تورنمنت روسیه، نخستین محک جدی تیم ملی فوتسال بانوان در سال جدید محسوب می‌شود

آغاز ماجراجویی دختران فوتسالیست

دوباره بر و بچه‌های فوتسال بانوان آمدند؛ همان‌هایی که در سال 94 با قهرمانی در نخستین دوره جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا حسابی خبرساز شدند و تمام نگاه‌ها را به خود معطوف کردند.
کد خبر: ۸۹۷۱۸۳
آغاز ماجراجویی دختران فوتسالیست

به گزارش جام جم ورزشی ، حالا این ستاره‌ها دوباره دور هم جمع شده‌اند، از فرشته کریمی و فرزانه توسلی گرفته تا فهیمه زارعی و بقیه ستاره‌های سختکوش تیم ملی فوتسال بانوان. این بازیکنان قرار است با سرمربی خود فروزان سلیمانی راهی مسکو شوند تا در تورنمنتی شرکت کنند که حضور در آن به یک رسم برای فوتسال بانوان ایران تبدیل شده است. در میان تیم‌های ملی فوتسال بانوان دنیا تیم کشورمان شانس بالایی دارد که هر سال امکان حضور در تورنمنت چهارجانبه‌ای را پیدا می‌کند که تیم‌های شرکت‌کننده در آن جزو برترین تیم‌ها هستند. تورنمنت روسیه اهمیت زیادی دارد. ریشه‌های قهرمانی فوتسال بانوان ایران در آسیا را اصلا باید در همین تورنمنت روسیه جستجو کرد؛ تورنمنتی که باعث شد ستاره‌های فوتسال بانوان راه و روش قرار گرفتن مقابل برترین‌های فوتسال دنیا را یاد بگیرند. کار تیم ملی فوتسال بانوان در سال 95 با این تورنمنت آغاز می‌شود، اما این‌که یک جام جهانی کوچک دیگر در کار خواهد بود یا خیر مشخص نیست. هنوز اطلاعاتی درباره این‌که جام جهانی کوچک کجا و چه زمانی برگزار می‌شود، وجود ندارد، ولی به هر حال ستاره‌های فوتسال بانوان از همین اکنون باید آماده باشند.

ترکیب جدید برای تیم ملی

فروزان سلیمانی درحالی که هر روز با پسر کوچک و شیطانش که یک لحظه آرام نمی‌گیرد، سر و کله می‌زند، باید شاگردانش را برای اعزام به روسیه آماده کند. وی در این‌باره به جام بانوان گفت: در تورنمنت روسیه علاوه بر تیم ایران تیم‌های کشور میزبان یعنی روسیه و همچنین اسپانیا و لهستان هم حضور دارند. روسیه و اسپانیا تیم‌های دوم و سوم جهان هستند. این رقابت‌ها برای ما خیلی مهم است، چراکه سه تیم خوب در آن حضور دارند.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان با بیان این‌که تیم شانزدهم اردیبهشت ماه به مسکو اعزام می‌شود، افزود: در شرایطی که تیم‌های قدری در روسیه حریف ما هستند، ما با ترکیب جدیدی به روسیه می‌رویم، چراکه هفت هشت بازیکن جدید به تیم ملی دعوت کرده‌ایم. از تورنمنت روسیه نتیجه‌ای خوب می‌خواهیم و تجربه آن هم برای بازیکنان جوان و جدید ما مهم است.

چه کسانی می‌روند؟ چه کسانی می‌آیند؟

فروزان سلیمانی به این اشاره کرد که هفت یا هشت بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان اضافه و به روسیه هم اعزام می‌شوند، اما این تعداد بازیکن جای چه کسانی را قرار است بگیرند؟ به هر حال حضور چند بازیکن جدید در تیم ملی به معنای حذف چند بازیکن جدید است. سلیمانی گفت: هر کسی بتواند به ما کمک کند، قطعا دعوت می‌شود. از طرفی ما هیچ بازیکنی را به دلیل سن بالا کنار نمی‌گذاریم.

برخی از بازیکنان ما 15 سال است که تجربه دارند و حضور آنها در کنار تیم لازم است، اما برخی از جوانان شاغل در لیگ نیز خیلی خوب بودند.

من معتقدم رقابت بین جوان‌های تازه از راه رسیده و باتجربه‌ها باید شکل بگیرد. هیچ فرد خاصی مدنظر ما برای کنار گذاشتن نیست و هدف ما شکل‌گیری رقابت بین قدیمی‌ها و جدیدها بود. ما می‌خواهیم بهترین‌ها را با خودمان به روسیه ببریم و این اعزام بازیکنان شرایط خاصی دارد.

بدون کاپیتان اردلان

با وجود این توضیح سرمربی تیم ملی اما اردوی تیم ملی یک غایب بزرگ دارد؛ نیلوفر اردلان. در چند سال اخیر بندرت اتفاق افتاد که نیلوفر اردلان در تیم ملی فوتسال بانوان حضور نداشته باشد. او در سه جام جهانی در کنار تیم ملی بود و تیم ملی فوتسال در بازی‌های داخل سالن آسیا در سال 2012 نخستین مدال آسیایی خود را با حضور این بازیکن به دست آورد، اما غیبت او در جام ملت‌های آسیا در سال گذشته یک استثنا بود. مشکلات شخصی و خانوادگی این بازیکن تاثیر زیادی روی کیفیت کار این بازیکن داشت و باعث شد افت کند؛ افتی که این بار منجر به کنار گذاشتن او از تیم ملی فوتسال بانوان شده است. نیلوفر اکنون نیست. خبرهای متناقضی درباره این بازیکن خوب و تاثیرگذار تاریخ فوتسال بانوان ایران شنیده می‌شود. امیدواریم کاپیتان نیلوفر را دوباره در تیم ملی فوتسال بانوان ببینیم، هرچند شایعاتی مبنی بر خداحافظی همیشگی او از فوتسال و فوتبال بانوان هم شنیده می‌شود.

هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها