نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

پیروزی اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ

تیم های فوتبال اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ دیدار رفت خود در مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند که این بازی حساس با پیروزی نزدیک شاگردان دیه‌گو سیمئونه همراه شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۶۰
پیروزی اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ

به گزارش جام جم ورزشی ، دومین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را تیم های اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ از ساعت ۲۳:۱۵ روز چهارشنبه در ورزشگاه ویسنته کالدرون برگزار کردند که این بازی را تیم اتلتیکو یک بر صفر پیروز شد. سائول در دقیقه یازده زننده تنها گل این مسابقه حساس بود.

اتلتیکو مادرید مطابق انتظار بازی را خوب شروع کرد. شاگردان سیمئونه در جو وحشتناک ورزشگاه ویسنته کالدرون با پرسینگ از بالا بایرن مونیخ را تحت فشار فراوانی قرار دادند و زودتر از آنچه که تصورش می‌رفت به گل دست یافتند.

در دقیقه یازده بازی بود که سائول با یک حرکت انفرادی پشت محوطه جریمه بایرن چند بازیکن حریف را جا گذاشت و با یک ضربه فنی دقیق به زاویه مخالف، دروازه مانوئل نویر را باز کرد. بایرن که انتظار این گل را نداشت خیلی زود دست به حمله زد و بدشانس بود که ضربه ویدال را مدافعان اتلتیکو روی خط به کرنر فرستادند وگرنه بایرن خیلی زود گل تساوی را به ثمر می رساند.

شاگردان گواردیولا در ادامه تلاش کردند توپ را در اختیار داشته باشند و بر بازی مسلط شوند. در دقیقه ۲۸ این نیمه تیم بایرن در یکی از حملات همه جانبه خود حریف را تحت فشار قرار داد و در شلوغی محوطه جریمه اتلتیکو، به نظر می رسید توپ به دست مدافعان این تیم اصابت کرد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

اتلتیکو مادرید که دل به ضد حملات بسته بود در دقیقه ۳۰ توسط گریزمان دروازه بایرن را به شدت تهدید کرد که نویر با پا ضربه این مهاجم فرانسوی را برگشت داد. دو تیم در دقایق باقی مانده نیمه نخست حملات دیگری را تدارک دیدند با این حال این نیمه با برتری یک بر صفر به سود شاگردان سیمئونه پایان یافت.

در نیمه دوم با تدابیری که پپ گواردیولا اندیشیده بود تیم بایرن حملات خود را گسترش داد و هر لحظه فشار را روی دروازه اتلتیکو مادرید بیشتر کرد. شوت تماشایی داوید آلابا که به سه کنج تیر دروازه اصابت کرد و به درون چارچوب دروازه اتلتیکو نرفت از فشار زیاد حملات بایرن حکایت می کرد.

در دقیقه ۵۷ بازی ضربه سر خاوی مارتینز را اوبالک روی خط دروازه مهار کرد. چهار دقیقه بعد ضربه خطرناک لواندوفسکی عرض دروازه میزبان را طی کرد و به بیرون رفت. گواردیولا در دقیقه ۶۴ بازی ریبری را به میدان فرستاد تا فشار را روی دروازه اتلتیکو حفظ کند. در دقیقه ۷۰ نیز توماس مولر سرانجام به میدان آمد و جای تیاگو را گرفت.

بایرن مونیخ در دقیقه ۷۳ بازی شانس خود را روی شوت سهمگین ویدال امتحان کرد اما بار دیگر اوبالک واکنشی دیدنی داشت تا دروازه اتلتیکو بسته بماند. اتلتیکو در واکنش به این حمله در دقیقه ۷۵ تا آستانه گل دوم پیش رفت. در یک ضد حمله برق آسا سه مهاجم اتلتیکو با دو بازیکن بایرن مواجه شدند که ضربه بیرون پای تورس به تیر دروازه اصابت کرد و در برگشت ضربه کوکه را نویر مهار کرد.

بایرن مونیخ در دقایق پایانی تمام برنامه های ممکن برای رسیدن به دروازه اتلتیکو را به کار گرفت اما قلعه تیم سیمئونه به نظر تسخیر ناپذیر بود و این تیم در وسینته کالدرون به بایرن مونیخ هم رحم نکرد و این تیم پرستاره را با شکست بدرقه کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها