۲۴ساعت حساس پیش‌روی داورزنی و فدراسیون

والیبال در آستانه تعلیق

در قلعه حیوانات فدراسیون‌های ورزشی پرنده دُرنا به سوی فدراسیون والیبال پرواز کرد تا بعد از یوز ایرانی و فوتبال، داستان رونمایی از نمادهای گونه‌های جانوری و گیاهی در فدراسیون‌های دیگر از جمله والیبال تکرار شود. طی چند سال گذشته، فدراسیون والیبال موفقیت‌های جهانی زیادی به دست آورد و طبیعی بود با برآ یند اجتماعی مناسب بتواند شعار زیست‌محیطی‌اش را با نمایش این پرنده روی پیراهن ملی‌پوشان اعلام کند.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۱
پرواز «درنا»ها برفراز تور

محمد‌رضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال درباره طرح آغازین استفاده از نماد درنا بر پیراهن تیم ملی که نافرجام ماند، می‌گوید: درنای ترسیم شده روی پیراهن ملی پوشان نازیبا بود و نتوانستیم از پیراهن‌هایی با این طرح در لیگ جهانی والیبال استفاده کنیم. ما در فدراسیون تاکنون از ایده حفظ محیط‌زیست از طریق ورزش استقبال کرده‌ایم که نمونه‌اش معرفی سعید معروف به عنوان سفیر آب است. برنامه‌های دیگری هم داریم مانند استفاده از تصویر درنا روی LED در کنار نمایش برندهای مختلف لیگ جهانی. به نظرم ساخت تیزر و قاب تصویر برای درنا در زمان پخش مستقیم بازی‌های تیم ملی در لیگ جهانی با 40 میلیون نفر بیننده تلویزیونی اثرگذاری بیشتری دارد که ما در پی اجرای آن هستیم.

داورزنی درباره ضرورت حفظ محیط‌زیست و ارتباط ورزش با منابع طبیعی می‌گوید: ورزش در جوامع امروزی فراگیر است و بسیاری از پیام‌های اجتماعی از میدان ورزش انتقال پیدا می‌کند، زیرا مخاطبان ورزش غالبا از افراد پویای جامعه هستند و برخی مطالبات اجتماعی خود را از طریق ورزش دنبال می‌کنند. متاسفانه زندگی روزمره در شهرها گاهی ما را از توجه به منابع زیست‌محیطی دور می‌کند و فقط به استفاده از این منابع فکر می‌کنیم، در حالی که استفاده از نمادهای گونه‌های در حال انقراض نوعی یادآوری است تا محیط‌زیست را ارج بگذاریم.

رئیس فدراسیون والیبال، تاکید فعالان محیط‌زیست به استفاده از فرصت‌های ورزشی را برای حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی سودمند می‌داند و می‌گوید: تاکید فعالان محیط‌زیست و ورزش سبب می‌شود محیط اطراف‌مان را فراموش نکنیم . به کم شدن جنگل‌ها واکنش نشان بدهیم و گونه‌های جانوری در حال انقراض را از یاد نبریم و آنها را به عنوان یک سرمایه ملی نگاه کنیم. تکرار این شعارها و نمادها با سرمایه‌گذاری مناسب در بخش زیست‌محیطی علاوه بر پاسخ به مطالبات مردم برای داشتن هوای سالم و حفظ حیات وحش، فرهنگی را شکل داده است که دیگر نتوانیم نسبت به محیط‌زیست بی‌تفاوت باشیم و سرمایه‌ها و مواهب خدادادی را حیف و میل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها