سعید عبدولی کشتی‌گیری که به خاطر اشک‌هایش در المپیک لندن و بازی‌های آسیایی اینچئون بین دوستداران ورزش شناخته شده است، در حالی برای یک رویداد بزرگ دیگر آماده می‌شود که کادرفنی تیم ملی با ایجاد حاشیه امن برای او نشان دادند روی اشک ریختن سه باره او حساب باز کرده‌اند، اما این بار از نوع اشک شوق!
کد خبر: ۹۰۲۶۰۸
عبدولی بازهم اشک می‌ریزد؟

عبدولی که با طلای جهانی جوانان در سال 2008 چهره شد و با درخشش خیره‌کننده در جهانی 2011 و کسب طلای وزن 66 کیلو خود را در قامت مدعی فتح طلای لندن معرفی کرد در المپیک گذشته در قضاوت بحث‌برانگیز داوران برابر حریف فرانسوی بازنده شد تا شوک سختی به تیم ملی و خود او وارد شود. او پس از اعتراض به رای داوران در سالن اکسل لندن به پهنای صورتش اشک ریخت، اما فایده‌ای نداشت و دست خالی المپیک را ترک کرد.

عجیب این که عبدولی در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز سرنوشت مشابهی داشت و باز هم به زعم خودش مغلوب داوران شد، اما هر چه بود او در اینچئون هم اشک ریخت هر چند بعد از هر دو رویداد، مسئولان ورزش جایزه مدال طلا را به این کشتی‌گیر دادند، اما به هرحال تنها دلخوشی مدالی او در سطح جهان همان طلای 2011 بزرگسالان است. از طرفی عبدولی در حالی در وزن 75 کیلو مبارزه می‌کند که از چند ماه پیش و به دنبال قهرمانی در جام تختی از شرکت در انتخابی تیم ملی معاف و عملا مسافر المپیک شد! حاشیه امنی که برخی معتقدند خیلی زود برای این قهرمان ایجاد شد و چه بسا کار دستش بدهد.

به هر ترتیب عبدولی در حالی بخت مدال‌آوری محسوب می‌شود که در جهانی 2015 نشان داد برای مبارزه در این وزن کار سختی دارد؛ وزنی که در آن غول روس‌ها یعنی رومن ولاسوف دارنده چهار طلا و نقره المپیک و جهان حضور دارد و کشتی‌گیران کشورهای دانمارک، آمریکا، قزاقستان و آذربایجان به این راحتی به کسی باج نمی‌دهند. از طرفی چون در المپیک بر خلاف جهانی خبری از دو وزن 71 و 80 کیلو نیست وزن 75 کیلوی المپیک میدانی برای رقابت مدعیان سه وزن هم در نوع خود محسوب می‌شود، نکته‌ای که می‌تواند دشواری کار عبدولی را سه چندان کند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها