استفعای بدموقع سرمربی تیم‌ملی والیبال و تاثیر آن بر مسیر انتخابی المپیک

تیره‌روزی بهروز

فرهاد ظریف از حال خوب والیبال می‌گوید

اول به المپیک فکر می‌کنیم بعد به لیگ جهانی

در بحبوحه آماده‌سازی تیم ملی والیبال برای رقابت‌های انتخابی المپیک، لیگ جهانی هم از 27 خرداد با 12 تیم آغاز می‌شود که تیم ایران یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این پیکارهاست.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۴
اول به المپیک فکر می‌کنیم بعد به لیگ جهانی

تیم‌های فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان 12 تیم شرکت‌کننده در سطح یک لیگ جهانی 2016 هستند که در سه گروه متفاوت و متغیر در سه هفته با یکدیگر مسابقه می‌دهند. مطابق فرمول جدید مسابقه‌ها در پایان مرحله مقدماتی 12 تیم در یک جدول رده‌بندی قرار می‌گیرند و پنج تیم برتر به همراه میزبان (لهستان) به مرحله نهایی لیگ جهانی 2016 صعود می‌کنند.

رائول لوزانو، سرمربی تیم ملی که تمام تمرکزش را روی بازی‌های انتخابی ژاپن گذاشته 21 بازیکن خود را برای لیگ جهانی معرفی کرده است، زیرا بر اساس قوانین و مقررات این رقابت‌ها، پیش از آغاز هر هفته از سوی کادرفنی هر تیم 14 بازیکن برای شرکت در سه مسابقه (هر هفته) انتخاب و به کمیته کنترل مسابقات معرفی می‌شوند.

27 خرداد، ایران در نخستین رویارویی به دیدار برزیل می‌رود. فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی که بعد از آسیب‌دیدگی از قسمت انگشت دست دوباره همراه ملی‌پوشان تمرین می‌کند، می‌گوید: مدتی به دلیل آسیب‌دیدگی از تمرینات دور بودم، اما اکنون با ملی‌پوشان دیگر تمرین می‌کنم و شرایط آمادگی خوبی دارم. لوزانو لطف بزرگی در حق من کرد و فرصت داد بعد از بهبودی دوباره تمریناتم را از سر بگیرم.

تیم ملی والیبال تمرینات خوب و پرفشار خود را از هفتم فروردین آغاز کرد که لیبروی باسابقه درباره نحوه تمرینات می‌گوید: شش ساعت در روز تمرین می‌کنیم. پنجشنبه و جمعه استراحت داریم و با وجود تمرینات پرفشار حالمان خوب است. لذت می‌بریم، زیرا آمادگی بچه‌ها نوید روزهای خیلی خوبی می‌دهد. لوزانو به بچه‌های تیم ملی خیلی نزدیک است و ارتباط خوب مربی با بازیکنان، تمرینات را پرنشاط کرده است.

فرهاد ظریف هم مانند لوزانو از لیگ جهانی حرف نمی‌زند و اظهار نظر درباره آن را به بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک موکول می‌کند. او می‌گوید: تمام تمرکزمان انتخابی المپیک است، زیرا مهم‌ترین رخداد ورزش و والیبال ماست. تجربه کافی داریم و با تزریق چند جوان با آتیه به کسب سهمیه امیدواریم.

تیم ملی والیبال به همراه تیم‌های برزیل، آمریکا و آرژانتین در گروه دوم دور مقدماتی لیگ جهانی قرار دارد که در ورزشگاه کاریوکا یک ریودوژانیرو به دیدار بزرگان می‌رود.

در هفته دوم این رقابت‌ها، تیم ایران با تیم‌های برزیل، صربستان و بلغارستان در شهر بلگراد بازی می‌کند.

ایران در هفته سوم با تیم‌های آرژانتین، ایتالیا و صربستان همگروه است که رقابت‌های این هفته به میزبانی ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها