رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید در صورتی که اساسنامه به تصویب هیات دولت نرسد، انتخابات پیش روی فدراسیون غیر قانونی است.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۳
کفاشیان: اساسنامه تصویب نشود، انتخابات قانونی نیست

به گزارش جام جم ورزشی، علی کفاشیان درحاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اخبار منتشر شده توسط رساهنه‌های کروات مبنی بر اینکه تیم ملی فوتبال ایران دیداری را با تیم ملی کرواسی به صورت دوستانه برگزار خواهد کرد گفت: در حال حاضر دیدار مقابل تیم‌های فوتبال مقدونیه و کرواسی قطعی شده است.

کفاشیان در ادامه با اشاره به اینکه سرمربی تیم ملی در مقایسه‌ای که با سال‌های قبل داشته، گفته است پیش از این کمبودهایی در پست‌های مختلف داشتیم اما در حال حاضر بهترین‌ها را در پست‌های تعریف شده بازیکنان در اختیار داریم و شاید بسیاری از جوانان تیم ملی از بزرگترها بهتر باشند اما بازیکنان نیاز به کسب تجربه دارند و اگر به مراحل بعدی راه یابیم باید مسابقه‌ها و تجربه‌های بیشتری کسب کنیم که این موضوع به امکانات بیشتر نیاز دارد. اگر کادر فعلی را راضی کنیم و کی‌روش با ما همکاری داشته باشد به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

وی درباره دیدار مقابل کرواسی خاطرنشان کرد: دیدار مقابل مقدونیه و کرواسی قطعی شده اما شائبه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است برخی از بازیکنان به دیدار مقابل کرواسی نرسند. به هر حال امروز یا فردا جلسه‌ای را با کی‌روش برگزار خواهیم کرد تا این موضوع را قطعی کنیم.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آیا دیدار مقابل عمان آخرین دیدار رسمی است که شما به عنوان رییس فدراسیون فوتبال حضور خواهید داشت نیز گفت: آنچه مراجع رسمی به ما اعلام کردند، این است که اساسنامه مصوبه هیات دولت را ندارد. بنابراین انتخابات هم غیر قانونی است. درخواست ما این است که اساسنامه به تصویب دولت برسد تا در همان تاریخی که معین کردیم، انتخابات برگزار شود. اگر اساسنامه به تصویب نرسد، در دوران مدیریت بعدی مشکلاتی خواهیم داشت.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر در همین تاریخ انتخابات برگزار نشود، آیا مجمع فوق‌العاده خواهیم داشت یا خیر هم اظهار کرد: باید مجمع فوق‌العاده‌ برگزار کنیم. البته ما تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری وقت خواهیم داشت.

رییس فدراسیون فوتبال در خصوص علت ثبت نام نکردن برای ریاست فدراسیون فوتبال هم گفت: عدم ثبت نام من به علت مسائل مربوط به خودم نبود چراکه می‌خواستم تکلیف مشخص شود. دولت باید این موضوع را مشخص کند. اگر آن‌ها بخواهند با همان اساسنامه قبلی کار کنند، این اساسنامه مورد تایید فیفا نیست و ما در این مدت کار غیر قانونی انجام دادیم. ابتدا باید تکلیف دولت با فدراسیون مشخص شود. ممکن است تغییراتی انجام دهیم اما مشکلی نخواهیم داشت.

وی در رابطه با اسناد ارائه شده توسط کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک نیز گفت: نامه‌ای که وزارت ورزش و جوانان به ما نوشت و از دولت استعلام کرده بود که اساسنامه به تصویب نرسیده، به هر حال یا حالا گم شده یا چنین مصوبه‌ای وجود ندارد.

کفاشیان در پاسخ سوال دیگر مبنی بر اینکه اگر اساسنامه دستخوش تغییر شود، آیا قصد شرکت در انتخابات را خواهد داشت یا خیر گفت: فعلا تصمیمی در این خصوص نگرفتم و نیروهای جوانی وجود دارند و کار خود را به خوبی پشت سر می‌گذارند. ان‌شاءالله‌ آن‌ها کار را با اساسنامه جدید پیش ببرند.

او درباره اینکه آیا با چنین شرایطی فوتبال ایران امکان تعلیق دارد یا خیر گفت: اساسنامه فعلی ما مورد قبول فیفاست اما اگر قصد داریم در این اساسنامه تغییراتی ایجاد کنیم، باید یک نسخه به فیفا بفرستیم تا فیفا اساسنامه را تایید کنیم. در هر حال ما مدافع اساسنامه کشور و دولت خودمان هستیم تا فیفا. قطعا در صورتی که تایید اساسنامه ما در دولت صورت گیرد، آن را برای فیفا می‌فرستیم تا آن‌ها نیز تایید کنند. اساسنامه ما مشکلی ندارد. تنها مراجع ذی‌ربط می‌گوید باید مصوبه‌ای در دولت داشته باشد. اگر این مصوبه داشته باشیم، هیچ مانعی نداریم و اساسنامه هم درست است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها