خاطرات شیرین بانوی اسلوونی تبار والیبال در تهران :

غذاهای ایرانی خوشمزه و بسیار لذیذ است

مربی اسلوونی‌تبار و گزینه هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران، اقامت خود در تهران را همراه با سورپرایزهای متعدد دانست و گفت: از ۱۵ روز اقامت در تهران خاطره‌های خوش دارم و تقریبا هر روز غافلگیر شدم که تعداد آنان زیاد است.
کد خبر: ۸۹۲۸۳۶
غذاهای ایرانی خوشمزه و بسیار لذیذ است

به گزارش جام جم ورزشی ، آنچه در ادامه می‌آید، گفت‌وگویی است که مایدا چچیچ در پایان ماموریت دو هفته‌ای‌اش در ایران انجام داد.

از خاطرات ۱۵ روز اقامت در ایران بگویید.

تجربه بسیار خوبی در ۱۵ روز حضور در تهران داشتم، هرچند بجز فدراسیون والیبال، سالن تمرین کمپ بانوان، هتل محل اقامت، خانه والیبال تهران و برج میلاد به جایی دیگر نرفتم، اما در تمام این فضاها خاطرات خوشی برایم باقی ماند و مردم ایران و غذاهای آنان را بی‌نظیر می‌دانم. در این مدت متوجه شدم ایرانیان مردمی مهربان هستند و از این‌که با ۳۰ والیبالیست نوجوان به مدت ۱۵ روز تمرین کردم، خوشحال هستم. ایران کشوری ثروتمند با مردمی هنرمند است که نمی‌توانم در یک جمله همه خوبی‌های آنان را بگویم.

غذاهای ایرانی با مزاج شما سازگار بود؟

من غذاهای ایران را «خوشمزه» و یک پله بالاتر از «لذیذ» می دانم و خاطره خوشی از شیشلیک و آبگوشت دارم که شاید تکرار نشود.

در این مدت با گروهی 30 نفره از استعدادهای والیبال ایران کار کردید. والیبال بانوان ایران را در چه سطحی دیدید؟

والیبال بانوان ایران شرایط خوبی برای کار دارد و بازیکنانش آرزوی بزرگی دارند که برای به نتیجه رسیدن آن تلاش می‌کنند. والیبال زنان ایران می‌تواند خیلی بهتر از شرایط فعلی باشد. من دو مسابقه از لیگ برتر زنان را دیدم، سطح خوبی داشت. درباره آن گروه 30 نفره هم باید بگویم آنها عاشق والیبال بودند و همگی تمرین را دوست داشتند. اگر بازیکنان انگیزه برای تمرین داشته باشند، خسته نمی‌شوند و من نوجوانان دختر ایران را این‌گونه دیدم. لحظه‌های زیبا در اردو با دختران ایران داشتم و مربیان ایرانی نیز که به عنوان کمک بودند، با علاقه کار می‌کردند. هدف بزرگی در پیش دارند و هر روز بهتر می‌شوند.

آینده والیبال بانوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سرعت حرکت و رشد والیبالیست‌های دختر ایرانی کم است و با گام‌های کوتاه قدم برمی‌دارند، اما در حال پیشرفت هستند و اگر این روند را در باشگاه‌های خود دنبال کنند، حتما بهتر می‌شوند. مربیانی که با سنین پایه کار می‌کنند، باید به آنان کمک کنند.

به نظر شما پوشش اسلامی، مانعی برای ورزش زنان است یا نه؟

من از قبل می‌دانستم که باید با پوشش در ایران باشم، ابتدا شاید برایم کمی سخت بود، اما بعد از مدتی عادی شد و به نظرم مانعی برای ورزش نیست، زیرا بانوان ایران به آن عادت دارند. زنان ایران چون در ایران زندگی کرده‌اند همیشه باحجاب بوده و عادت کرده‌اند و نباید مشکلی داشته باشند. احساس می‌کنم دختران ایران نیز در این زمینه مشکلی ندارند.

بهترین خاطره‌ای که در ایران داشتید چه بود؟

در تمام مدت حضورم در ایران خاطره‌های خوش داشتم و تقریبا هر روز غافلگیر شدم که تعداد آنان زیاد است، اما بهترین خاطره‌ام هر روز تمرین کردن با ۳۵ بازیکن اردو بود. رفتن به برج میلاد نیز خاطره خوشی بود که در خارج از زمین بود و در آسمان‌ها سیر می‌کردم. از آن بالا برای دیدن زمین نیاز به چشم غیرمسلح داشتی.

آیا پیشنهاد خاصی برای ورزش بانوان به دولت ایران دارید؟

من با شهریان، معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان نیز نشستی داشتم، ایشان را مدیری قدرتمند دیدم و به نظرم در کارش خبره بود. به عنوان یک خانم والیبالیست، خوشحال هستم که دولت ایران به ورزش بویژه والیبال زنان اهمیت می‌دهد، اما اگر جواب کلی من را درباره ورزش بخواهید، تاکید می‌کنم تا می‌توانید برای رده سنی نوجوانان در ورزش برنامه‌ریزی کنید که در آینده چند برابر جوابگو خواهد بود و پیشرفت را برای ورزش کشورتان به همراه خواهد داشت.

کمی هم درباره خانواده خودتان بگویید.

من یک دختر ۱۰ ساله دارم که در مینی‌والیبال فعال است. دخترم در سالن‌های والیبال با من بزرگ می‌شود. همسر من نیز بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال اسلوونی بوده و در مسابقات اروپایی نیز سوابق درخشانی دارد. او هم‌اکنون به عنوان مربی در بسکتبال و در رده سنی پایه فعالیت دارد. فلسفه فکری و کاری من و همسرم در زمینه تیم‌های پایه و استعدادیابی است؛ زیرا فکر می‌کنیم که با نوجوانان کار کردن، خیلی مهم‌تر از بزرگسالان است و کیفیت آن نیز مهم‌تر از بزرگسالان است. بزرگسالان دیگر تغییر نمی‌کنند و برای رشد در یک رشته ورزشی باید از رده سنی نوجوانان و پایه تغییرات را آغاز کرد و باید بچه‌های سالم و خوبی را پرورش دهیم، چون آنان آینده‌ساز هر کشوری هستند. ورزش برای نوجوانان علاوه بر بعد قهرمانی، سلامتی جامعه را نیز به دنبال خواهد داشت.

قرارداد یکساله مایدا چچیچ ارسال شد

قرارداد مایدا برای هدایت تیم ملی والیبال بانوان و همکاری با فدراسیون در رده سنی پایه برای این مربی اسلوونی تبار ارسال شد.

مایدا چچیچ اسفند 94 به مدت 15 روز با 30 بازیکن نوجوان دختر در اردو شرکت کرد و عملکرد، سطح دانش تمرینی و مربیگری این مربی برای هدایت تیم ملی والیبال مورد قبول فدراسیون والیبال قرار گرفت.

بر همین اساس قرارداد همکاری یک ساله مایدا با فدراسیون والیبال ایران در دو زمینه هدایت تیم ملی بانوان و فعالیت در رده های سنی مختلف والبیال دختران برای این مربی ارسال شد تا در صورت توافق امضا و همکاری او نهایی شود. مایدا در صورت پذیرش این قرارداد، هدایت تیم ملی والیبال بانوان ایران را از اردیبهشت 95 بر عهده خواهد گرفت.

تیم ملی والیبال بانوان ایران مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا را در سال جاری پیش رو دارد.

پنجمین دوره مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا در گروه زنان به میزبانی ویتنام پیگیری خواهد شد که دور مقدماتی آن با حضور هشت تیم برتر آسیا از 22 شهریور آغاز می شود و با معرفی تیم های برتر در 28 شهریور به پایان خواهد رسید. در این رقابت ها تیم های ایران، چین، ژاپن، قزاقستان، کره جنوبی، تایلند، چین تایپه و ویتنام (میزبان) حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها