برنامه منظره شنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور عزیز محمدی، مهدی تاج و مطصفی آجورلو کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال به ارائه ی برنامه ی کلی هر نامزد و نقد وضعیت موجود پرداخت.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۱
کاندیداهای فدراسیون فوتبال برنامه های خود را ارئه کردند

به گزارش جام جم ورزشی ، در ابتدای برنامه هر کاندیدا به مدت 3 دقیقه برنامه های خود را برای ریاست فدراسیون فوتبال ارائه دادند.
عزیز محمدی: اساس کارم براساس سالم سازی، شفاف سازی، خرد جمعی و نزدیک کردن نظرات گوناگون به یکدیگر است. در اولین قدم اساس نامه فدراسیون را طبق اساس نامه ای که فیفا در اسفند ماه 94 تصویب کرد، تدوین خواهم کرد. شفاف سازی درآمدها و هزینه های فدراسیون بر اساس اساس نامه فدراسیون فوتبال، تعامل و هماهنگی لازم با وزارت ورزش و جوانان، قدرت بخشیدن به باشگاه های فعال در عرصه فوتبال و تعامل با مجلس برای خصوصی سازی باشگاه ها از جمله برنامه های من است.
مصطفی آجرلو: فوتبال ورزش مورد علاقه ایرانی هاست. از حیث علاقمندی مردم به این رشته می توان فوتبال را به عنوان ورزش اول کشور معرفی کرد. حجم فعالیت ها در عرصه فوتبال با فعالیت های تمام رشته های دیگر برابری می کند. اتفاقات فوتبال همواره مورد توجه مردم و دولت بوده است و تنها ورزشی است که در وحدت و امنیت ملی نقش دارد. بنابراین باید سازمانی قوی بر آن مدیریت کند. برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها باید بر اساس اهداف و برنامه های قابل حصول و در چارچوب اصول و سیاست های مناسب فوتبال را سازماندهی کرد.
مهدی تاج: فوتبال پدیده ای است اجتماعی اما با هیچ یک از پدیده های اجتماعی دیگر قابل مقایسه نسیت. کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که می توان با فوتبال قدرت اجتماعی و سیاسی خود را به رخ دیگران کشاند. فوتبال مرزها را پشت سر گذاشته است به طوری که با موفقیت تیم ملی، ایرانیان ساکن کشورهای دیگر نیز خوشحال می شوند. فوتبال ما دارای نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت هایی است. باید نقاط ضعف را از بین ببریم، نقاط قوت را تعمیم دهیم، فرصت ها راغنیمت بشماریم و تهدیدها را به صورت مناسب و با سازماندهی و برنامه ریزی از بین ببریم.
سپس هر یک از سه کاندیدا به بررسی وضعیت موجود فوتبال در کشور پرداختند.
مصطفی آجرلو: وضعیت موجود فوتبال کشور را می توان این گونه توصیف کرد. وجود ظرفیت های بالقوه برای فعالیت در سراسر کشور، عمده توجه باشگاه ها به تیم داری در رده سنی بزرگسالان، اهتمام هیئت های ورزشی به برگزاری مسابقات در تمام رده های سنی، دارابودن افتخارات در سطح آسیا، تامین مالی از سوی دولت و در نتیجه تحمل پیامد های دولتی بودن، مطالبات مردم از دولت جهت فوتبال، فقدان نظام آموزش جامع، فاصله زیاد دانش فوتبال کشور با دانش فوتبال روز دنیا، قدرت اول آسیا، فقدان باشگاه حرفه ای، کمبود شدید امکانات سخت افزاری، تخصیص نامناسب درآمدها، عدم تناسب میان حق الزحمه داوران با سایر دست اندر کاران فوتبال، کمبود قوانین و مقررات، ناکافی و محدود بودن منابع مالی و ... .
مهدی تاج : در حال حاضر 12 کرسی بین المللی در ای اف سی داریم که می توان آن را به 20 کرسی نیز رساند. ایران تا نائب رییسی ای اف سی پیش رفته است بنا داریم تا نائب رییسی فیفا جلو برویم. تیم ملی ایران بهترین تیم آسیاست. باید کاری کرد که دیگر با دلهره به جام جهانی نرویم. تیم ساحلی در رده 6 دنیا قرار دارد. قصد داریم فوتبال ساحلی را به یک سازمان تبدیل کنیم. فوتسال مردان در جایگاه 7 دنیاست. تیم فوتسال زنان به مقام قهرمانی آسیا رسید. در بخش نوجوانان و جوانان یکبار در جام جهانی تا یک مرحله صعود کردیم. البته ناکامی هایی نیز وجود دارد از جمله عدم توفیق تیم امید در راه رسیدن به المپیک.
عزیز محمدی: وضع موجود را بر اساس مدل swot( ضعف، قوت، تهدید و فرصت) بیان می کنم. خواسته مردم از دولت جهت فوتبال. فعال کردن بخش خصوصی برای باشگاه داری، عدم توجه به گروه سنی پایه، فقدان استفاده حرفه ای وفراهم نبودن امکانات برای باشگاه ها، نداشتن رابطه مناسب با صدا و سیما و بهره گیری از حق پخش تلویزیونی، نبود قانون کپی رایت، ثبت علائم تجاری، بلیت فروشی، ضعف در ارتباط با مجلس ، فقدان قوانین کافی برای بخش خصوصی در عرصه باشگاه داری، ناکامی در دست یابی به منابع مالی، حضور افراد چند شغله در مشاغل کلیدی فدراسیون و کم توجهی این افراد به فوتبال، روزمرگی و عدم وجود برنامه در فدراسیون، نداشتن اسپانسر در بخش فوتسال بانوان و فوتبال ساحلی. واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی که مشخص نیست می توانند باشگاه ار اداره کند یا خیر و .... .
برنامه "مناظره" به تهیه کنندگی مسعود نجات، اجرا و سردبیری حسین شریفی از شبکه رادیویی ورزش موج اف ام ردیف 92 مگاهرتز پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
-
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
۰
۰
واقعا خدا به داد فدراسیون برسه . باند بازی كه دیگه رای نمی خواد . حرفهام كه توهین نبود عزیزم

نیازمندی ها