ورزش بانوان آنچنان که باید و شاید دیده نمی شود. رقابت های مختلف ورزشی و برگزاری لیگ های گوناگون چیزی به نام پخش زنده ندارد بنابراین ورزشکاران زن به استثنای چند مورد خاص چندان در جامعه شناخته شده نیستند و همانند ورزشکاران مرد حضوری ثابت در رسانه های مختلف ندارند.
کد خبر: ۸۸۹۷۵۱
چهره های جنجالی ورزش بانوان در سال 94

به گزارش جام جم ورزشی ، حجم کمی از مصاحبه های ورزشی رسانه های مختلف به ورزشکاران زن اختصاص دارد اما با تمام این اوصاف دلیل نمی شود که ورزش بانوان خالی از چهره های جنجالی و خبرساز باشد. آنچه در ادامه می آید معرفی چهره های جنجالی عرصه ورزش بانوان در سال 94 است:

1-نیلوفر اردلان

کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان به دلیل مخالفت همسرش امکان حضور در نخستین دوره جام ملت های فوتسال زنان آسیا را از دست داد، رقابت هایی که با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید تا حسرت اردلان چند برابر شود. او به دلیل اجازه ندادن همسرش به بهانه نگهداری از فرزند نتوانست به همراه تیم ملی راهی مالزی شود تا این موضوع بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و حتی خارجی داشته باشد.

2- حمیده عباسعلی

نخستین طلایی تاریخ کاراته زنان ایران در سالی که گذشت اعتبار بیشتری در مجامع بین المللی به دست آورد. عکس حمیده عباسعلی 27 ساله با حجاب کامل اسلامی دو بار در پوستر رسمی دو مسابقه مهم بین المللی به کار برده شد. او که به دلیل قهرمانی پی در پی در رقابت های جهانی و آسیایی نام معتبری در کاراته دنیا برای خود دست و پا کرده در سال 95 هم به یک قهرمانی دیگر در دنیا فکر می کند.

3- راحله آسمانی

نایب قهرمان رقابت های آسیایی 2010 گوانگجو بالاخره به آروزیش رسید و به المپیک می رود اما نه زیر پرچم ایران که به عنوان عضو آزاد ورزشکاران المپیکی. او که مدتی است به بلژیک مهاجرت کرده خیلی امیدوار است با گرفتن تابعیت این کشور زیر پرچم کشور بلژیک در المپیک ریو مسابقه بدهد.

4- مهناز امیرشقاقی

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران ایران امسال کارنامه ای بسیار بد در رده مربی گری از خود بر جای گذاشت و با این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا شکست های سنگینی از خود بر جای گذاشت. دفاع عجیب او از عملکرد شاگردانش با وجود شکست های سنگین، اختلاف با چند بازیکن مطرح فوتبال ایران و البته موضع گیری برخی از مربیان عرصه فوتبال بانوان علیه امیرشقاقی باعث شد تا او در زمره چهره های جنجالی سال 94 قرار بگیرد.

5- رضوانه باقری

جوان ترین مربی لیگ برتر بسکتبال بانوان که با تیم تحت هدایتش یعنی شهرداری بندرعباس به مقام سوم لیگ برتر رسید نیز از دیگر چهره های جنجالی ورزش بانوان امسال است. وی در طول فصل بارها علیه همتایان خود در تیم های دیگر موضع گرفت تا جنجالی ترین مربی بسکتبالی ها باشد.

6- الهام فرهمند

این دختر 22 ساله در ترکیب تیمش یعنی آینده‌سازان میهن اصفهان در لیگ برتر فوتبال بانوان امسال خوش درخشید اما هنگامی مورد توجه قرار گرفت که گل 25 متری اش که در جریان یکی از دیدارهای لیگ برتر مقابل شهرداری یاسوج به ثمر رسید در نظرسنجی برنامه نود به عنوان یکی از گل های برتر دو ماه اخیر شرکت داده شد. فرهمند با این اتفاق شهرتی نصفه و نیمه پیدا کرد.

7- مائده برهانی

یکی از بهترین و پرسابقه ترین بازیکنان لیگ برتر والیبال بانوان در سالی که گذشت بار دیگر تیم های تایلندی را مشتری خود دید. این تیم چیونگ نام داشت. برهانی پیش از این مورد توجه تیم های تایلندی قرار گرفته بود و حتی به عنوان یک ستاره زن ایرانی گزارشی از او در یک مجله مالزیایی به چاپ رسید. برهانی برای سال 95 عزم خود را جزم کرده تا بتواند به آرزوی خود یعنی حضور در لیگ والیبال یک کشور خارجی برسد.

8- طنین نراقی

او دیگر ورزشکار زن ایرانی بود که همانند برهانی مورد توجه قرار گرفتن او از سوی یک تیم خارجی خبرساز شد، البته در فوتبال. این بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان از سوی یک تیم آمریکایی و یک تیم فرانسوی پیشنهاد داشت که گفته می شود پرونده انتقال او به تیم آمریکایی هنوز باز است و نراقی در سال 95 با سفر به این کشور تحصیلات و فوتبال خود را به صورت همزمان ادامه می دهد.

9-سارا عبدالملکی

عضو سابق تیم ملی راگبی ایران که مربی هندبال هم به شمار می رفت در یک سانحه رانندگی به شدت مصدوم شد و تا آستانه فلج شدن پیش رفت اما حمایت دسته جمعی ورزشکاران و هنرمندان از جمله علی دایی ، سردار آزمون، محراب قاسم خانی و ... از این دختر ورزشکار باعث شد تا وی با بازیافتن روحیه اش روند سریعی برای بهبودی در پیش بگیرد. سارا با این حمایت های قابل توجه حالا به بازگشت به ورزش فکر می کند.

10- تینا ادنا عیسائیان

یکی از برترین بازیکنان بسکتبال بانوان ایران در سال های اخیر نیز سودای بازی کردن در تیم های خارجی را دارد. این بازیکن با انگیزه مدتی است که ساز رفتن از ایران را کوک کرده است. گرچه تینا دل کندن از زادگاهش را بسیار سخت می‌داند، اما اهداف بزرگ و رویایی چون بازی در رقابت‌های WNBA آمریکا او را مصمم کرده در این مسیر دشوار گام بردارد. تینا ادعا می کند پیشنهادهایی هم از یونان و ارمنستان دارد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها