سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی علیه رئیس فدراسیون موضع‌گیری کرد و گفت: این مرگ فوتبال ماست که کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبالش باشد، ما افرادی مثل دادکان و مصطفوی داریم اما یک نفر از دو و میدانی رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۵۰۰
قلعه نویی: مرگ فوتبال است که کفاشیان رئیس فدراسیونش باشد

به گزارش جام جم ورزشی، امیر قلعه‌نویی با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه ورزش در خصوص هوتن قلعه‌نویی پسرش اظهار داشت: من فکر می‌کنم او از جمله مربیان بزرگ کشور شود. چرا که در رده‌های پایه عملکرد خوبی دارد. ما بازیکنان خوبی را شناختیم از جمله میلاد محمدی که زمانی در تمرینات تیم ما حاضر شد اما در آن زمان قصد سفر داشتیم که میرشاد ماجدی هم با ما آمد و کمی کار به عقب افتاد و این شد که او به تیم ما نیامد. سردار آزمون را هم ما شناختیم و بازیکنان زیادی بودند که از رده‌های جوانان آوردیم.

وی در مورد سختی‌هایی که در زندگی کشیده، گفت: من سال پنجم دبستان پدرم را از دست دادم که از آن به بعد روی پای خودم ایستادم و بزرگ شدم. مرحوم مادرم هم زحمت زیادی برای من کشید. در مجموع سختی‌های زیادی را تحمل کردم. امسال هم دو عیدی خوب که یک جانماز و مهر کربلا بود، دریافت کردم.

سرمربی سابق آبی‌پوشان در مورد اینکه تیم‌هایش همواره جزو رده‌های اول یا دوم بودند اما دو سال پیش که در استقلال بوده نتوانست نتایج خوبی کسب کند، گفت: به هر حال از اینگونه اتفاقات رخ می‌دهد اما معتقدم 10-15 سال دیگر مردم با اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد، آشنا خواهند شد و متوجه می‌شوند. دو سال پیش قبول دارم مسائل فنی بود اما پارسال را قبول ندارم. یکسری مسائلی افتاد که از یکسری‌ها دلخور هستم و از چند جناح درون تیم به بیرون تیم مشکلاتی به وجود آمد. متاسفانه در این فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات من این است که بچه پایین‌شهر و نازی‌آباد هستم. در محله ما معروف است که می‌گویند همیشه به گونه‌ای رفتار کن که اگر جلوی آینه ایستادی شرمنده نشوی. خدا را شکر من چنین کار کردم. زمانی که در مس کرمان بودم اگر بازی‌هایی را که من سرمربی این تیم بودم را محاسبه کنید، تیم در رده دوم قرار می‌گیرد هر چند که در مجموع دهم شد. در استقلال اهواز هم که اولین سال سرمربیگری‌ام بود تیم را از سقوط نجات دادم. معتقدم این کارها به لطف خدا و ائمه اطهار و بر اساس یک کار گروهی است.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد: همواره مجلس شورای اسلامی ما یک نگاهی بوده و این خوب نیست و نباید اینگونه باشد. امیدوارم که امسال شرایط به گونه‌ای دیگر رقم بخورد چرا که همواره چند نگاهی است که باعث رشد و پیشرفت می‌شود. ما همیشه در جلسات فنی خودمان ابتدا نظر پزشک بعد مربی بدنساز را می‌پرسیم و بعد صحبت‌های خودمان را شروع می‌کنیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه تراکتورسازی را در شرایط بحرانی تحویل گرفت، گفت: من معتقدم که آدم‌های بزرگ به سختی کار فکر نمی‌کنند بلکه به کار بزرگی که می‌خواهند انجام دهند، فکر می‌کنند. البته من نمی‌گویم آدم بزرگی هستم اما به فکر کاری هستم که انجام می‌دهم. زمانی که از این تیم رفتم شرایطی به وجود آمد. من مربی ساده‌ای نیستم. در آن سال به آقای جعفری گفتم دوست دارم در تراکتورسازی بمانم. حتی لیست بازیکنان را هم به او دادم و سه خواسته از او داشتم. یکی اینکه بازیکنانی را که نمی‌خواهم با آنها تسویه شود. دوم اینکه بازیکنانی را که می‌خواهم، نگه داریم و سوم اینکه بازیکنان مدنظر را جذب کنیم. ما قصد داشتیم برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران بازیکنانی را که نمی‌خواهیم و قرار است از تیم جدا شوند را تسویه‌ حساب کنیم.

وی ادامه داد: آیا به نظر شما این خواسته‌های من غیرمعقول بود؟ من به خاطر اینکه مردم تبریز پرشور و شوق هستند می‌خواستم تیم خوبی را ببندم چرا که در آن سال تیم در رده دوم قرار گرفته بود و ما می‌خواستیم سال آینده نتایج بهتری کسب کنیم و در آسیا هم زنگ تفریح نباشیم. پس از این اتفاقات آقای جعفری به من زنگ زد و گفت به جلسه هیأت مدیره بروم اما من گفتم که لزومی ندارد. آقای جعفری به من گفت که هیأت مدیره گفته هزار تومانی هم ندارند که پرداخت کنند. در آن سال پول 50 میلیون پیش خانه من را هم پرداخت نکردند. مردم همه داستان‌ها را نمی‌دانند.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد: در سری دوم هم آقای عباسی با من تماس گرفت و خواست تا در تیم حاضر شوم و من گفتم امسال می‌خواهم استراحت کنم. کارهایی بیرون از ایران داشتم که متوقف شده بود و از آنها ضرر هم کردم. حالا پشت دوربین به شما آن مسائل را خواهم گفت. به آقای عباسی هم گفتم که من آبروی خود را ذره ذره به دست آوردم و اگر قرار است به تیم تراکتورسازی بیایم اجازه دهید از نیم‌فصل بیایم اما آقای عباسی به من گفت که اولیویرا شرایط را مناسب نمی‌بیند و می‌خواهد برود.

قلعه‌نویی یادآور شد: با همسر خود که مشورت کردم او به من گفت که به تبریز بروم شاید قسمت بوده که این اتفاق رخ دهد و ذهن مردم در مورد مسائل پاک شود. من به هیچ عنوان دنبال تشویق و القاب مختلف نیستم. یک عکس هم با جام‌هایی که گرفتم، ندارم. دوست نداشتم که عکسی داشته باشم چون دنبال آنها نیستم بلکه می‌خواهم تکلیفم را به درستی انجام دهم.

وی افزود: من وقتی به تراکتورسازی آمدم کاردوسو بازیکن خارجی این تیم به من گفت مشکل تیم این است که به 4 گروه تقسیم شده است. بازیکنان خارجی، بازیکنان سرباز، بازیکنان بومی و بازیکنانی که با تیم قرارداد دارند. این صحبت او خیلی به من کمک کرد و باعث شد تا تیم را خیلی زود جمع کنم. تمام انرژی خود را برای مسائل بیرون از زمین گذاشتم و تیم یکدلی را جمع و جور کردم. نمونه آن هم بختیار رحمانی بود که پیش از این فضای خوبی را برای او ایجاد نکرده بودند. فضایی که برای سربازها به وجود آوردند باعث شده بود همه فکر کنند آنها خائن هستند اما واقعا هم اکنون می‌بینید که آنها سرباز مردم هستند.

استقلال خانه من است

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پیشنهادی که از تیم پرسپولیس به وی شد، اگر بخواهد از بین سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی یک تیم را انتخاب کند، نظرش کدام تیم خواهد بود، گفت: ابتدا باید بگویم که من دوستان خوبی دارم که آنها برای من مثل یک برادر هستند. پرهام در چند سفر با ما بود و من به او گفتم که مالکیت نساجی را قبول کن چرا که جای مازندران در لیگ برتر خالی است. حدود 50-60 بازیکن مازندرانی داریم اما یک تیم از مازندران در لیگ برتر وجود ندارد. نساجی از تیم‌های پرطرفدار مازندران است و از طرف دیگر هم برای تیم خونه به خونه بابل دعا می‌کنم تا این تیم لیگ برتری شود. استقلال خانه من است و جا دارد همین جا از پرویز مظلومی بابت تلاش‌هایی که برای استقلال می‌کشد تشکر کنم اما صحبت من این است که به تیمی مثل پرسپولیس به عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد.

وی ادامه داد: شما یک سریال می‌سازید و باید هزینه‌های زیادی هم برای ساخت آن انجام دهید اما زمانی که استقلال و پرسپولیس با هم بازی دارند به طور مثال 80 هزار تماشاگر به استادیوم می‌آیند و من چون 12 سال در شهرداری بودم با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوم که ما در استادیوم 10 ساعت به 80 هزار نفر سرویس می‌دهیم و این یعنی اینکه 800 هزار ساعت این افراد از محیط‌های آلوده به دور هستند. باید یک نکته بگویم و آن این است که همه جای دنیا از انجام بازی فوتبال لذت می‌برند و تنها جایی که از فوتبال لذت نمی‌برند، همین جاست. شما فکر می‌کنید من چرا به ملوان رفتم؟ هر چند که باید بگویم آن دو هفته جزو بهترین روزهای زندگی من بود که در انزلی بودم. به نظرم در حق این تیم ظلم می‌شود آنهم در حالی که سرمایه‌های زیادی آنجا وجود دارد و سؤال من این است که چطور می‌شود این تیم با آن شرایط به مشکل بخورد. چرا مدیری می‌گوید باشگاه نفت را نمی‌خواهد آنهم در حالی که این باشگاه در عربستان برای ایران افتخار‌آفرینی کرد. تیم‌هایی مثل تهران جوان، بانک ملی و پاس کجا هستند؟

برخی از مدیران با تفکر غلط به فوتبال ما وارد شدند

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی خاطرنشان کرد: به نظرم برخی از مدیران با تفکر غلط به فوتبال ما وارد شدند. ما هم اگر انتقادی می‌کنیم به خاطر ایران است نه چیز دیگر. به طور مثال من کی و کجا گفتم مخالف کی‌روش هستم؟‌فقط یک مورد در برنامه ورزش و مردم او حرفی زد که واقعیت نداشت. حتی زمانی که تیم ملی به لبنان باخت اولین کسی که حمایت کرد،‌من بودم. ما باید ایران را دوست داشته باشیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه یک خاطره بامزه از دوران فوتبالش قهرمانی در آسیاست، تصریح کرد: ما در بنگلادش قهرمان آسیا شدیم و در حالی که شاهرخ بیانی سن و سال بیشتری نسبت به شاهین داشت اما شاهین بیانی کاپیتان استقلال بود. زمانی که منتظر گرفتن جام بودیم شاهرخ گفت که ببینیم شاهین به من که برادر بزرگتر هستم تعارف می‌کند جام را بالای سر ببرم؟ در همین حین ناگهان دیدیم کاظم اولیایی که مدیرعامل باشگاه بود جام را بالای سر برد و آنقدر خندیدیم که نمی‌توانستیم جلوی خودمان را بگیریم. فردای آن روز همه روزنامه‌های بنگلادش در حالی که باید عکس کاپیتان تیم قهرمان را چاپ می‌کردند عکس مدیرعامل باشگاه را چاپ کردند که او جام قهرمانی را بالای سر برده بود!

مجری برنامه نوروز فوتبالی از قلعه‌نویی خواست که با شنیدن نام افراد در یک جمله درباره آنها صحبت کند و از او خواست تا درباره کی‌روش حرف بزند که سرمربی تراکتورسازی گفت او مربی بزرگی است و به ایران آمده تا به فوتبال ما خدمت کند اما الان از امکانات ایراد می‌گیرد. مطمئنا کی‌روش با مطالعه به فوتبال ما آمده هرچند که باید به او کمک کرد. برانکو هم مربی اخلاق‌مداری است و معتقدم که شخص حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور و مسئولان باید به کی‌روش کمک کنند.

مرگ فوتبال ماست که کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبالش باشد

وی درباره علی کفاشیان هم افزود: او رفیق 20 ساله من است و از مدیران خوب ورزش کشور به حساب می‌آید اما این مرگ فوتبال ماست که کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبالش باشد. ما در فوتبال افرادی مثل محمد دادکان و داریوش مصطفوی را داریم اما می‌بینیم که یک نفر از دو و میدانی رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود.

قلعه‌نویی در باره مهدی رحمتی هم اظهار داشت: من خاطرات خوبی با رحمتی دارم. او دروازه‌بان خوبی است. در یک جلسه که با کی‌روش داشتم نبی و مترجم کی‌روش می‌توانند شهادت دهند که من چه حرف‌هایی با او زدم. حتی آخر کار هر دو نفر روی هم را بوسیدیم. من به کی‌روش گفتم اگر پسر شما اشتباهی کند آیا او را از خانه بیرون می‌کنید؟ فکر کنید رحمتی هم پسر شماست و یک فرصت دوباره به او بدهید. من خاطرات خوبی با رحمتی دارم و عادت ندارم که پشت سر شاگردانم صحبت کنم. اگر خود رحمتی خواست یک روز همه این مسائل را بگوید. سال گذشته رحمتی در لیست من بود اما او می‌خواست تا حمید بابازاده مربی دروازه‌بانان استقلال باشد. این در حالی بود که من این مسئله را قبول نکردم و گفتم کریم بوستانی مربی دروازه‌بانان باشد. به هر حال بازیکن باید در چارچوب وظایف خودش عمل کند. به رحمتی گفتم تو کاپیتان استقلال هستی و به تمرینات تیم بیایی سایر بازیکنان زودتر می‌آیند و خودش می‌تواند روی خط برنامه بیاید و در این باره صحبت کند. او نمی‌خواست کریم بوستانی مربی دروازه‌بانان باشد و من اگر این مسئله را قبول می‌کردم از اصول مربیگری‌ام خارج شده بودم.

امیدوارم فردوسی‌پور ابزاری در دست کسی نباشد

سرمربی تیم تراکتورسازی درباره عادل فردوسی‌پور هم افزود: او مجری خیلی خوبی است و انتخابش به عنوان مجری سال را به او تبریک می‌گویم اما به نظرم جنس برنامه او تا حدودی تغییر کرده است. امیدوارم فردوسی‌پور ابزاری در دست کسی نباشد. او دوبار به خانه من آمد که به او گفتم کاری نکن که جنس برنامه‌ات از راه اصلی خارج شود. فردوسی‌پور انسان باسوادی است اما گاهی می‌بینیم که در یک برنامه تلویزیونی سه مدیر را روی خط می‌آورد. فوتبال ورزش قشنگی است و باید جنس آن فوتبالی جلو برود.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه به هر حال فردوسی‌پور در برنامه 90 واقعیت‌های فوتبال را نشان می‌دهد، افزود: خیلی مسائل رخ می‌دهد اما باید همه را نشان داد؟ یادم می‌آید روزنامه‌ای به نام حوادث چاپ می‌شد که حوادث جامعه را بازگو می‌کرد و آنقدر اتفاقات تلخ و سیاه رسانه‌ای می‌شد که آن روزنامه بسته شد. همین محمد هوتن پسرم یک روز سر تمرین استقلال آمد و با تیم تمرین کرد که همه رسانه‌ها درباره آن واقعیت را نوشتند اما یک رسانه مطلبی به دروغ منتشر کرد و فردوسی‌پور در برنامه 90 همان یک رسانه را نشان داد. این کارها باعث می‌شود فوتبال از دل خانواده‌ها بیرون بیاید. به نظرم اگر در فوتبال فساد وجود دارد فردوسی‌پور باید محکم و جدی مقابل آن بایستد و آن را بگوید اما نباید کرامت انسانی زیر سؤال برود. در همین برنامه سال نو علی ضیا سؤالی از علی کفاشیان پرسید که در حالی که به من این موضوع ربط نداشت با ضیا تماس گرفتم و گفتم حفظ کرامت انسانی از واجبات دین اسلام است و تو نباید کرامت یک مسلمان مثل کفاشیان را زیر سؤال می‌بردی.

قلعه‌نویی با اشاره به ارتباطی که بین تیم‌های گسترش‌فولاد و تراکتورسازی وجود دارد، تاکید کرد: شاید آقای زنوزی دوست نداشته باشد که من اینگونه حرف بزنم اما او واقعا به تراکتور هم کمک می‌کند. در مجموع تعامل خوبی بین دو تیم وجود دارد و امیدوارم که هر دو تیم شهر تبریز در لیگ نتایج خوبی کسب کنند.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه برخی‌ها معتقدند امیر قلعه‌نویی تنها در لیگ ایران می‌تواند نتیجه کسب کند و در آسیا نتوانسته به موفقیتی دست یابد، گفت: این کم لطفی دوستان است. من با تیم‌های مختلف در آسیا نتایج خوبی را کسب کرده‌ایم. مقابل تیم‌هایی چون الجزیره، الغرافه و الهلال به برتری رسیدیم. نماینده ازبکستان که مقابل تیم ملی کشورمان به برتری یک بر صفر رسید را بردیم و جزو 8 تیم برتر آسیا قرار گرفتیم. سپاهان آن سال جام در دستانش بود اما به خاطر برخی مسائل این اتفاقات رخ نداد. من با آقای حسینی خاطرات بدی دارم و تغییرات او در آن سال باعث شد مجموعه به هم بخورد. آقایان پورسینا و ساکت از تیم جدا شدند و همین مسائل باعث شد که خاطرات تلخی برای سپاهان رقم بخورد و جام از دست برود. من هم در آن سال مجبور به جدایی از تیم شدم.

وی ادامه داد: با استقلال جزو 4 تیم برتر آسیا قرار گرفتیم. شما نگاه کنید تقویم AFC ایراد داشت چرا که تیم‌ها در مسابقات حساس خود باید با تیم تازه وارد مسابقات می‌شدند. در آن سالی که با استقلال جزو 4 تیم قرار گرفتیم به خاطر همین مسائل مجتبی جباری را از دست دادیم که اگر او بود مطمئن باشید استقلال قهرمان می‌شد.

قلعه‌نویی در مورد خاطره‌ای که با فیروز کریمی داشته، گفت: ما یک بازی حساس مقابل ابومسلم داشتیم که در آن زمان هم رضا عنایتی را گرفته بودیم اما پولش را پرداخت نکرده بودیم و به خاطر همین آقای ملاحی یک مقدار دلخور بود. فیروز کریمی کری‌خوانی‌های خود را شروع کرد و قبل از بازی اعلام می‌کرد 3-4 گل به ما می‌زند. انصافا هم آنها خیلی خوب بازی کردند و فکر می‌کنم یکی از روزهای خوب وحید طالب‌لو بود. ما در دقیقه 20 یک گل زدیم اما آنها پس از آن دائم حمله کردند. در دقیقه 88 یکی از بازیکنان ما با مهدی تارتار درگیری پیدا کرد و وقتی بازیکن ما به سمت فیروز کریمی رفت و به او گفت که به دامادش چیزی بگوید فیروز کریمی به خاطر اینکه این موضوع را مدیریت کند با شوخی به بازیکن گفت «عزیزم با لهجه صحبت نکن تا متوجه بشوم چه می‌گویی».

وی در مورد زمانی که فوتبال را آغاز کرده، گفت: من با توپ‌های پلاستیکی فوتبال خود را آغاز کردم و یکی از مربیان حرف خوبی می‌زد که مشکل تکنیکی بازیکنان کنونی این است که با توپ پلاستیکی بازی نکرده‌اند. من معتقدم نارمک و نازی‌آباد در تهران استانداردهایی به مراتب بالاتر از دنیا دارند هر چند که زمین پلیس در نازی‌آباد را فروخته‌اند اما واقعا می‌توان از بازیکنانی که در ورزش ایران فعالیت کرده‌اند و اهل نازی‌آباد بودند، بنویسیم. فوتبال هم سرآمد این موضوع است و شاید یکی از مسائلی که باعث شده هم اکنون مردم با فوتبالیست‌ها ارتباط خوبی برقرار نکنند جنسی است که تغییر کرده است.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه آیا برای هوتن پسرش کاری انجام می‌دهد که فوتبالیست شود یا خیر، گفت: من هیچ موقع این کار را نمی‌کنم چرا که خدای ناکرده شاید حق یک بازیکن دیگر خورده شود. ما بازیکنان جوان زیادی را معرفی کردیم و همین بازیکنان هستند که به تیم‌های دیگر کمک خواهند کرد. به خاطر اینکه در حق کسی اجحاف نشود به هوتن کمک نمی‌کنم و خودش باید راهش را طی کند.

وی در پایان از تمامی هواداران حلالیت طلبید و گفت: من در مجموع از تمام کسانی که در این مدت با آنها در ارتباط بودم حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که تیم در روزهای خوبی قرار داشته باشد و بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها