند محمد اوجاقی، بازیکن جوان تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که در دوره‌های قبلی تا نفر هجدهم تیم ملی دیده شد اما امسال حتی در بین 23 بازیکن دعوت شده کنونی دیده نمی‌شود.

اوجاقی درباره دیده نشدنش توسط سرمربی تیم ملی گفت: حتما صلاح نبوده من دعوت شوم، اما این موضوع سبب نشده تمریناتم را فراموش کنم، بلکه با جدیت تمرین می‌کنم تا دوره بعد به تیم ملی بروم. تمرینات تیم ملی همچنان با 22 بازیکن ادامه دارد.

اردوی ملی‌پوشان هفته قبل یک مصدوم هم داشت که امیر صدیقی پایش در تمرین پیچ خورد. تیم ملی بسکتبال تا خرداد در تهران به تمرینات آماده‌سازی ادامه می‌دهد و پس از آن برای شرکت در مسابقه‌های قهرمانی غرب آسیا رهسپار اردن می‌شود. دو مسابقه دوستانه با تیم ملی فیلیپین، تورنمنت اطلس چین و اردوی تدارکاتی لتونی برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی پیش از سفر به تورین ایتالیاست. ملی‌پوشان بسکتبال اواسط تیر در بازی‌های کسب سهمیه المپیک با حریفان اروپایی و آمریکایی روبه‌رو می‌شوند. یونان و مکزیک در گروه ایران جای دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها