فاطمه اعتدادی، دختر گلزن تیم ملی فوتسال بانوان عنوان کرد:

هدف؛ حضور در نیمه‌نهایی جام جهانی

برترین بازیکن فوتسال ایران باشی، برترین بازیکن آسیا هم به شمار بروی و ستاره ورزش بانوان ایران هم تلقی شوی؛ با این اوصاف خیلی طبیعی است که باید به بهترین شکل ممکن مراقب سلامت و تغذیه ات باشی.
کد خبر: ۸۹۱۰۲۱
فرشته کریمی: اهل مصرف خودسرانه دارو نیستم

به گزارش جام جم ورزشی ، او فرشته کریمی است، دختری که با قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در رقابت های جام ملت های آسیا شهرتی چند برابر پیدا کرد چرا که در جام ملت های آسیا ستاره تیم بانوان بود. گفت و گوی ما را با این ستاره فوتسال بانوان در رابطه با نوع تغذیه یک ورزشکار و میزان توجه به شرایط جسمانی در ادامه می خوانید:

مصدومیت ها در فوتسال چگونه است، خیلی طول می کشد تا بهبود یابد؟

تقریبا همه چیز مشابه با دیگر رشته هاست. البته فوتسال از آن دست رشته هایی به شمار می رود که ضریب آسیب دیدگی در آن خیلی خیلی بالاست. برخورد زیاد وجود دارد و حتی اگر برخوردی هم وجود نداشته باشد فشار بر روی ورزشکار باعث مصدومیت می شود. خود من بارها مصدوم شده ام.

مصدومیت هایتان را زیر نظر پزشک پشت سر می گذارید یا خودتان اقدام به خوددرمانی می کنید؟

خود درمانی برای ما که ملی پوش هستیم معنایی ندارد. فرض کنید زانوی من شدیدا آسیب دیده و منیسک آن پاره شده بدون اینکه خودم خبر داشته باشم. آنوقت بیایم بدون اطلاع از این مشکل و با فرض اینکه مشکل چندانی ندارم تمرین کنم. مشخص است که این مصدومیت تشدید می شود بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکلی باید نزد دکتر متخصص برویم.

بدترین آسیب دیدگی ها در ورزش چه هستند؟

برای ما که فوتسال بازی می کنیم اکثر بازیکنان از ناحیه پا آسیب می بینند. پارگی رباط صلیبی پا بدترین نوع مصدومیت است که باعث دوری طولانی مدت از ورزش می شود.

مصرف خودسرانه داروها و قرص ها بین ورزشکاران خیلی رواج دارد؟

نمی دانم اما بسیاری از افراد بدون تجویز پزشک قرص و دارو مصرف می کنند که گاهی اوقات نتایج غیر قابل جبرانی دارد. مصرف برخی از مکمل ها در این میان خیلی خطرناک است و پیش از این مواردی داشته ایم که به فوت منجر شده است. خودم من چندان اهل مصرف خودسرانه دارو نیستم مگر اینکه سر درد شدیدی داشته باشم و بخواهم یک قرص مکمل بخورم.

تغذیه شما به عنوان یک ورزشکار ملی پوش چگونه است؟

من خیلی بر روی این موضوع دقت دارم. البته به این معنا نیست که بیش از اندازه وسواس به خرج بدهم. تغذیه ما بر اساس کالری است و به خصوص در زمان پیش رو بودن مسابقات مهم از خوردن غذاهای چرب و سنگین خودداری می کنم.

میانه تان با فست فود چطور است؟

هرگز زیاده روی نمی کنم. هر چند وقت یکبار بدم نمی آید سری به مغازه های فست فود بزنم و غذای مورد علاقه ام را سفارش بدهم.

از داروهای گیاهی چقدر استفاده می کنید؟

کمتر پیش می آید به سراغ داروهای گیاهی بروم اما صد در صد آن را قبول دارم و فکر میکنم در بسیاری از اوقات از داروهای شیمیایی خیلی بهتر است. البته در این خصوص هم نباید خیلی با اطمینان صحبت کرد. بالاخره هر دارویی ممکن است عوارض داشته باشد. من قبلا شنیده ام که حتی همین داروهای گیاهی هم عوارض دارد البته در موارد بسیار انگشت شمار. به هر حال میانه روی در مصرف هر گونه دارویی را توصیه می کنم.

شما اهل مصرف کردن مکمل هم هستید؟

به این بستگی دارد شما چه چیزهایی را مکمل می دانید. مکمل هایی که ما مصرف می کنیم شاید آهن و یا ویتامین هایی باشد که همه جا در دست هست. اما مکمل هایی که باعث افزایش عضلات می شود به هیچ عنوان در دستور کار ورزشکاران زن نیست. همین قرص های آهن و ویتامین را هم لازمه هر خانمی است زیر نظر پزشک مصرف می کنیم.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها