افزایش رکورد یکضرب بهادر مولایی، ماموریت ویژه کادر فنی تا المپیک ریو است

نمره قبولی انوشیروانی در آزمون اول

تیم ملی وزنه‌برداری، نایب‌قهرمانی آسیا شد تا سجاد انوشیروانی، در اولین آزمون جدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان، سربلند باشد.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۲
نمره قبولی انوشیروانی در آزمون اول

اگرچه در کسب جام نقره‌ای رقابت‌ها نمی‌توان منکر زحمات حسین توکلی، سرمربی سابق تیم ملی شد، اما در هر حال در مقایسه با تیمی که سال گذشته با هدایت قهرمان المپیک 2000 سیدنی در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد، عملکرد تیم امسال، هم به لحاظ مرغوبیت مدال، هم به لحاظ کسب امتیاز و هم به لحاظ جوانگرایی، عملکرد بهتری بود.

در رقابت‌های قهرمانی آسیای 2015 که به میزبانی شهر پوکت در تایلند برگزار شد، تیم ملی با کسب یک طلا، سه نقره، چهار برنز و 499 امتیاز تیمی در رده سوم آسیا ایستاد. این درحالی بود که در هیچ یک از اوزان، نمایندگان کشورمان نتوانستند مدال طلای مجموع را به دست بیاورند. اما امسال و در رقابت‌های قهرمانی آسیای 2016 در تاشکند ازبکستان، تیم ملی ده مدال، شامل سه طلا، چهار نقره و سه برنز به‌دست آورد و با 500 امتیاز تیمی نایب‌قهرمان آسیا شد. در این میان محمدرضا برابری هم عنوان قهرمانی دسته 105 کیلوگرم را به دست آورد تا حداقل یک بار سرود ملی کشورمان در سالن محل برگزاری نواخته شود.

تیمی که با هدایت حسین توکلی در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میدان رفت با میانگین سنی 23 سال و 9 ماه، تیمی جوان به حساب می‌آمد، اما کادر فنی تیم ملی در ادامه سیاست‌های فدراسیون وزنه‌برداری در جوانگرایی، این بار تیم ملی با میانگین سنی 23 سال و 7 ماه و 15 روز راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد تا با گذشت یک سال از رقابت‌های سال 2015، اجازه ندهد میانگین سنی تیم بالاتر برود.

از جمع نفرات تیم ملی، علی میری، علی هاشمی و بهادر مولایی، سه وزنه‌برداری بودند که هم در رقابت‌های قهرمانی آسیای 2015 حضور داشتند و هم در رقابت‌های امسال. در این میان میری و هاشمی نتوانستند بخوبی رقابت‌های سال گذشته وزنه بزنند، اما بهادر مولایی پیشرفت محسوسی نسبت به مسابقات پارسال داشت و 21 کیلوگرم بیشتر وزنه زد.

در مورد علی هاشمی البته این افت خیلی محسوس نبود. این وزنه‌بردار سال گذشته در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به رکورد مجموع 376 کیلوگرم رسید و در رقابت‌های قهرمانی جهانی هم 380 کیلوگرم وزنه زد، اما امسال و در رقابت‌های تاشکند این رکورد برای او 374 کیلوگرم بود. هاشمی با همین رکورد، نایب‌قهرمان آسیا شد تا به لحاظ مدالی، عملکرد قابل دفاعی داشته باشد.

اما در مورد علی میری باید گفت او ضعیف‌ترین عملکرد را در میان نفرات تیم داشت. میری که سال گذشته با رکورد مجموع 330 کیلوگرم نایب‌قهرمان جوانان جهان شد و در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم با رکورد 330 کیلوگرم در جایگاه هفتم ایستاد، حتی اگر همان وزنه‌ها را بالای سر می‌برد، تیم ملی قهرمان آسیا می‌شد، اما با اوت کردن او در دوضرب معادلات، سجاد انوشیروانی هم برای قراردادن تیمش روی سکوی اول آسیا بهم ریخت. سرمربی جوان تیم ملی قبل از آغاز این رقابت‌ها گفته بود اصلی‌ترین هدف برای او این است که تیمش اوتی ندهد، اما میری با از دست دادن وزنه 180 کیلویی در رقابت‌های دوضرب دسته 77 کیلوگرم، سرمربی تیم ملی را در دستیابی به این هدف محروم کرد.

با این حال عملکرد سایر وزنه‌برداران به گونه‌ای بود که تیم ملی فقط شش امتیاز تا قهرمانی در آسیا فاصله داشت. سیدایوب موسوی و رضا بیرالوند جوان که اولین حضور خود در رقابت‌های بزرگسالان را تجربه می‌کردند، نمایش قابل قبولی داشتند؛ نمایشی که دو مدال نقره دسته 85 کیلوگرم را برای موسوی به همراه داشت.

در وزن 105 کیلوگرم، اگرچه انتظار از کیا قدمی با توجه به درخشش او در رقابت‌های جهانی 2014 بیشتر بود، اما محمدرضا براری نمایش قابل قبولی داشت و با تکرار همان وزنه‌ای که سال 2013 برایش مدال برنز دوضرب جهان را به همراه داشت، نوید روزهای بهتری را در آینده داد. براری 221 کیلوگرم در دوضرب زد تا با مهار همین وزنه و رسیدن به حدنصاب مجموع 401 کیلوگرم قهرمان آسیا شود.

با این حال شاید ارزشمندترین وزنه را بهادر مولایی در فوق‌سنگین بالای سر برد؛ زمانی که پشت وزنه 247 کیلوگرمی ایستاد و با قدرت آن را بالای سر برد. چهار سال پیش بهداد سلیمی با مهار همین وزنه قهرمان المپیک 2012 لندن شد. البته بهداد در یکضرب هم 208 کیلوگرم وزنه زد. حالا سجاد انوشیروانی که خود در همان المپیک حضور داشت و با مهار 204 کیلوگرم در یکضرب و 245 کیلوگرم در دوضرب، نایب‌قهرمان شد، در کنار ماموریتی که برای آماده سازی تیم ملی دارد، یک ماموریت ویژه هم خواهد داشت؛ این که رکورد یکضرب بهادر مولایی را در سه ماه باقیمانده تا المپیک افزایش دهد. در کنار کیانوش رستمی و سهراب مرادی، بهادر مولایی هم می‌تواند یکی از شانس‌های ما برای کسب مدال المپیک باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها